رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا، اسرائیل و کشورهای منطقه در رفتار با ایران کم‌عقلی نمی‌کنند، گفت: آنها می‌دانند اگر بخواهند ضربه‌ای بزنند، پاسخ ایران به کشورهای منطقه که پایگاه‌های آمریکایی‌ها نیز در آنجا قرار دارد، به گونه‌ای خواهد بود که دچار آسیب فراوان می‌شوند.
کد خبر: ۷۶۹۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴ 06 August 2019

 

تابناک / علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن تشکر از زحمات خبرنگاران به ویژه در حوزه پارلمان، گفت: امیدواریم خاطرات خوبی در کار با مجلس برای شما باقی بماند همچنین لازم است برای خانم زهرا عبدالمحمدی خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس شفای عاجل و برای مرحوم مردوخی که خبرنگاری شریف و ارزنده بوده و همواره در این جلسات نقش خوبی داشتند، از خداوند متعال رحمت مسألت کنیم.

اهم اظهارات رئیس مجلس شورای اسلامی را در ادامه می خوانید:

* خبرنگاران باید مورد حمایت قرار گیرند لذا درخواست‌های شما برای ارتقای قانونی جایگاه خبرنگاران منطقی است که در این راستا تلاش هایی در مجلس برای ارائه طرحی در حوزه حمایت از رسانه تدوین شد اما از آنجایی که دولت نیز آماده ارائه لایحه ای در همین زمینه و همچنین درباره اصلاح قانون مطبوعات بود، مجلس دست نگه داشت که البته به مجلس نرسید و به خاطر همین تأخیر، مقرر شد طرح مجلس به همت کمیسیون های اجتماعی و فرهنگی در دستور کار قرار گیرد که به زودی به صحن می آید.

* (درباره درخواست خبرنگاران پارلمانی مبنی بر به همراه داشتن تلفن همراه هوشمند): به خاطر حادثه ای که در مجلس رخ داد، همراه داشتن تلفن همراه هوشمند جنبه حفاظتی به خود گرفت که در حال حاضر استفاده از گوشی های ساده برای خبرنگاران توصیه می شود و عکسبرداری از اتفاقات مجلس نیز بر عهده عکاسان خواهد بود.

*(درباره پیشنهاد یکی از خبرنگاران مبنی بر تأسیس شبکه تلویزیونی پارلمان): بودجه این موضوع را نداریم و درباره پیشنهادی که برای جمع آوری خاطرات خبرنگاران داده شد به نظر می رسد پیشنهاد خوبی است که می توان مقدمات آن را آغاز کرد؛ همچنین در خصوص برخی امکانات برای خبرنگاران در لابی مجلس اقدام خواهد شد.

نیازمند برداشت مشترک از قفل های موجود در کشور هستیم

* برای فعالیت بهتر در جهت تعالی کشور نیازمند برداشت مشترک از قفل های موجود در کشور هستیم، باید اوضاع اقتصادی را درک کنیم لذا نقش شما که عناصر مهم و صاحب فنی در عرصه جامعه هستید بسیار مهم است به خصوص که اطلاعات کمتری نسبت به ما نداشته و در معرض تحلیل های مختلف نیز قرار دارید.

*( با اشاره به رفتار آمریکا در حوزه هسته ای ): ماجراجویی های آمریکا هر روز یک مسأله جدید را برای ما رقم زده و روی مسائل اقتصادی نیز تأثیر داشته است لذا باید تحلیل روشنی از اقدامات و هدف حریف داشت.

رفتارهای اسرائیل و برخی کشورهای منطقه علیه ایران برای آمریکایی‌ها هوسناک است

* تصور در سطح بین المللی این است که آمریکا به دنبال جنگ افروزی با ایران است، گاهی این جنگ را محدود و از طریق بمباران هایی مطرح می کنند و گاهی می گویند آنها به دنبال جنگ فراگیر هستند؛ ممکن است برخی کشورهای منطقه و اسرائیل رفتارهای هوسناکی برای آمریکایی ها در نظر گرفته باشند اما بعید است آنقدر کم عقلی داشته باشند که وارد این وادی شوند.

* بعید است این کشورها در حوزه محدود و غیرمحدود اقدامی علیه ایران داشته باشند چرا که می دانند اگر بخواهند ضربه ای بزنند، پاسخ ایران به کشورهای منطقه که پایگاه های آمریکایی ها نیز آنجا قرار دارد، دچار آسیب فراوان می شوند و اگر فراگیر باشد که به طور کل گرفتار می شوند لذا مختصر عقلی دارند که وارد ماجرای این چنینی نشوند پس به دنبال این مدل نیستند و صرفا ممکن است به دنبال ناامن سازی‌هایی برای ایران باشند که از جنس جنگ نیست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار