کد خبر: ۷۶۷۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲ 30 July 2019

مسئولان سعودی و بحرینی در راستای تشکیل شواری هماهنگی و همکاری در زمینه‌های مختلف به توافق رسیدند.
عربستان سعودی و بحرین شورای هماهنگی تشکیل دادند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ابراهیم العساف» وزیر خارجه عربستان سعودی به منامه پایتخت بحرین سفر کرد و دو کشور توافقنامه تشکیل شورای هماهنگی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، اجتماعی و فرهنگی را امضاء کردند.

روزنامه الشرق الاوسط امروز با اعلام این خبر نوشت که وزیر خارجه سعودی در دیدار با «خالد بن حمد آل خلیفه» همتای بحرینی خود در خصوص این توافقنامه بحث و گفت‌و‌گو کرد. وزیر خارجه بحرین نیز در این دیدار، تشکیل شواری هماهنگی را به مثابه آغاز یک استراتژی جدید در روابط با عربستان سعودی دانست.

شورای هماهنگی مذبور از کمیته‌های فرعی در خصوص موضوعات مختلف تشکیل خواهد شد.

ابراهیم العساف همچنین با «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین نیز دیدار و گفت‌و‌گو کرد. شاه بحرین در این دیدار گفت که کشورش با پادشاهی سعودی روابط عمیقی دارد و دو کشورش باید همکاری‌ها و هماهنگی دوجانبه را توسعه دهند. او همچنین از ملک سلمان بابت حمایتش از بحرین تقدیر و تشکر کرد.

در حاشیه این دیدار «عماد المحیسن» مدیر عامل مؤسسه پل «ملک فهد» که مابین بحرین و عربستان احداث شده نیز حضور داشت و در خصوص برنامه‌های آتی برای توسعه این پل سخن گفت.

پل ملک فهد تنها مسیر ارتباط زمینی دو کشور است. همان پلی که نیروهای سعودی در سال 2011 با عبور از آن برای سرکوب معترضان بحرینی وارد این کشور شدند.

تشکیل شواری هماهنگی میان عربستان سعودی و بحرین در حالی است که به گفته کارشناسان، منامه سیاست خارجی مستقلی ندارد به طوریکه معارضان بحرینی در شبکه‌های اجتماعی از دولت آل خلیفه به عنوان «ممکلة الریتوییت» یعنی کشوری که سیاست‌های سعودی را بدون کم و کاست دنبال می‌کند یاد می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار