کد خبر: ۷۶۲۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳ 14 July 2019

افزایش 2.5 برابری نیاز صنعت به تسهیلات سرمایه در گردش

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نیاز صنعت به تسهیلات سرمایه در گردش به 2.5 برابر افزایش پیدا کرده است.

محسن صالحی‌نیا ظهر امروز در همایش تجلیل از صنعتگران و معدنکاران استان سمنان اظهار کرد: این استان از منظر ظرفیت‌های ایجادشده و فعالیت‌های صنعتی، معدنی و تولیدی یکی از استان‌های پیشتاز کشور محسوب می‌شود و تقریباً فعالیت واحدهای دولتی در این استان بسیار کمرنگ است.

وی تصریح کرد: حمایت از تولید داخل یا به تعبیر وزیر صنعت، معدن و تجارت، «نهضت ساخت داخل» از اولویت‌های کاری این وزارتخانه است و باید از همه ظرفیت‌های موجود برای تقویت تولید استفاده کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: توسعه و تعمیق فعالیت‌های بخش تولید در هشت رشته صنعتی در کشور از سیاست‌های اصلی وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در سال 98 است.

صالحی‌نیا بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوب استان سمنان در بخش تولید، معدن و صنعت باید تلاش کنیم تا ظرفیت‌های بدون‌استفاده استان را نیز به نحو احسن فعال کرده و از آن استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: توسعه صادرات غیرنفتی قطعاً زنجیره تأمین نیاز در صنعت کشور را فراهم خواهد کرد؛ امروز تهدید صادرات یکی از مواردی است که در کشور با آن روبه‌رو هستیم و باید تلاش کنیم تا مقابل این مهم،‌ توسعه بازار صادرات همواره در دستور کار قرار داشته باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: اقبال استفاده از کالاهای داخلی در بازارهای خارجی و داخلی یکی از ظرفیت‌های بسیار خوبی محسوب می‌شود که امروز برای صنعت کشور فراهم شده است.

صالحی‌نیا بیان کرد: استان سمنان هشت دهم درصد جمعیت کشور را دارد؛ اما به لحاظ میزان واحدهای صنعتی در حال بهره‌برداری، 3.3 تا 3.8 درصد واحدهای صنعتی کشور را به خود اختصاص داده و این مهم، مفهومش این است که زیرساخت‌های این استان برای جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال بسیار فراهم است.

وی تصریح کرد: قطعه‌سازی، خودروسازی و به‌خصوص تولید خودروهای سنگین از ظرفیت‌های بسیار شاخص صنعت استان سمنان است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: امروز آمارها حاکی از آن است که نیاز صنعت به تسهیلات سرمایه در گردش به 2.5 برابر افزایش پیدا کرده است.

صالحی‌نیا بیان کرد: تلاش خواهیم کرد تا میزان تسهیلات مختص صنعت به میزان 40 درصد از تسهیلات کل کشور افزایش پیدا کند تا بتوانیم به تقویت تولید داخلی و همچنین ارتقای اقتصاد ملی دست یابیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار