برای کیفی سازی آموزش ها و پیشبرد اهداف والای تعلیم وتربیت، ۸۵ درصد مدارس شاهد کشور با حمایت های وزارت آموزش و پرورش و نیکوکاران هوشمند سازی شدند.
کد خبر: ۷۷۳۸۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷ 22 August 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ هوشمند سازی مدارس، ترکیبی از شاخص  مختلف مانند ایجاد بسترهای فناوری، آموزش معلمان، تغییر محتوا، تجهیز و اتصال مدارس به شبکه اینترانت و آموزش مهارت های نرم افزاری به دانش آموزان است که مجموعه این  شاخص هامی تواند تحولی در روش های سنتی آموزش ایجاد کند.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در کرج گفت: یکی از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش، بهبود شیوه‌های آموزشی و افزایش کیفیت آموزش به نسل جوان، کودکان و نوجوانان کشور است.

محمد رضا رزاقی اظهارداشت: به همین منظور طرح‌های مختلفی از سوی آموزش و پرورش تدوین و در مدارس کشور اجرایی شده که خوشبختانه در اجرای این گونه طرح ها  مدارس شاهد پیشقدم هستند.

وی یکی از این طرح‌ها را مربوط به بحث هوشمندسازی مدارس و شیوه‌های آموزشی ذکر کرد و یادآورشد: در این حوزه استان البرز موفق عمل کرده است.

رزاقی اضافه کرد: هوشمند سازی یکی از اولویت های تجهیزاتی مدارس است که نقش موثری در تسهیل مراحل یادگیری و کیفیت بخشی به سیستم آموزشی دارد.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش نیز نیاز به تغییر در این حوزه طبق سند تحول بنیادین و هوشمند سازی مدارس دارد تا از این طریق بتواند نظام تعلیم و تربیت را متحول کند.

رزاقی از هوشمندسازی مدارس به عنوان یکی از راهبرد اساسی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش یاد کرد و  ادامه داد: بیش از ۳۸۰ هزار دانش آموز در مدارس شاهد کشور تحصیل می کنند.

مدیرکل امور شاهدو ایثارگران وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: یک هزار و ۳۵۰ مدرسه شاهد در سراسر کشورفعالیت دارد.

۱۴ میلیون دانش آموز در مدارس کشور تحصیل می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار