مدیر تسهیل تولید صنایع و معادن منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو گفت: معادن منیزیم شمال آذربایجان غربی قابلیت استخراج ۶۰ هزار تن از این ماده استراتژیک را در سال دارد.
کد خبر: ۷۸۱۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲ 20 September 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی آرش یوسف زاده گفت: در حال حاضر در منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو، ۴ معدن منیزیت وجود دارد که دو محدوده آن موفق به کسب پروانه بهره برداری شده اند.

وی ذخایر دو محدوده معدن منیزیت منطقه آزاد ماکو را بیش از ۳ میلیون تن یاد کرد و گفت: منیزیم استخراج شده در این معادن از عیار متوسط ۷۸ درصدی برخوردار هستند.

مدیر تسهیل تولید صنایع و معادن منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو مساحت زمین دو معدن دیم قشلاق ماکو را ۳.۱۸ کیلومتر مربعی یاد کرد و افزود: استخراج سالانه این محدوده در سال طبق پروانه صادر شده ۶۰ هزار تن است.

یوسف زاده تصریح کرد: محدوده های دیگر این ماده معدنی استراتژیک به دلایل مشکلات محیط زیستی غیر قابل واگذاری جهت بهره برداری است که عمده مصرف این ماده معدنی بدلیل سبک بودن و داشتن خواص مکانیکی و مقاومت حرارتی مناسب، در صنعت خودروسازی است و جایگزین فلزات متداول مورد استفاده مانند فولاد، چدن و آلومینیوم به شمار می رود.

مدیر تسهیل تولید صنایع و معادن منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو در پایان با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه گذاری در حوزه معدن گفت: سرمایه گذاری در زمینه سنگ‌های تزئینی و ساختمانی، ایجاد واحد تولیدی سنگ مصنوعی، ایجاد واحد تولید آهک هیدارته و پودر میکرونیزه کربنات کلسیم، ایجاد واحد سنگبری مدرن و پیشرفته، ایجاد واحد تولید کاغذ سنگی، ایجاد واحد تولیدی صنایع دستی با استفاده از سنگ مرمر و مرمریت­های مرغوب منطقه از ظرفیت‌های سرمایه گذاری منطقه است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار