رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح:
رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح : ما به مختصات اقتدار نظامی و دفاعی دست یافته‌ایم و هیچ قدرتی نمی‌تواند به ملت ایران زور بگوید و الگوی امنیت بومی پایه ایران، به سایر کشورها صادر شده است.
کد خبر: ۷۷۰۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷ 08 August 2019

هیچ قدرتی نمی‌تواند به ملت ایران زور بگویدسردار سرتیپ دوم پاسدار عباس سه دهی رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح در جمع دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش دوره هفدهم رزم مقدماتی در مرکز آموزش حضرت جواد الائمه (ع) گفت: شما باید شکرگزار خداوند متعال باشید و افتخار کنید که توفیق نصیب شما شده که لباس سربازی را در مجموعه ارتش مقتدر و پر افتخار جمهوری اسلامی ایران بر تن پوشیده اید، این لباس نماد رشادت ها، جان فشانی ها و شهادت ها است.

رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح با بیان اینکه در روزهای اول انقلاب معاندین به دنبال انحلال ارتش بودند، افزود: در ابتدای انقلاب گروه ها و افراد زیادی خواهان انحلال ارتش بودند، در آن زمان سرلشکر محمد سلیمی از فرماندهان ارتش خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدند و این موضوع را مطرح کردند و ایشان فرمودند: هر کس که جغرافیای سیاسی ایران و تهدیدها را بداند، هرگز این حرف را نخواهد زد و بالعکس به دنبال قدرت گرفتن ارتش خواهند بود و ادامه داد اگر من در لباس روحانیت نبودم حتما در لباس شما از کشور دفاع می کردم.

وی در خطاب به دانشجویان جدید الورود دانشگاه های افسری ارتش گفت: پوشیدن لباس مقدس نظامی برای تک تک شما ایجاد مسئولیت  و تعهد می کند، شما از این پس مسئول حفظ نظام اسلامی،  تثبیت و تحکیم ارزش های انقلاب اسلامی و پیروی قاطع از مشی ولی فقیه هستید.

سردار سرتیپ دوم پاسدار سه دهی در ادامه با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران از ارکان اصلی در حوزه دفاعی و امنیتی است، خاطرنشان کرد : شما جوانان محور اصلی منویات مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) در بیانیه گام دوم انقلاب هستید. معظم له می فرمایند بار اصلی چهل سال دوم انقلاب اسلامی بر عهده شما جوانان است، شما جوانانی که امید آینده ارتش و نظام در حوزه امنیتی و دفاعی هستید. قدر این فرصت و روزهایی را که به ارتش پیوسته اید، بدانید.

وی ادامه داد: دانشگاه مبدا همه تحولات و رخدادهای سازنده و پیش برنده در همه نیروهای مسلح است، الان بهترین فرصت برای خودسازی است، جهاد اکبر، مبارزه با نفس، آراستگی به فضائل و آمادگی برای جهاد اصغر برای مقابله با هر دشمنی که در مقابل انقلاب و نظام اسلامی بخواهد سر سوزنی نیت شوم، تعدی و تجاوز داشته باشد.

سردار سه دهی  گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از حیث سیاست گذاری، تعیین راهبردها، رویکردها و جهت گیری های نظامی اسلامی بسیار مهم و اساسی است، تاکید فرمانده معظم کل قوا شناخت ۴۰ سال گذشته و شناخت مختصات امروز است، شما سربازان باید بدانید که در چه نهاد مقتدر و توانمندی وارد شده اید و ارتش و سپاه و نیروهای مسلح در چه وضعی از اقتدار  و آمادگی رزمی قرار دارند.

 وی به رویدادها و اتفاقات منطقه در ماه های اخیر  اشاره کرد و افزود : در چهل روز گذشته چند رخداد بسیار مهم اتفاق افتاده است که چند پیامد اساسی برای نظام و ملت ما به همراه داشت. نخستین حادثه ای که در حوزه دفاعی و امنیتی پیش آمد، هدف گیری پدافند بومی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به سمت پهپادی امریکایی بود. استکبار جهانی با قاطعیت اعلام کردند که امکان شناسایی و هدف گیری این پهپاد جاسوسی وجود ندارد اما به فضل الهی این پهپاد مورد اصابت پدافند بومی و داخلی قرار گرفت.

سردار سرتیپ دوم پاسدار عباس سه دهی تصریح کرد:  از دیگر رخدادهای مهم، توقیف نفت کش انگلیسی در تنگه هرمز بود که با رشادت دلیرمردان این مرز و بوم انجام شد.  این دو اتفاق، قدرت بازدارندگی، دفاعی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح  را در منطقه به همگان نشان داد.

رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح به پیام تاریخی حضرت امام (ره) در خصوص روز ارتش اشاره کرد و گفت : حضرت امام (ره) در روز ۲۶ فروردین ۱۳۵۸ به ارتش دستور دادند تا در روز ۲۹ فروردین در تمامی شهرها که ارتش مستقر است با تمام ساز و برگ نظامی در مقابل مردم رژه رفته و از ملت نیز خواستند که از ارتش انقلابی حمایت کنند. ارتش نیز با ابراز وفاداری صد در صد به انقلاب اسلامی، ملت، امام، و اسلام ، اقتدار خود را در عرصه های مختلف ثابت کرد.

 وی در ادامه تاکید کرد: بعد از چهار دهه امروز به مختصات اقتدار نظامی و دفاعی و امنیتی دست یافته ایم  که هیچ قدرتی نمی تواند به ملت ایران زور بگوید. این الگوی امنیت بومی و مردم پایه به سایر کشور ها صادر شد و آثار آن را در غرب آسیا می بینیم. آن جایی که حماس و مقاومت اسلامی وارد جنگ با رژیم غاصب صهیونیستی می شود، صهیونیست ها فقط دو روز می توانند تحمل کنند. همچنین حزب الله لبنان تبدیل به یک قدرت برتر در منطقه شده است و سوریه بعد از هشت سال جنگ پیروز شد و امریکا و ۸۲ کشور هم پیمانش و داعش شکست خوردند.

سردار سه دهی با اشاره به قدرت دفاعی و توان رزمی نیروهای مسلح در منطقه گفت: امروز نیروهای مسلح ما، به پیشرفته ترین موشک های هوشمند نقطه زن و قدرترین تجهیزات پهپادی مجهز هستند. پدافند ما با اقتدار هر پرنده ای را که به زعم دشمنان ما رادارگریز است به راحتی مورد هدف قرار می دهند.

وی در پایان افزود : امروز شما جوانان عزیز در این مختصات اقتدار دفاعی، نظامی و امنیتی بومی،  وارد ارتش جمهوری اسلامی ایران  شده اید، شما باید در گام دوم انقلاب اسلامی، ارتش را به یک ارتش به روز، پیشرفته، مقتدر، در خدمت ملت، در خدمت منافع ملی و مطیع امر فرماندهی معظم کل قوا در آورید و این تکلیف سنگینی است که به دوش شما  گذاشته شده است.

منبع:مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار