رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس تصریح کرد: در کل ۶ درصد کارکنان دولت در استان فارس هستند که در خصوص پرداخت حقوق حدود ۲۴ دستگاه استانی و مابقی ملی است.
کد خبر: ۷۷۲۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 18 August 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:ساسان تاجگردون رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس در نشست خبری، نقش رسانه را نقش بی بدیل در روشنکری جامعه در همه بخش‌ها عنوان کرد و گفت: رسانه میتواند مسیر توسعه استان را انتقال بدهد.

او افزود: شرایط اقتصادی جامعه با توجه به تحریم‌ها و مباحث مختلف با مشکلاتی رو به رو است به همین دلیل نقش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مهمترین نقش آن توسعه و برنامه‌ای است.

تاجگردون افزود: مهمترین سند برنامه توسعه‌ای استان، آمایش سرزمینی است و نقش ملی، منطقه‌ای و استانی دارد.

او با بیان این که برنامه آمایش سرزمینی فارس مصوب و نهایی شده است، افزود: رفتار‌های بعدی این نظام مطالعاتی، توسعه سند عشایری و روستایی، نگاه پژوهشی به بحث‌های اولویت دار استان است و در توزیع منابع بودجه، اصلی‌ترین منبع در آمدی ما همان فروش نفت و گاز است.

او در ارتباط با آخرین وضعیت اعتباری و بودجه ای استان فارس افزود: در سال ۹۷ وضعیت بودجه عمرانی و هزینه ای خوب بود و ۶۸ درصد در قالب اسناد خزانه و ۱۵ درصد نقدی بوده است.

تاجگردون به تخصیص ٢٧ درصدی بودجه امسال اشاره کرد و گفت: بودجه‌های استانی در سه بخش عمرانی استانی، نفت و گاز و توازن مشخص شده است .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس ادامه داد: میانگین ۲۷ درصد تخصیص اعتبارات استانی ابلاغ شده که ۴.۵ درصد نقدی است و مابقی اسناد خزانه ۱ تا ۳ ساله است.

او یادآور شد: در سال جاری ۲۹۶ روستا سند توسعه اشتغالزایی و اقتصادی تعریف شده است.

تاجگردون در خصوص تحول در نظام اداری نیز گفت: تحول در نظام اداری تنها راه رفع بار اضافی بر دوش دولت است.

او ادامه داد: در استان فارس ۱۳۴ هزار ۵۲۲ نفر کل کارکنان دستگاه های اجرایی هستند که به غیر از یگانهای نظامی و امنیتی است که از این تعداد ۸۰ هزار و ۳۱ نفر رسمی و مابقی پیمانی، قراردادی، کارگری و سایر هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس تصریح کرد: در کل ۶ درصد کارکنان دولت در استان فارس هستند که در خصوص پرداخت حقوق حدود ۲۴ دستگاه استانی و مابقی ملی است.

تاجگردون افزود: در استان فارس۴ میلیون و ۸۵۱ هزار و ۲۷۴ نفر با سهم ۶.۷ درصد در استان فارس هستند و نرخ رشد در مقایسه با سال ۹۰ حدود ۱ به ۸ بوده است.

او ادامه داد: شاخص امید زندگی در سال ۹۵ حدود ۷۴.۲ بوده است که در بانوان ۷۶ بوده است.

تاجگردون در خصوص نرخ بیکاری نیز گفت: پارسال نرخ بیکاری در فارس ۹ و ۸ دهم درصد بود که این میزان در بهار امسال به هفت درصد رسید

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس تصریح کرد: نرخ تورم از ۲۴ و ۴ دهم درصد پایان سال ۹۷ به ۳۶ و ۶ دهم درصد رسیده است.

تاجگردون در خصوص پروژه های واگذار شده نیز گفت: ۱۷۲ پروژه در سال ۹۷ از میان ۲۷۲ پروژه آماده سازی شده واگذار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار