مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی قم گفت: رشته تاکسیرانی در دانشگاه علم کاربردی قم از سال جاری فعال شده است و امکان ادامه تحصیل رانندگان تاکسی قم در این رشته مهیا است.
کد خبر: ۷۷۶۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱ 30 August 2019

به گزارش تابناک قم، مرتضی عزتی در مراسم افتتاحیه دوره آموزش زبان و فرهنگ شهروندی ویژه رانندگان تاکسی در سالن همایش‌های شهرداری قم با اشاره به وضعیت ناوگان تاکسیرانی شهر قم اظهار کرد: در حال حاضر 6 هزار تاکسی به همراه چهار هزار راننده کمکی، 5 هزار وانت و سه هزار و 500 سرویس مدرسه در قم داریم و حدود 18 هزار نفر زیر مجموعه سازمان تاکسیرانی در این شهر در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: جلساتی را برگزار کردیم تا زبان عربی و شهروندمداری را به رانندگان قمی در یک دوره آموزش بدهیم، این دوره به صورت رایگان است، البته رانندگان تاکسی قم منظم، قانون مدار و مصنف هستند.

مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی قم افزود: 9 هزار لاستیک بین ناوگان تاکسیرانی در شهر توزیع کردیم و شرکت تعاونی تاکسیرانی قم برای تامین نیاز رانندگان تاکسی به قطعات یدکی فعال است. همچنین صدور پروانه فعالیت کامیون در استان قم به سازمان تاکسیرانی واگذار شده است و در این راستا سه هزار و 500 لاستیک بین رانندگان کامیون در قم توزیع شد.

عزتی با اشاره به برنامه‌های آموزشی برای رانندگان تاکسی قم اظهار کرد: رشته تاکسیرانی در دانشگاه علم کاربردی قم از سال جاری فعال شده است و امکان ادامه تحصیل رانندگان تاکسی قم در این رشته مهیا است و 10 درصد هزینه تحصیل رانندگان توسط سازمان تاکسیرانی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: کارت اعتباری خرید یک ساله با اعتبار دو میلیون و 400 هزار تومان به رانندگان تاکسی در قم داده می شود که در ابتدا اعتبار موجود در آن 800 هزار تومان است و هر چهار ماه یک بار 800 هزار تومان اعتبار به آن اضافه خواهد شد، رانندگان تاکسی فرصت چهار ماهه برای بازپرداخت این اعتبار 800 هزار تومانی دارند.

مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی خاطرنشان کرد: وظیفه برخورد با خودروهای شخصی مسافرکش بر عهده پلیس راهور است و باید پلیس این خودروها را جریمه کند، چون وظیفه جابه جایی مسافران بر عهده ناوگان تاکسیرانی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار