استاندار ایلام‌
استاندار ایلام گفت: در هفته دولت 220 پروژه با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد تومان و اشتغال زایی 2 هزار نفر در استان کلنگ زنی و افتتاح خواهد شد
کد خبر: ۷۷۴۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۹ 23 August 2019

به گزارش تابناک ایلام؛  قاسم سلیمانی دشتکی در گفتگوی خبری  اظهار داشت : در سفر ریاست جمهوری چندین پروژه بزرگ از جمله پتروشیمی ایلام و ایجاد 5 کارخانه بزرگ در استان ، 26 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دهلران، پروژه راه آهن و پتروشیمی ایلام با اعتباری بالغ بر ١۴ هزار میلیارد تومان کلنگ زنی و به بهره برداری خواهند رسید. 

استاندار ایلام با اشاره به اینکه آزاد راه کرمانشاه ،حمیل ،ایلام ومهران در حال انجام است گفت :  یکی دیگراز پروژه های که نقش توسعه در استان دارد  آزاد راه پل زال، مورموری، چیلات دهلران تا نجف اشرف است که تفاهم نامه با بانک های عامل صورت گرفته وقرار شده که با وزارت راه شهرسازی 700میلیارد تومان سرمایه گذاری ومابقی این آزاد راه بخش خصوصی  سرمایه گذاری کند. 

دشتکی افزود : برای ایجاد پتروشیمی  مهران ودره شهر نیز چندین بانک عامل مشخص شدن که در فاز اول  نیز 700میلیون یورو سرمایه گذاری خواهد شد.

  وی بیان نمود: برای چهار خطه کردن مهران به دهلران و دهلران به اندیمشک مجوز ماده 56 اخذ شده و انتظار می رود بخش خصوصی پای کار بیاید چراکه دولت بخصوص سازمان برنامه بودجه سود دوران مشارک را تضمین می نماید.

سلیمانی دشتکی ابراز نمود: پروژه های زیربنایی عمرانی مهمی در سطح استان در دولت تدبیر و امید شروع به فعالیت کردند که در آینده نزدیک نقش بسزایی در اشتغال و توسعه استان را در بر خواهد داشت.

   وی به شروع پروژه های نفتی اشاره نمود و عنوان کرد: در شهرستان دهلران پروژه هایی از جمله لرزه نگاری و بهره برداری دانان با سرمایگذاری 1200 میلیارد تومان شروع شده است  که در طول اجرای این پروژه ها زمینه اشتغال بیش از 500 نفر فراهم خواهد شد  

استاندار ایلام گفت: برای پروژه های آبان و پایدار غرب یک میلیون دلار اختصاص یافته و عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده است     

وی افزود: 600 میلیون یورو برای ادامه روند اجرایی پتروشیمی دهلران اختصاص یافته است  سلیمانی دشتکی  در حاشیه نشست با مسئولان پتروشیمی دهلران گفت: عملیات اجرایی پتروشیمی دهلران سال 88 شروع شد و این کار فقط در حد اخذ مجوزها بود تا اینکه سال 96 پیگیری و سرمایه گذار عوض و شرکت بازنشستگی نفت بعنوان سرمایه گذار جدید وارد کار شد. 

وی افزود: با تعویض سرمایه گذار روند عملیات اجرایی پروژه از سر گرفته شد و امروز شاهد جهش در عملیات اجرایی آن هستیم استاندار ایلام گفت: از 600میلیون یورو 500 میلیون یورو به بانک ملی اختصاص یافته که فاز اول کار تخصصی آن ظرف 6 ماه آینده شروع و کل پروژه 42 ماهه بهره برداری می شود.

وی به اشتغال 76 درصدی بومی ها در این پروژه اشاره و افزود:آموزش نیروهای تخصصی از منطقه و شهرستان، استفاده از نیروهای مامور به خدمت و پیگیری آموزش در فنی و حرفه ای و مراکز آموزش عالی از دیگر راهکارهاست که باید مد نظر متولیان پتروشیمی دهلران باشد. 

فرماندار دهلران هم در این نشست با تبریک هفته دولت گفت: پروژه های خوبی در حوزه نفت و گاز و کشاورزی  شهرستان به همت دولت البته با سرمایه گذاری های کلان در حال اجراست که زمینه تحول در تولید و اشتغال منطقه بدنیال دارند .

مجید عسگری بکارگیری نیروی های بومی را مورد تاکید قرار داد و گفت: تسریع در عملیات اجرایی این پروژه ها از دیگر درخواست ها می باشد امام جمعه دهلران هم به ظرفیت های دهلران در همه حوزه ها اشاره و افزود:92درصد نفت و گاز غرب کشور در دهلران است و نیاز به بکارگیری نیروهای بیشتر در پروژه های نفت و گاز منطقه است .

حجت الاسلام سید محسن موسوی گفت: شرکت های فعال نفت و گاز منطقه حمایت از تیم های ورزشی و عوران وآبادانی در شهرها و روستا ها را مد نظر داشته باشند و در این زمینه اقدام عملی کنند.  /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار