معاون عمرانی استانداری خوزستان:
معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: شهرهای مختلف استان خوزستان برای مقابله با سیل‌های احتمالی در آینده به ۶۰۰ کیلومتر سیل بند نیاز دارند.
کد خبر: ۷۷۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴ 03 September 2019

فاضل عبیات اظهار کرد: بعد از وقوع سیل وسیع و طولانی مدت در خوزستان کارهای مختلفی مانند بازسازی، نوسازی و آماده سازی زمین‌های کشاورزی در شهرهای استان انجام شد.

وی با بیان اینکه در این سیل ۱۴ شهرستان استان آسیب دیدند، افزود: ۳۵۵ روستا و ۱۹ هزار و ۴۶ واحد مسکونی ارزیابی شد که در مجموع سه هزار و ۴۱۴ واحد نیاز به احداث و ۱۵ هزار و ۶۳۹ واحد به تعمیرات نیاز داشت.

معاون عمرانی استاندار خوزستان عنوان کرد: همچنین بالغ بر هفت هزار و ۸۹۴ خانوار مشمول وام معیشت قرار گرفتند و مبلغ ۴۹ میلیارد تومان کمک بلاعوض به آنها اعطا شد.

عبیات گفت: در زمینه بازسازی منازل آسیب دیده جمعاً ۱۵ هزار و ۶۳۹ واحد بود که از این تعداد ۱۱ هزار و ۷۸۷ واحد آن تحویل داده شده و سه هزار و ۸۵۲ واحد دیگر طبق زمان بندی تا پایان شهریور به بهره برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: همچنین از سه هزار و ۸۵۲ واحد مسکونی برای بازسازی بالغ بر هزار و ۷۵۷ واحد عملیات اجرایی آن شروع شده که به دلیل موانع فنی و بتن ریزی به خاطر گرما و همچنین عدم رغبت کادر اجرایی در فصل گرما با کاهش گرمای هوا شاهد روند تندتر این پروژه باشیم و طبق موعد تا پایان سال به پایان برسانیم.

معاون عمرانی استاندار خوزستان بیان کرد: در بحث روستاها یکی از مباحث مهم و جدی قرار گرفتن در مسیر و بستر رودخانه‌ها بود که از این جهت نیز روستاها مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت سه راهبرد برای برخورد بدون نیاز به جا به جایی محل روستاها برنامه ریزی شد.

عبیات بیان کرد: بر اساس راهبردهای تعیین شده ۱۵۰ روستا با تعمیر سیل بندها در جناحین، ترمیم و احداث سیل بند و کانال‌ها می‌توان آنها را ایمن کرد، ۱۵۰ روستای دیگر علاوه بر این کارها نیاز به افزایش رقوم کف منازل است و ۱۰ روستای دیگر نیز علاوه بر کارهای صورت گرفته برای ۳۰۰ روستا باید حلقه محافظ نیز برای آنها انجام شود.

وی افزود: با توجه به وضعیت استان خوزستان باید استان برای سیل‌های احتمالی آینده ایمن شود و در این راستا نیاز به احداث ۶۰۰ کیلومتر سیل بند با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان در خصوص خسارت حاصل از سیل به زمین‌های کشاورزی، بیان کرد: حدود ۲۱۳ هزار هکتار از اراضی تحت تأثیر سیل قرار گرفتن که برای جبران خسارت وارد شده به زمین‌های مردم مبلغ یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در هیأت دولت تصویب شد و ۹۲۶ میلیارد تومان وام بلاعوض تعیین شد که تاکنون ۵۰ درصد آن تخصیص یافته است.

عبیات گفت: بالغ بر ۲۳ هزار و ۴۹۴ پرونده کشاورزی بررسی شده است که برآورد خسارات ۶۵۷ میلیارد تومان بوده که از این میزان سه هزار و ۳۰۱ پرونده با اعتباری بالغ بر ۶۹ میلیارد تومان به بانک‌ها ارسال شده که از این میزان ۳۴ میلیارد تومان پرداخت شده است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان عنوان کرد: در یک ماه اخیر پرداخت‌ها به کشاورزان آسیب دیده به کندی انجام گرفت که دلیل آن نحوه سند مالکیت و ارزیابی نهایی در پژوهشگاه فضایی بود که با تصمیم استاندار و شورای تأمین این مشکل نیز مرتفع شد.

عبیات افزود: از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته برای مناطق سیل زنده خوزستان بهسازی و تعمیر ۱۰۴ مدرسه و همچنین دو هزار و ۱۰۴ کیلومتر جاده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار