زاهدی در تذکر شفاهی:
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در تذکری شفاهی عنوان کرد: چرا نسبت به اتمام سد قدرونی که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۴ است، اقدامی صورت نمی‌گیرد، این سد ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بودجه اندکی به پایان می‌رسد. همچنین برای انتقال آب به راور نیز باید کانال انتقال آب پیش‌بینی شود.
کد خبر: ۷۷۸۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷ 05 September 2019

به گزارش «تابناک» کرمان به نقل از خانه ملت،  محمدمهدی زاهدی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۰ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکری شفاهی ضمن تسلیت ایام ماه محرم خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره خلاف قانون عمل کردن سازمان امور مالیاتی در رابطه با اخذ مالیات تذکری داد و عنوان کرد: یقیناً این مدل اخذ مالیات نه تنها موجب پرداخت و تأمین مالیات نمی‌شود بلکه نارضایتی اصناف و اقشار مختلف را به دنبال دارد.
چرا سد قدرونی با ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی تکمیل نمی‌شود؟
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ضرورت دارد در این تصمیم تجدیدنظر صورت گیرد و مطابق آنچه که در قانون پیش‌بینی شده، عمل شود، جای تأسف دارد که از وام و تسهیلات ارائه شده به تجار و صنایع نیز مالیات اخذ می‌شود.

وی خطاب به وزیر نیرو افزود: چرا علیرغم تذکرات متعدد  درباره مسئله انتقال آب به کرمان، اقدام موثری صورت نمی‌گیرد، تابستانی که در آن قرار داریم و روز‌های پایانی آن را سپری می‌کنیم تابستان سختی برای مردم کرمان بود که با قطعی آب روزانه آن هم در ساعات متوالی مردم در عسر و حرج قرار داشتند. نباید شکیبایی مردم کرمان را به منزله عدم مطالبه به حق آن‌ها در رابطه با آب شرب تلقی کرد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چرا نسبت به اتمام سد قدرونی که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۴ است، اقدامی صورت نمی‌گیرد، این سد ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بودجه اندکی به پایان می‌رسد. همچنین برای انتقال آب به راور نیز باید کانال انتقال آب پیش‌بینی شود.

زاهدی خطاب به وزارت آموزش و پرورش نیز عنوان کرد: در رابطه با شهریه‌های نجومی بار‌ها تذکر داده‌ایم، اما چرا برخی مدارس ابتدایی شهریه ۲۰ میلیون تومانی به بالا می‌گیرند و در برخی از مدارس دبیرستانی نیز شهریه ۴۰ میلیون تومانی اخذ می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: زمانی که بطحایی، وزیر آموزش و پرورش استعفا داد، سخنگوی هیأت دولت عنوان کرد طی دوماه آینده نظام رتبه‌بندی به مجلس ارائه می‌شود، اما از سرانجام نظام رتبه‌بندی خبری نیست.

پایان پیام/*
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار