معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: طبق مطالعات اخیر پژوهشگران این دانشگاه، وجود میزان نیترات در چند نوع آب بطری شده بالاتر از میزان آن در آب شهری به اثبات رسید که این امر یک هشدار جدی است. پرویز کوخایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: این تحقیق به صورت توصیفی مقطعی بر روی ۳۰ نمونه آب آشامیدنی شهری و ۱۵۰ نمونه آب بطری شده با ۱۵ نام تجاری مختلف از سطح عرضه شهر سمنان انجام شد. وی با اشاره به اینکه مقدار یون‌های نیتریت و نیترات در نمونه‌ها در محدوده استاندارد قرار داشت
کد خبر: ۷۶۰۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ 07 July 2019

پرویز کوخایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: این تحقیق به صورت توصیفی مقطعی بر روی ۳۰ نمونه آب آشامیدنی شهری و ۱۵۰ نمونه آب بطری شده با ۱۵ نام تجاری مختلف از سطح عرضه شهر سمنان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه مقدار یون‌های نیتریت و نیترات در نمونه‌ها در محدوده استاندارد قرار داشت، گفت: وجود میزان نیترات در چهار نوع آب بطری شده بالاتر از میزان آن در آب شهر به اثبات رسید که یک هشدار جدی در خصوص احتمال آلودگی نیترات آب‌های بطری شده است.

کوخایی، بررسی و مقایسه میزان نیترات، نیتریت و فلوراید آب‌های بطری شده تجاری در سطح عرضه و آب آشامیدنی شهری در سمنان را عنوان تحقیقات پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیان کرد.

وجود نیترات در برخی بطری‌های آب هشدار جدی است

وی گفت: میزان فلوراید نمونه آب‌های مورد بررسی از حداکثر و حداقل مجاز پایین‌تر بود، با توجه به کمتر بودن مقدار فلوراید آب از حداقل صفر میلی‌گرم بر لیتر و نظر به اهمیت این یون در ایجاد بیماریه‌ای دهان و دندان، باید در برنامه های غنی سازی مد نظر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: ایمنی آب آشامیدنی یکی از شاخص‌های بحرانی مرتبط با سلامت و بهداشت جامعه است و پایش و کنترل شاخص‌های کیفی آب از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان افزود: این مطالعه با هدف بررسی کیفیت آب‌های بطری شده در سطح عرضه و آب آشامیدنی شهری از نظر میزان یون‌های آلاینده نیتریت و نیترات و نیز مقدار یون با ارزش تغذی‌های فلوراید و مقایسه آن‌ها با استانداردهای ایران و جهان انجام گرفت.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار