کد خبر: ۷۶۶۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹ 26 July 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مصوبه مجلس درباره تخصیص ۱۴ میلیارد دلار ارز دولتی به کالاهای اساسی در سال ۹۸، گفت: براساس پیش بینی ها حدود ۱۰ میلیارد دلار از این منابع محقق می شود و حدود ۴ میلیارد دلار از اهدفی که پیش‌بینی شده تحقق نمی یابد.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بر اساس آمار بانک مرکزی تاکنون ۵ میلیارد دلار از این ارز هزینه شده است، افزود: بر اساس گزارش ها چند قلم کالا همانند شکر و گوشت قرمز از لیست کالاهایی که به آنها ارز دولتی تخصیص می یافته خارج شده اند، البته از لحاظ میزان به نسبت خیلی تاثیرگذار نیست.
مجلس بر ساماندهی تخصیص ارز دولتی تاکید دارد
وی با تاکید بر اینکه مجلس بر ساماندهی تخصیص ارز دولتی تاکید دارد، ادامه داد: کالاهای اساسی باید از وضعیت یارانه ای خارج و مابه التفاوت آن مستقیم به مردم پرداخت شود، اما دولت تمایلی به پرداخت وجه نقد به مردم به دلیل احتمال ایجاد تورم بیشتر، ندارد.
مجلس نمی تواند شیوه فعلی تخصیص ارز به کالاهای اساسی را تغییر دهد، چراکه به اصلاح بودجه نیازمند است.
تاجگردون اظهار کرد: جلسات متعددی با دولت درباره تخصیص ارز به کالاهای اساسی برگزار شده است، اما دولت بر ادامه روند و شیوه فعلی تامین اقلام اساسی مردم تاکید دارد.
دولت نمی‌خواهد شیوه فعلی تامین کالاهای اساسی را تغییر دهد
تاجگردون با بیان اینکه تخصیص ارز دولتی به کالاهای اساسی چالشی بین مجلس و دولت است که در حال بررسی است، افزود: دولت نمی‌خواهد شیوه فعلی تامین کالاهای اساسی را تغییر دهد و این وضعیت از نظر ما قابل قابل قبول نیست، اما دولت خود این شیوه را قبول دارد.
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسئولیت تامین کالاهای اساسی و نحوه تامین آن با دولت است، تصریح کرد: مجلس نمی تواند شیوه فعلی تخصیص ارز به کالاهای اساسی را تغییر دهد، چراکه به اصلاح بودجه نیازمند است و این موضوع از اختیارات قوه مقننه نیست، البته گزارش آن را به رئیس مجلس ارائه داده‌ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار