از آمریکا به ایران برنمی‌گردم!
حامد سقاییان نژاد: من نظرم (با پدرم) فرق می‌کند. من سفیر گویای نظام نیستم . من یک شهروند عادی هستم.
کد خبر: ۷۷۶۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰ 31 August 2019

به گزارش تابناک اردبیل، مجله مهر نوشت: آقازاده‌ها یک باراز «ژن خوب»حرف می‌زنند و آن را وارد گفتمان روزمره مردم می‌کنند یا گاهی پسرو عروس سفیر می‌شوند و با عروسی های اعیانی‌ جنجال راه می‌اندازند. آنها بعضی اوقات هم با عوض کردن اسم و بددهنی‌شان در فضای مجازی سر و صدا به پا می‌کنند.

بین همه این‌ها تازه ترین چهره این دسته که طی یکی دو هفته گذشته از آن رونمایی شد  آقازاده‌های شهردار قم بودند. همین چند وقت پیش بود که مشخص شد هر ۶ فرزند آقای مسئول برای زندگی و تحصیل در آمریکا به سر می‌برند.

در این باره بخوانید
۶ فرزند شهردار قم ساکن آمریکا هستند!

خبری که رسانه‌ای شدن آن طبق رسم همیشگی با اعتراض افکار عمومی رو به رو شد و در نهایت آقای شهردار در جواب تمام پرسش های مردمی در این باره اعلام کرد: «خانواده بنده ولایی و مذهبی بوده و به رعایت اخلاق اهتمام دارند./ اگر برخی فرزندان من برای تحصیل علم و دانش به خارج رفته‌اند همگی به عنوان سفیران گویا برای نظام بوده اند؛ یکی از فرزندانم بعد از تحصیلات عالی در قم می خواهد تحصیلات خود را دنبال کند و خانواده من هیچ علاقه‌ای به زندگی در خارج از کشور نداشته و در خدمت نظام هستند.»

آقازاده شهردار قم: از آمریکا به ایران برنمی‌گردم/ نظرات پدرم مصرف داخلی دارد

حالا شب گذشته فرزند این مسئول طی یک مصاحبه با شبکه ضدانقلاب حرف های عجیبی زد که هیچ خط و ربطی به توصیف های پدر در وصف یک فرزند انقلابی نداشت. کسی که جناب مسئول او را به عنوان سفیر گویای نظام معرفی کرده بود.

نظرات پدرم مصرف داخلی دارد

«یکی از فرزندانم بعد از تحصیلات عالی در قم می خواهد تحصیلات خود را دنبال کند و خانواده من هیچ علاقه‌ای به زندگی در خارج از کشور نداشته و در خدمت نظام هستند.» این بخشی از مصاحبه "مرتضی سقاییان نژاد"در دفاع زندگی و تحصیل ۶فرزندش در خارج از کشور بود.

اما این دفاعیه شاید تا قبل از مصاحبه آقازاده جناب شهردار کاربردی به نظر می‌رسید، چون اول از همه "حامد سقاییان نژاد" ترجیح داده بود تا به عنوان فرزند یکی از مسئولان نظام جمهوری اسلامی به جای رسانه های وطنی با شبکه ضدایرانی«من و تو» حرف بزند و پرسشگر سوالاتش "مسیح علینژاد"باشد.

ثانیا او در این مصاحبه ادعاهایی را مطرح کرد که مثال نقض تمام حرف های پدرش بود. فرزند جناب مسئول در این گفت و گو صراحتا اعلام کرد: «من نظرم(با پدرم)فرق می‌کند. شاید ایشان وقتی نظر دادند چیزهایی را در نظر گرفتند که مصرف داخلی دارد.من سفیر گویای نظام نیستم .من یک شهروند عادی هستم.»

یک بام و دوهوا به سعی آقازاده‌ها

یکی از نقدهایی که همیشه درباره آقازاده‌ها نقل می‌شود این است که این افراد نمی‌توانند. بسته به منافعشان در هر موقعیت موضع و دیدگاه متفاوتی داشته باشند. نمی توانند یکبار از موقعیت پدرشان به عنوان مسئول نظام جمهوری اسلامی استفاده کنند و ازطرفی  در شرایطی دیگر رفتاری از خودشان نشان دهند که کاملا مغایر با سیاست ها و چارچوب های همان نظام است.

آقازاده شهردار قم: از آمریکا به ایران برنمی‌گردم/ نظرات پدرم مصرف داخلی دارد

نکته ای که شاید بخش پررنگی از مصاحبه حامد سقاییان نژاد را به خودش اختصاص داده بود. او در این مصاحبه بر خلاف پدرش گفت که اصلا قصد بازگشت به ایران را ندارد و اعلام کرد« من با شرایط کنونی به ایران بر نمی‌گردم؛ چون اگر بخواهم در ایران هر کاری هم انجام بدهم باز هم به من می‌گویند که با پارتی پدرش سر کار آمده.»

در زندگی خصوصی آدم‌ها تجسس نکنید!

یکی دیگر از بحث‌های محوری مصاحبه شب گذشته، نقد عجیب این آقازاده به مردم ایران بود. سقاییان نژاد که معتقد بود در این مدت فقط و فقط با اتکا بر زحمات و تلاش های خودش در زندگی به جایی رسیده است به دنبال به وجود آمدن حاشیه های اخیر برای او و خانواده‌اش، ایرانی ها را به تجسس در زندگی خصوصی یکدیگر متهم کرد.

خیلی ها در جواب این ادعا معتقد بودند که زمانی زندگی یک نفر در خارج از کشور می‌تواند جنبه عمومی پیدا نکند که به عنوان فرزند یکی از مسئولان نظام شناخته نشود. آن هم مسئولانی که همواره مردم عادی را به داشتن زندگی ساده و تلاش همگانی برای پیشرفت کشور در شرایط سخت اقتصادی دعوت می‌کنند اما در موقعیت های دشوار حاضر نیستند سهمی از این سختی‌ها را برای خودشان و فرزندانشان در نظر بگیرند.

آقازاده شهردار قم: از آمریکا به ایران برنمی‌گردم/ نظرات پدرم مصرف داخلی دارد

 انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار