رئیس اتحادیه عمده‌فروشان مواد غذایی شیراز با تاکید بر اینکه تعامل لازم بین مسئولان امور مالیاتی فارس و اتحادیه‌ها وجود دارد گفت: آنچه مشکل ما در حوزه مالیاتی است قوانین کشوری است که فضای کسب وکار را به سمت نابودی می‌برد و خوشبختانه مدیران امور مالیاتی فارس همکاری لازم را با این اتحادیه برای به حداقل رساندن مشکلات دارند.
کد خبر: ۷۷۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ 17 August 2019

تابناک فارس به نقل از تسنیم: عنایت الله رحیمی در همایش نقش تجار و توزیع در رونق تولید با تاکید بر اینکه نباید کاری کرد که روز به روز بر حوزه تاثیرگذار اصناف فشار بیشتری وارد شود، اظهار داشت: اعطای مجوز برای احداث پاساژها و مراکز تجاری مختلف بدون برنامه پذیرفته نبوده و قرار نیست هر روز با احداث مراکز تجاری برای تجار و کسبه رقیب جدیدی تراشید و معیشت این قشر را دچار مشکل کرد.

وی با بیان اینکه اصناف در کاهش بیکاری و افزایش اشتغال نقش پررنگی دارند و بستر مناسبی را برای اشتغال اقشار مختلف از جمله تحصیلکرده‌ها فراهم آورده‌اند، اظهار داشت: برگزاری همایش‌هایی از این دست، ضمن تاثیر در علمی شدن ساختار بازار و تلاش برای رفع موانع موجود بر سر راه این قشر، سبب تبیین نقش اصناف در اقتصاد می‌شود.

استاندار فارس گفت: تعداد زیادی نیروی کار تحصیلکرده در عرصه‌هایی مشغول فعالیت هستند که بستر آن توسط اتحادیه‌ها و تجار فراهم شده و از این جهت اصناف نقش زیادی در اشتغال به کار فارغ التحصیلان دانشگاهی دارند.

رحیمی از اصناف و بازاریان به عنوان رابط امین، بین تولیدکننده و مصرف‌کننده یاد کرد و با بیان اینکه 20 درصد تولید ناخالص ملی در حوزه اصناف اتفاق می‌افتد، گفت: به دلیل نقش بی بدیل بازاریان و اصناف در حوزه اقتصاد، باید برای رفع موانع پیش‌روی این قشر از جمله تسهیلات بانکی، مسایل بیمه‌ای، استفاده از تکنولوژی جدید و راه‌اندازی کسب کار نو حمایت کرد.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه حکمرانی شایسته در کشور در گرو مشارکت بخش خصوصی در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است، افزود: اصناف با 3 میلیون واحد صنفی در کشور در تحقق اهداف نظام از جمله معرفی و بازاررسانی کالای ایرانی نقش قابل توجهی دارند.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل تجار در فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و مذهبی، گفت: مجاهدت‌های اصناف منوط به 8 سال دفاع مقدس نیست و در هر برهه ای و در هر مشکلی، اصناف گره‌گشا بوده و هستند که از جمله آن می‌توان به کمک‌ها و یاری اصناف در سیل نوروز امسال اشاره کرد.

رحیمی بیان کرد: کمک به سیل زدگان فارس، خوزستان و لرستان، بازسازی محل کسب سیل زدگان شیراز و روستاهای اطراف از جمله کمک‌های ارزشمند اصناف است که از آنها صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

 

قوانین مالیاتی کشور فضای کسب و کار را به سمت نابودی می‌برد

عبدالله رزاق‌منش، رئیس اتحادیه عمده فروشان مواد غذایی شیراز، در این مراسم با تقدیر از مقامات استانی و کشوری برای حضور در این همایش اظهار داشت: بنکداران شیراز حدود 500 واحد صنفی هستند که با امکانات کافی و تمام تجهیزات برای حل مسائل و مشکلات اقتصادی و اجتماعی در کنار مسئولین هستند.

رزاق‌منش با بیان اینکه مشکلات زیادی در این حرفه وجود دارد، افزود: تمام مسائل در کمیسیون‌های تخصصی که قبل از همایش برگزار شد طرح و مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: خرسندم که این همایش سبب شد اولین کمیسیون تخصصی به نام شهر شیراز برای پیگیری مطالبات کارگری، تامین اجتماعی و مالیات واحدهای صنفی در کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شود.

رئیس اتحادیه عمده‌فروشان مواد غذایی شیراز با تاکید بر اینکه تعامل لازم بین مسئولان امور مالیاتی فارس و اتحادیه‌ها وجود دارد گفت: آنچه مشکل ما در حوزه مالیاتی است قوانین کشوری است که فضای کسب وکار را به سمت نابودی می‌برد و خوشبختانه مدیران امور مالیاتی فارس همکاری لازم را با این اتحادیه برای به حداقل رساندن مشکلات دارند.

بخش بازرگانی لوکوموتیو اقتصاد کشور است

سهراب شرفی، رئیس خانه صنعت معدن و تجارت فارس و عضو اتاق بازرگانی فارس با اشاره به بدیهی بودن فعالیت فروشگاه‌های زیرمینی و کسب و کارهای بدون مجوز، اظهار داشت: امروز در جامعه ما پخت نان به نانوا سپرده نمی‌شود، فعالیت تک تک فعالین صنفی ارتزاق بخشی از جامعه را تامین می‌کند و برخی موازی کاری‌ها فعالیت‌های صنفی را از رونق انداخته است.

عضو اتاق بازرگانی فارس با اشاره به سهم گسترده اصناف در ایجاد اشتغال و تامین معیشت مردم، گفت: متاسفانه به فعالیت این حوزه از اقتصاد توجه کافی نشده است.

وی از حضور نمادین برخی نمایندگان مجلس در همایش‌ها و عدم همراهی و همدلی آنها با فعالان اقتصادی و اصنافیون اذعان کرد قرار نیست یکدیگر را فریب دهیم .

شرفی با اشاره به مطرح شدن موضوع برچیده شدن بساط مالیات علی الراس، گفت: این اتفاق میمونی است اما توجه داشته باشیم که مالیات بر ارزش افزوده اسماً 9 درصد عنوان می‌شود اما هر کالا از لحظه ورود تا رسیدن آن به دست مصرف‌کننده در چند مرحله مشمول 9 در صد مالیات می‌شود و در مجموع حدود 140 درصد مالیات به ازای هر کالا دریافت می‌شود.

وی بخش بازرگانی را لوکوموتیو اقتصاد دانست و گفت: جایگاه و منزلت حوزه توزیع بسیار والا است.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت فارس به اعتماد مردم به فعالین حوزه توزیع اشاره کرد و گفت: در حوزه توزیع ربات نمی‌تواند برای ما کار کند در حالی که در حوزه تولید ربات می‌تواند جایگزین نیروی انسانی شود.

وی تاکید کرد: دوره استکبار و زالوصفتی تمام شده است و نگاه به اصناف باید تغییر کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار