فرماندار دماوند گفت: قانون دست و پاگیر منع استقرار صنایع در شعاع 120 کیلومتری شهر تهران مانع توسعه و نوسازی واحدهای تولیدی شده است.
کد خبر: ۷۶۰۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵ 09 July 2019

به گزارش تابناک تهران، مجید صفری امشب در دیدار نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس و مسؤولان شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه با وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: محدودیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری، مانع فعالیت تولیدکنندگان می‌شود.

وی افزود: قانون دست و پاگیر منع استقرار صنایع در شعاع 120 کیلومتری امروز مانع توسعه و نوسازی واحدهای تولیدی و همچنین انصراف صاحبان صنایع از فعالیت در شهرستان شده است.

* تولیدکنندگان کشور با محدودیت شعاع 120 کیلومتری قادر به فعالیت نیستند

فرماندار شهرستان دماوند گفت: تسهیل امور زیست محیطی به جهت واقع شدن در منطقه شعاع 120 کیلومتری شهر تهران به منظور موافقت محیط زیست با درخواست‌های صدور پروانه بهره‌برداری، صدور جواز تأسیس، طرح توسعه، افزایش ظرفیت و افزایش ماشین‌آلات جدید مهم‌ترین مشکل حوزه صنعت شهرستان دماوند است.

صفری تصریح کرد: اکنون صنعت‌گران و تولیدکنندگان به‌نام و معروف کشور به دلیل مشکل محدوده شعاع 120 کیلومتری، قادر به فعالیت در شهرستان دماوند نیستند؛ این در حالی است که صنایعی مانند در و پنجره‌سازی، برخی صنایع‌های تک و دانش بنیان نیز مشمول این ممنوعیت هستند.

وی بیان کرد: نرخ بالای تسهیلات، عدم همکاری بانک‌ها با تولید کنندگان، قوانین و دستورالعمل‌های نامتعارف و ناهمگون با رونق تولید مانع تحقق اهداف واحدهای تولیدی شده است.

*دماوند کشش تعداد فروشگاه‌های زنجیره‌ای را ندارد

فرماندار شهرستان دماوند افزود: افزایش رقم مالیات عملاً امکان تحرک و پویایی را در این شرایط سخت اقتصادی دشوار کرده است و همچنین مشکلات معوقات بانکی و بیمه نیز همانند مالیات با افزودن بدهی‌هایی در قالب جریمه دیرکرد، صنعتگران و تولیدکنندگان را با مشکل عدیده‌ای مواجه کرده است.

صفری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به ادعای اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای، این فروشگاه‌ها برای فعالیت مکلف به دریافت مجوز کسب در شهرستان نیستند و همین امر موجب له شدن تدریجی کسبه خرد پا و نابودی مشاغل می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین این افزایش بی‌رویه در حالی اتفاق می‌افتد که دماوند کشش این تعداد فروشگاه را نداشته و علاوه بر ایجاد نارضایتی بین کسبه، حذف کسبه ضعیف تر و از بین رفتن شغل در سال‌های آتی شاهد ورشکستگی نمایندگان این فروشگاه‌های بزرگ در شهرستان خواهیم بود که مشکلاتی را بر مشکلات مدیریت شهرستان اضافه می‌کند.

*60 درصد معادن دماوند فعال هستند

فرماندار شهرستان دماوند بیان کرد: در شهرستان دماوند 104 پروانه بهره‌برداری صادر شده که دارای 600 میلیون تن ذخیره معدنی و استخراج سالانه بیش از هشت میلیون تن است که در صورت رفع مشکلات و موانع، این تولید قابلیت افزایش به 15 میلیون تن را دارد.

صفری اضافه کرد: گرچه هم اکنون در دماوند، 35 واحد تولید سنگ لاشه، 34 واحد شن و ماسه و مخلوط کوهی، 17 واحد خاک صنعتی، 10 واحد گچ و 2 واحد زغال سنگ در حوزه معادن موجود و حدود 60 درصد آن فعال است، اما متأسفانه صدور مجوز معادن بدون استعلام از فرمانداری شهرستان دماوند صورت می‌گیرد و این خود مشکلاتی را در آینده ایجاد خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار