انسجام از دیگر موضوعاتی است که باید به آن در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی توجه کرد. در ایران بیش از هرچیزی به پدیده انسجام نیاز داریم و جامعه‌ای که در آن عدالت نباشد انسجام شکل نمی گیرد؛ بین انسجام و منافع ملی رابطه معناداری وجود دارد.
کد خبر: ۷۷۶۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲ 01 September 2019

رییس کمیته ملی المپیک گفت: باید روح فصلیت در ورزش ذخیره شوند و نخبگان و رسانه‌ها در این کار نقش مهم و بسزایی دارند.

«سید رضا صالحی امیری» روز یکشنبه در نشست هم اندیشی فرهنگ و رسانه اظهار داشت: فرهنگ چشمه جوشانی که همه انسانها تشنه در مسیر آن جاری و ساری هستند. فرهنگ به مثابه اکسیژن است و انسانی که دارای زیست فرهنگی است. در این میان ورزش بیش از هر نظام و نهاد دیگری به این زیست نیاز دارد.

رییس کمیته ملی المپیک ادامه داد: انسجام از دیگر موضوعاتی است که باید به آن در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی توجه کرد. در ایران بیش از هرچیزی به پدیده انسجام نیاز داریم و جامعه‌ای که در آن عدالت نباشد انسجام شکل نمی گیرد؛ بین انسجام و منافع ملی رابطه معناداری وجود دارد.

وی گفت: در جامعه ای که منافع ملی حاکم باشد تبعیض ایجاد نمی شود و انسجام با توسعه انسانی رابطه معناداری وجود دارد و در این زمینه گفت و گو اساس انسجام است.

رییس کمیته المپیک با شاره به مولفه های انسجام در جامعه تصریح کرد: انسجام مدیریتی سومین شکل انسجام است و مدیریت سلیقه‌ای در یک جامعه هم ضد انسجام است. ایران و لفظ ایران وحدت بخش است و نفی تکثر تخریب ایران است.

صالحی امیری همچنین در پایان نشست هم اندیشی ورزش، فرهنگ و رسانه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه ورزش چهره ها در اذهان عمومی اشخاص مورد علاقه هستند. باید این سرمایه اجتماعی در خدمت مردم باشد. در بحث زلزله قهرمانان و هنرمندان به کمک مردم رفتند. معتقدم تبدیل شدن به قهرمان ساده است اما حفظ این سرمایه سخت است‌.

وی در این گفت وگو در خصوص حمایت از فوتبال گفت: مسوولیت انتخاب مربی و کادر فنی در اختیار فدراسیون، ما و وزارت به تیم ملی امید کمک می کنیم تا بدون کمترین چالش به این تیم کمک شود. جلساتی همراه با وزیر با تاج داشتیم تا برای اولین بار بعد از سال‌ها شاهد صعود باشیم.

وی درباره اساسنامه کمیته ملی المپیک، خاطرنشان کرد: بعد از نظارت کارشناسی و تصویب در مجمع و کمیته بین المللی المپیک، اساسنامه در کمیسیون اجتماعی تصویب شد و الان در صحن دولت است و منتظریم تا ۲-۳ هفته آینده تصویب شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار