مدیر عامل مرکز تجاری جزیره کیش با بیان اینکه گمرک اعلام کرده، کالاها برای ورود به منطقه آزاد باید ثبت سفارش شود، ابراز نگرانی کرد و گفت: ‌باید تکلیف ورود کالا به منطقه آزاد مشخص شود؛ زیرا این امر باعث بلاتکلیفی بازرگانان می‌شود و علارغم تلاش‌های دکتر مظفری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برای حل این مشکل، اما همچنان این نگرانی در بین فعالان کیش وجود دارد.
کد خبر: ۷۷۴۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰ 25 August 2019

به گزارش تابناک کیش، مجتبی دلجو، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا،‌ تصریح کرد:‌ فعالان اقتصادی در منطقه آزاد خواهان ارز دولتی نیستند؛ اما این اجازه را به بازرگانان داده شود که با ارز آزاد واردات انجام دهند.

وی با یبان اینکه وضعیت تجارت در مناطق آزاد با سرزمین اصلی  متفاوت است، گفت:‌ تولید ملی در سرزمین اصلی معنا پیدا میکند، اما در منطقه آزاد باید شرایط برای واردات کالا از کشورهای دیگر نیز فراهم باشد. معمولا کالاهای کیش از رده گروه های 4 است. حضور کالای خارجی باعث ایجاد رقابت می‌شود و افرادی که خواهان کالای خارجی هستند دیگر برای تهیه آن به کشور دیگر مسافرت نمی‌کنند و در این صورت ارز از کشور خارج نمی‌شود .

وی با انتقاد از نحوه دریافت مجوز برای ایجاد فعالیت جدید در غرفه‌های کیش، گفت: در گذشته تنها یک جواز کسب از صاحب مغازه گرفته می‌شد؛ این در حالی است که امروز نه تنها مالک مغازه، بلکه مستاجران نیز باید با پرداخت پول، مجوز دریافت کنند و در صورت عدم دریافت مجوز، باید سالیانه مالیات پرداخت کنند.

این فعال اقتصادی، با بیان اینکه منطقه آزاد باید معاف از مالیات باشد گفت: این در حالی است اداره دارایی، گزارش 3 ماهه از کسبه در منطقه آزاد دریافت می‌کند. در حالی که در گذشته تنها اظهارنامه دریافت می‌شد.

مدیرعامل مرکز تجاری جزیره کیش معتقد است: کمبود مدیرانی مطلع از قوانین مناطق آزاد باعث شده سازمان‌هایی مانند گمرک و دارایی ورود پیدا کرده و قوانین جدیدی را اتخاذ کنند.

وی اظهار کرد:‌ مرکز تجاری کیش در شرایط بد اقتصادی و کمبود مسافر در زمان جشنواره به تعهدات خود عمل کرده و هر شب 2 میلیون تومان مبلغ قرعه‌کشی پرداخت شده است.

دلجو برای حمایت رسانه‌ای از فعالان اقتصادی کیش گفت: امیدوارم شرایط اقتصادی در کیش از رکود خارج شود تا با تهیه خبرهای خوب مشوق سرمایه‌گذران کیش باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار