مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری:
مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: متولی رفع مشکلات زیرساختی در بخش روستایی، به دلیل ناهماهنگی دستگاه های اجرایی در ارایه خدمات، مشخص نیست.
کد خبر: ۷۶۱۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹ 10 July 2019
متولی رفع مشکلات روستاهای سمنان مشخص نیست
مهدی صمیمیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: لایحه ای از سوی دولت در ارتباط با خدمات جامع روستایی تدوین شد که با تصویب آن در مجلس شورای اسلامی ارایه خدمات به بخش روستایی کشور هدفمند می شود.
وی خاطر نشان کرد: حضور ناهماهنگ دستگاه های اجرایی بدون برنامه ریزی در روستاهای سمنان یک چالش است که با تغییر رویه و در چارچوب قانون این موضوع برطرف می شود.
مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری سمنان ادامه داد: میزان اعتبارهای بخش روستایی برای تولید و اشتغال در دولت تدبیر و امید به نسبت دولت قبل ۸۴ درصد افزایش یافت و در سال گذشته ۳۱۰ میلیارد ریال به حساب دهیاری های استان واریز شد.
صمیمیان تصریح کرد: از سال ۹۶ تاکنون با راه اندازی سامانه کارا بیش از یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در بخش اشتغال روستایی پرداخت شد.
وی اضافه کرد: از سال ۹۷ تاکنون با همکاری بنیاد مستضعفان و یکی از بانک های عامل کشور ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بخش روستایی سمنان پرداخت شد.
مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری سمنان افزود: روند مهاجرت از روستاهای سمنان به دلیل خدمات ارایه شده از سال ۹۷ متوقف شد و به احتمال در آینده نزدیک شاهد مهاجرت معکوس خواهیم بود.
سمنان دارای ۳۰۸ روستای برخوردار از شورای اسلامی است و ۲۵۷ روستای استان هم دهیاری دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار