مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سه نفر از کارگران شرکت پتاس شهرستان خور و بیابانک، پس از 2 روز سرگردانی در مناطق کویری، با تلاش امدادگران نجات یافتند.
کد خبر: ۷۷۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵ 06 September 2019

منصور شیشه فروش افزود: با تلاش شبانه روزی امدادگران و پشتیبانی پهباد و بالگرد و ردیابی مخابراتی، این سه نفر که در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق کویری خور و سمنان راه خود را گم کرده بودند، سالم پیدا و با بالگرد به منطقه منتقل شدند.

وی اضافه کرد: حسین حشمتی، امیرحسین علی خانی و مولوی سرند که برای انجام ماموریت در چارچوب طرح اکتشاف پتاس وارد منطقه کویری طرود شاهرود از توابع استان سمنان شده بودند، با گذشت بیش از ۲ روز به محل خود بازنگشته و اطلاعاتی از آنها در دسترس نبود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: شب گذشته نیروهای امدادی، انتظامی، مدیریت بحران، هلال احمر و بسیج استان اصفهان برای کمک به نیروهای امدادی سمنان به منطقه اعزام شدند اما بدلیل تاریکی هوا، جست‌وجوها به امروز موکول شد.

وی گفت: یک فروند بالگرد نیز برای شناسایی منطقه به کار گرفته شد که به دلیل سفید بودن رنگ خودروی مفقودشدگان، عملیات آن با دشواری‌هایی همراه بود.

شیشه فروش گفت: سرانجام با تلاش امدادگران، مفقودشدگان، امروز در مناطق کویری پیدا و بوسیله بالگرد به محل خود منتقل شدند.

مجتمع پتاس خور و بیابانک اصفهان، نخستین تولیدکننده پتاس کشور تا منطقه کویری طرود شاهرود در استان سمنان نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

شهرستان ۲۰ هزار نفری خور و بیابانک در ۴۲۰ کیلومتری اصفهان واقع است.

پیکر کوهنورد اصفهانی پس از ۱۴ روز در اعماق رودخانه پیدا شد 

شیشه فروش همچنین گفت: پیکر یک نفر از تیم کوهنوردی اصفهان که ۱۵ روز پیش در ارتفاعات سبزکوه چهارمحال و بختیاری در رودخانه سقوط و فوت کرده بود، در رودخانه پیدا شد.

وی ادامه داد: پیکر این کوهنورد با تلاش ۱۴ روزه تیم‌های امدای، غواصی و کوهنوردی ۲ استان و با پشتیبانی ۲ فروند بالگرد هلال احمر در منطقه ای صعب العبور با دره های بسیار عمیق پیدا شد.

دره تنگ زندان سبزکوه، یکی از مرتفع‌ترین و خشن‌ترین کوه‌های استان چهارمحال و بختیاری است که بین شهرستان‌های اردل، لردگان و بروجن قرار دارد و دارای چشم‌اندازهای طبیعی، مرتعی، جنگلی و کوهستانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار