معاون استاندار خراسان رضوی:
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی گفت: نگرانی ما در خصوص خارجی بودن بیش از ۶۰ درصد سبد سوغات زائر برطرف شده است، چرا که امروزه ۶۲ درصد کالاهای قرار گرفته در سبد زائران ایرانی هستند.
کد خبر: ۷۷۷۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ 04 September 2019

به گزارش تابناک رضوی، محمدصادق براتی در جریان بازدید از شرکت‌های مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت پارک علم و فناوری خراسان و شتاب‌دهنده هاوش در محل دفتر این پارک در خصوص پژوهشکده زیارت و گردشگری دانشگاه فردوسی، گفت: ما هیچ فعالیت پژوهشی را خارج از اینکه به پژوهشکده زیارت محول کنیم، انجام نداده و انجام نخواهیم داد.

وی ادامه داد: این پژوهشکده در زمینه‌های فرهنگی، امور مربوط به زائران همچون سوغات و ... تلاش‌های بسیار مفیدی داشته‌ و نتایج این تلاش‌ها یا کاملا عملیاتی شده و یا در حال عملیاتی شدن هستند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی مطرح کرد: در این بازدید، جوانان خوش‌فکر، خلاق و نوآور، کالاها، فعالیت‌ها و خدمات خود را به نمایش گذاشتند. ما با دیدن آنان قطعا احساس مسئولیتی در قبال حمایت از فروش کالاها و عرضه این خدمات در راستای تسهیل امور زائران و مجاوران حضرت امام رضا(ع) خواهیم داشت.

براتی بیان کرد: کمک‌های ما به این شرکت‌ها تنها به حمایت‌های معنوی محدود نبوده و قطعا ما حامی مالی آنان از طریق دفتر جذب سرمایه گذاری برای افراد علاقه‌مند و ایجاد یک پل ارتباطی میان عرضه‌کنندگان خدمات و سرمایه‌گذاران نیز خواهیم بود.

وی افزود: شرایط خراسان رضوی در سال ۹۸ نسبت به مدت‌های گذشته بسیار متفاوت شده است، آن تعامل، همکاری و هماهنگی میان ارگان‌های حکومتی از سنوات گذشته متفاوت‌تر است. این فرصتی است که تمام ما باید در جهت رشد و توسعه استان در تمامی زمینه‌ها و به‌طور پررنگ‌تری در زمینه زیارت، از آن استفاده کنیم.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: امروز شاهد برطرف شدن دو دغدغه مهم بودم. متاسفانه ما در گردشگری سلامت، با توجه به امکانات موجود و زیرساخت‌ها، آنچنان که باید و شاید در این زمینه ورود پیدا نکرده‌ایم. این نخستین دغدغه ما در استان بود اما امروز با تشکیل انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت، بسیار امیدوارم شدم و قطعا در همین زمان کوتاه به نتایج مهمی دست پیدا خواهیم کرد.

براتی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نگرانی‌های ما در استان، سوغات زائر بوده است. ما در این زمینه قطعا باید بیشتر کارکنیم. امروز با بازدید از شرکت‌های مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت بسیار خوشحال شدم چرا که بسیاری از این محصولات می‌تواند در سبد سوغات زائر جا داشته باشد که جای آنان خالی است.

وی ادامه داد: بر اساس پژوهش بسیار محدود جهاد دانشگاهی در بهار امسال که حدودا ۳ هزار زائر در آن شرکت داشته‌اند، خوشبختانه نگرانی ما در خصوص خارجی بودن بیش از ۶۰ درصد سبد سوغات زائر برطرف شده است؛ چرا که امروزه حدود ۶۲ درصد کالاهای قرار گرفته در سبد زائران ایرانی هستند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: محصولاتی که امروز عرضه شدند، علی‌رغم نرسیدن به تولید انبوه، با کمک‌های معنوی ما و کمک‌های مالی سرمایه‌گذاران، قطعا می‌توانند در دست زائران قرار گیرند.

در حاشیه این مراسم از پوستر رویداد ملی ریحانه برای شناسایی و حمایت از بانوان فناور با  با محوریت سوغات، محصولات و خدمات نوآورانه ویژه خانواده، رونمایی کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار