مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال ۱۵ هزار نفر دیگر به تعداد بیمه‌شدگان بیمه روستایی افزایش یابد.
کد خبر: ۷۶۰۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲ 08 July 2019

 محمد ابراهیمی در همایش هزار و 500 نفری دهیاران شرق مازندران که در متل بانک ملی بابلسر برگزار شد به یکی از دغدغه‌های جدی مشمولان در خصوص محدودیت پرداخت حق بیمه و سطح درآمد اشاره کرد و افزود: افزایش سطح درآمدی و پرداخت حق بیمه را نداشتیم یعنی هر فرد با هر کدی که حق بیمه را پرداخت می‌کرد باید با همان کد نیز ادامه می‌داد؛ الآن این امر آزاد شد و افراد می‌توانند از افزایش سطح درآمدی برخوردار شوند و می‌توانند حق بیمه بیشتری را پرداخت کنند تا در زمان بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت از مزایای بیشتری بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: بیمه شدگان می توانند از مزایای بیمه اجتماعی شامل بازنشستگی، کارافتادگی کلی، مستمری بازماندگان، نقل و انتقال بیمه‌ای برخوردار شوند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران با اشاره به وجود 100 هزار بیمه شده مازندرانی و 4 هزار مستمری بگیر در استان ادامه داد: 100 شعبه کارگزاری در مازندران داریم که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال 15 هزار نفر دیگر به تعداد بیمه‌شدگان بیمه روستایی افزایش یابد.

این مسؤول با بیان اینکه یکی از معیارهای اصلی توسعه در جهان بیمه است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل دولت از سال‌ها قبل تصمیم گرفت قشر زحمتکش روستاییان و عشایر را مشمول حمایت از بیمه کند.

ابراهیمی با بیان اینکه در این نوع بیمه دو سوم از هزینه را متقبل می‌شود، گفت: صندوق بیمه روستاییان و عشایر نقش مهمی در گسترش رفاه اجتماعی مردم دارد.

وی بیان کرد: استان مازندران در دو سال اخیر رتبه نخست کشور را در جذب و تمدید بیمه شدگان بدست آورد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران ادامه داد: برای نخستین‌بار برای کشاورزان و روستائیان فیش حقوقی صادر و حکم کارگزینی ایجاد کردیم تا این افراد همانند کارکنان دولت از خدمات عمومی بهره‌مند شوند.

این مسؤول اظهار کرد: بیمه اجتماعی روستائیان با هدف عبور از کمک‌های حمایتی به خدمات بیمه‌ای برای حفظ عزت خانواده‌ها و تأمین معیشت آنها تشکیل شده است.

ابراهیمی گفت: دولت مصمم است تا با رویکرد گسترش بیمه‌های اجتماعی در جهت کاهش فاصله طبقاتی جمعیت روستایی و شهری، کاهش محرومیت و گسترش عدالت اجتماعی گام‌های موثرتری بردارد.
بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار