منابع طبیعی و آبخیزداری طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خبر داد:
تابناک سمنان: فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در باره رفع تصرفات منابع طبیعی نیز گفت: امسال در حدود ۴۲ هکتار از عرصه های تصرف شده استان بازپس گرفته شد و چند پرونده نیز در محاکم قضایی استان مطرح است .
کد خبر: ۷۷۹۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷ 14 September 2019

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در باره رفع تصرفات منابع طبیعی نیز گفت: امسال در حدود ۴۲ هکتار از عرصه های تصرف شده استان بازپس گرفته شد و  چند پرونده نیز در محاکم قضایی استان مطرح است .

 سرهنگ ابوطالبی ، علت وقوع ۹۵ درصد آتش سوزی‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی استان سمنان را عامل انسانی عنوان کرد و افزود: آموزش و اطلاع رسانی به مردم نقش مؤثر در کاهش آتش سوزی در عرصه‌ها دارد.

وی یادآورشد:  ۱۳ مورد آتش سوزی در پنج ماه نخست امسال در عرصه‌های طبیعی استان سمنان رخ داد که بیشتر موارد مربوط به علفزارهای مرتعی بود و درختان جنگلی آسیب چندانی ندیدند.

بازپس گیری ۴۲ هکتار از عرصه های تصرف شده

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: از ۱۳ مورد آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی استان سمنان، چهار مورد در شاهرود، هفت مورد در مهدیشهر، یک مورد در شهرستان دامغان و یک مورد در سرخه رخ  روی داد.

ابوطالبی گفت: شهروندان برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی از انداختن ته سیگار روشن و بطری‌های شفاف یا شیشه‌ای در طبیعت پرهیز کنند و همچنین پیش از ترک طبیعت از خاموش شدن آتش مطمئن شوند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تاکید کرد: مردم هنگام مراجعه به عرصه‌های منابع طبیعی با رعایت نکات ایمنی و پرهیز از روشن کردن آتش، در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی فوراً مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری یا با شماره‌های تلفن ۱۲۵ و ۱۱۰ اطلاع دهند.

کمبود اعتبارات و تجهیزات

 سرهنگ ابوطالبی اعتبارات و تجهیزات مربوط به حفاظت از عرصه های طبیعی را بسیار کم اعلام کرد و گفت: این موضوع از سوی مسوولان امر در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه میانگین کشوری برای حفاظت از عرصه های طبیعی یک تن در ازای ۳۰هزار هکتار است، افزود:  با توجه به شرایط جوی مناسب که ابتدای امسال به لحاظ بارش برف و باران ایجاد شد پوشش گیاهی بسیار خوب و متراکمی در سطح حوزه استحفاظی وجود دارد که نیازمند مراقبت بیشتر هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار