رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:
رییس کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره استعفای بطحایی از وزارت آموزش و پرورش به بهانه حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: بنده قضیه استعفای آقای بطحایی از وزرات آموزش و پرورش به منظور حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی را باور ندارم و از درک و منظر سیاسی این حرف را بی ربط می دانم که بخواهد وزیری کنار رود تا نماینده مجلس شود. وزیر اختیارات زیادی دارد به طوری که در قانون عنوان شده که اگر در جایی خلا قانونی وجود داشته باشد حکم وزیر به منزله قانون خواهد بود!!
کد خبر: ۷۵۹۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹ 05 July 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از ایسنا، پرفسور "محمد مهدی زاهدی" نماینده مردم کرمان و راور درمجلس شورای اسلامی و رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی پیرامون مسایل مختلفی از جمله وضعیت امروز دانشگاه های کشور، اجرای سند 2030، نحوه وزیر علوم شدن و به سوالات پاسخ داد.

از انتخاب مجدد خود به عنوان رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی شروع کنیم

بنده با احتساب امسال، 7 سال است که رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این دوره از مجلس و 4 سال دوره قبلی بودم. در این انتخابات کمیسیون آموزش مجلس نیز دکتر عارف قصد کاندیداتوری برای ریاست را داشتند که در آخرین لحظات تشریف نیاوردند و بنده با یکی دیگر از نمایندگان مردم تهران در خانه ملت برای این پست کاندید شدیم که با لطف دوستان پس از یکسال وقفه دوباره رییس این کمیسیون شدم.

استعفای بطحایی به منظور شرکت در انتخابات مجلس را قبول ندارم/جریان ولایی پیروز انتخابات مجلس است

در سال آخر مجلس، کمیسیون ها بی حال خواهند شد؟

امیدواریم در سال آخر کاری مجلس، فعالیت کمیسیون ها بی حال نشود. متاسفانه هیات رییسه مجلس نیز در سال آخر فعالیت این مجلس، جلسات متعددی ( سه روز در هفته) را برنامه ریزی کرده اند که همین امر سبب خواهد شد فعالیت کمیسیون ها کمرنگ شود که در این دوره تنها کمیسیون ها می توانند در بعدازظهر روزهای یکشنبه جلسات خود را برگزار کنند که امیدواریم هیات رییسه در این باره تجدید نظر کند.

در ابتدا به بحث وزارت اموزش و پرورش اشاره کنیم و اینکه وزارتخانه ای به این مهمی هم اکنون وزیر ندارد و به صورت سرپرست اداره می شود آیا به نظر شما این وضعیت مطلوب است؟ اصلا قضیه استعفای آقای بطحایی چی بود؟

از وضعیت هر دو وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این دولت ناراحت هستیم. متاسفانه افراد زیادی در این دولت آمدند و رفتند و همین رفتن و آمدها باعث شد به بدنه دولت ضربه وارد شود که بدترین ضربه نیز به آموزش و پرورش کشور وارد شد. نسل جوانی که آینده نظام را باید بسازد به این دو وزارت و این دو نهاد بستگی دارد و چنین برخوردهایی برای آینده کشور مناسب نخواهد بود.
بنده قضیه استعفای آقای بطحایی از وزرات آموزش و پرورش به منظور حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی را باور ندارم و از درک و منظر سیاسی این حرف را بی ربط می دانم که بخواهد وزیری کنار رود تا نماینده مجلس شود. وزیر اختیارات زیادی دارد به طوری که در قانون عنوان شده که اگر در جایی خلا قانونی وجود داشته باشد حکم وزیر به منزله قانون خواهد بود!!
معتقدم بطحایی به خاطر مطالبات زیاد و به حق فرهنگیان کنار رفت. زیرا ایشان اصرار داشتند که این مطالبات پرداخت شود ولی با ایشان همکاری نکردند اما به شخصه انتظار نداشتم رییس جمهور استعفای وی را بپذیرد و معتقد بودم باید با این استعفا مخالفت می کرد.

بحث های مطرح شده درباره انتخاب گزینه سرپرست فعلی وزارت به عنوان وزیر؟

اظهارنظری دراین باره نمی کنم. منتظر اعلام نظر رییس جمهور برای گزینه وزارت آموزش و پرورش هستیم. لابی هایی درحوزه تایید و یا عدم تایید ایشان در راهروهای مجلس در حال صورت گرفتن است اما معتقدم وزارت آموزش و پرورش نباید دچار چنین چالش هایی شود.
هنوز پاداش پایان خدمت سال 97 بازنشستگان پرداخت نشده است و در چنین شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشور، پاداش پایان خدمت برای بازنشستگان یک نیاز فوری است. همچنین با توجه به نزدیک شدن به سال تحصیلی 98 هنوز وضعیت مربیان پیش دبستانی ها مشخص نیست و یا 60 هزار فرهنگی امسال بازنشسته خواهند شد و هنوز وضعیت جایگزینی آنها معلوم نیست و ... همه این موارد سوال‌های سختی است که باید دولت و آموزش و پرورش هرچه سریعتر پاسخگوی آنها باشند.

نظرتان درباره کیفیت مدارس غیرانتفاعی و نحوه شهریه اخذ شده از آنان چیست؟

متاسفانه موسسات غیرانتفاعی در حال استسمار کردن معلمان هستند. گزارشات متعددی داریم که معلمان این مدارس بعد از 24 ساعت تدریس در هفته تنها 500 هزار تومان حقوق می گیرند بدون هیچگونه مزایایی از جمله بیمه. این در حالی است در قانون تصویب کرده ایم بایستی حداقل حقوق تامین اجتماعی را بدهند. اما این مدارس غیرانتفاعی قانون را دور می زنند و اعلام می کنند پرداخت حقوق طبق تعرفه بیمه برای افرادی است که 48 ساعت در هفته کار می کنند و شما معلمین تنها 24 ساعت کار می کنید پس نصف حقوق را به آنها می دهند.
یکی از گلایه های ما به وزارت همین بوده. آموزش و پرورش در این زمینه کار نکرده است. باید ساماندهی صورت گیرد ضمن آنکه این افراد باید در قیامت جواب این موارد را بدهند.
متاسفانه از سوی دیگر نیز پدران و ماردان ما نمی دانند بسیاری از مدارس دولتی از برخی مدارس غیرانتفاعی بهتر هستند. غیرانتفاعی خوب هم داریم که خوب هم شهریه می گیرد!! در برخی مناطق شهر تهران گزارش های داریم که برخی مدارس غیرانتفاعی تا حدود 30 میلیون تومان هم شهریه می گیرند.

نظارت مجلس پس چی؟

قبول داریم ما هم در این زمینه کاهلی هایی کردیم که امیدواریم بتوانیم جبران کنیم. در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ما با قاطعیت این موضوع را دنبال و بحث ساماندهی مدارس غیرانتفاعی را پیگیری خواهیم کرد.

به موضوع کنکور و حذف آن طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی بپردازیم. شما یکی از موافقین این طرح بودید. چه شد و به کجا رسید؟

در این موضوع که کنکور باید حذف شود حتی همه کسانی که در حوزه سنجش نیز کار می کنند متفق القول بر این موضوع تاکید دارند اما بحث و مشکل در جایگزینی کنکور است. قرار بود آزمون های استاندارد وزارت آموزش و پرورش جایگرین کنکور شود.
در قانون سال 91 و 92 مصوب شد که تا پایان سال 97(آزمون امسال) 85 درصد پذیرش دانش آموزان در دانشگاه های کشور براساس سابقه تحصیلی باشد که امسال این قانون عملیاتی خواهد شد. اما مشکل عمده در بحث رشته های پرطرفدار همچون پزشکی تهران،  شهید بهشتی برق امیرکبیر و ... است. ممکن است کسانی که برای این شته ها درخواست می کنند 2 تا 3 برابر ظرفیت پذیرش این دانشگاه با شرایط مساوی باشند.اینجا مشکل است که باید مکانیزمی انتخاب گردد تا بتوان به طور مثال 70 نفر برگزیده را برای این رشته در دانشگاه خاص انتخاب کرد که در این موضوع به دنبال اصلاح قانون هستیم و می خواهیم دانشگاه مذبور بتواند با برگزاری آزمونی و یا حتی در برخی رشته ها مصاحبه، از بین داوطلب متقاضی خود با شرایط سوابق تحصیلی یکسان؛ تعداد مورد نظر خود را انتخاب کند که امیدواریم در این دوره از مجلس این کار انجام شود.

 

آیا مافیای 10 هزار میلیارد تومانی سود کلان از برگزاری کنکور و فشار آنها اجازه این کار را خواهد داد و در این قضیه ورود پیدا نمی کنند؟

 

بله ممکن است این مافیاها دست به کارهای دیگری بزنند. قرار بود آموزش و پرورش بیاید آزمون استانداردی را طراحی و برگزار کند. ممکن است برخی از این افراد در سیستم آموزش و پرورش از لحاظ تصمیم سازی و سیاست گذاری نفوذ پیدا کنند و بعید نمی دانم چنین اتفاقی در آینده نیفتد.
در مورد اجرای سند 2030 و اینکه جریان نفوذی در آموزش و پرورش در حال کار کردن بر روی این موضوع هستند و حتی شما اعلام کردید در برخی نقاط اجرای این سند را می بینید.
سند 2030 به صورت رسمی در کشور اجرا نمی شود اما برخی نقاط کشور و صرفا به صورت نقطه ای می بینیم بخش هایی از این سند اجرایی می شود. احساس می کنم یکی از دلایلی که آقای بطحایی از وزارت آموزش و پروش کنار گذاشته شده این بود که ایشان مصمم بودند سند 2030 را حذف کنند و برخی این موضوع را بر نمی تابیدند.
برخی جاها سهوا و برخی جاها عمدا و به صورت هدایت شده این سند اجرایی می شود که باید نظارت جدی بر این موضوع صورت گیرد. به طور مثال در یکی از کتب درسی در یکی از مقاطع عنوان شده "اگر می خواهید ارامش پیدا کنید به موسیقی گوش دهید در حالی که دعا و نیایش مطرح نشده است" این یعنی ترویج موسیقی در بین دانش آموزان و دوری نسل جوان از دعا و نیایش. هفته قبل از استعفای آقای بطحایی این کتاب را به ایشان نشان دادم و ایشان خجالت کشیدند و گفتند ابروی من را نبرید. این موضوعات اتفاقی نیست.
یا در یکی از شهرهای کشور در یک هنرستان پخش آهنگ ساسی مانکن صورت گرفت که رییس منطقه بلافاصله رییس هنرستان را عزل کرد اما در یک اتفاق جالب شاهد بودیم که رییس کل آموزش و پرورش استان به جای تشویق رییس منطقه خود، این فرد را توبیخ کرد!!. این موارد برای سیستم آموزش و پرورش کشور که تربیت کننده نسل آتی این انقلاب است بد می باشد. نباید نهادهای فرهنگی و علمی کشور را اسیر دست سیاست بازی های خود کنیم.

به موضوع وزارت علوم، تحقیقات و آموزش بپردازیم، به نظر می رسد این وزارتخانه در آرامش به سر می برد؟

به عبارتی بله به عبارتی خیر. تحرک جدی به لحاظ علمی و فرهنگی و تاثیر گذاری در توسعه فناوری و رفع نیازهای کشور هم اکنون در وزارت علوم وجود ندارد.10 سال دیگه که از تکنولوژی های روز دنیا عقب افتادیم، دیگر نمی توانیم این عقب ماندگی را جبران کنیم. دنیای الکترونیک و فضای مجازی به صورت لحظه ای در حال پیشروی هستند که جبران عقب افتادگی از آن خیلی سخت خواهد بود.
در گام دوم انقلاب، رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این موضوع تاکید دارند. ما کشوری خواهیم بود که در حوزه علم و فناوری بلند پروازی هایی داریم. متاسفانه امروز شاهد هستیم تنها توجه وزارت علوم فعلی به سیستم مقاله نویسی است و ملاک ارزیابی اساتید ما تنها صرفا براساس مقالات پژوهشی، ISI و ... است این در حالی است که باید این علم نیازهای کشور را برطرف کند. چرا اساتید دانشگاه فنی حرفه ای که وظیفه پرورش کاردان و آموزش های مهارتی را برعهده دارند باید همچون استاد دانشگاه تهران صرفا براساس مقالات پژوهشی ارزیابی شود که خود نشان از ناکارامدی این نظام علمی است.

مقصود حضرتعالی از از رشد علمی کشور چیست؟ و جایگاهمان در دنیا کجاست؟

باید این رشد علمی را تعبیر کنیم. اگر بحث مقاله باشد بله وضعمان در تولید مقالات علمی در ژورنال های بین المللی خوب است به طوری که در منطقه اول هستیم و رقیب اصلی ما ترکیه است که نسبتا به 30 سال پیش در جایگاه فوق العاده ای قرار داریم. اما اگر بحث از رشد علمی، تبدیل تولید علم به فناوری و ثروت است در این دید خیلی عقب هستیم.

به موضوع تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان که حضرتعالی ورود کرده و بر آن مسر بودید اشاره کنید

واقعیت تلخی را باید بگم. من هیچ وقت منافع ملی را فدای منافع جناحی و سیاسی نکرده و نخواهم کرد و این موضوع را خیانت به کشور می دانم. گلایه از همه مجالس دارم. مجلس ها بعد نظارتیشان ضعیف است.
در بحث صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه در مجلس قبلی کار بزرگی را انجام دادیم و طرح تحقیق و تفحص از این صندوق را آغاز کردیم. 13 هزار و 600 میلیارد تومان تنها از بانک سرمایه رفته بود. به ما قول داده اند این پول را برگردانند اما مشکلی در این زمینه وجود دارد که برخی از این پول ها مشکوک الوصول  هستند که بیش از 9 هزار میلیارد تومان است. یعنی طرفی که این پول ها را گرفته است ادم درست و حسابی نبوده که بتواند این پول ها را پس دهد و برخی از این افراد حتی معتادینی بودند که آنها را آورده و به عنوان مدیر انتخاب کرده و چک امضا کرده است که  از این تعداد افراد زیاد هستند حال جای سوال است که از اینها چگونه می توان پول ها را پس گرفت. در مجموع قوه قضاییه و سیستم اطلاعاتی کشور به دنبال شناسایی این افراد هستند که امیداوریم هرچه زودتر محاکمه شوند و پول فرهنگیان برگشت داده شود.
گلایه ای از همه دولت ها نه صرفا این دولت داریم. دولت ها کار خوب راه نمی اندازند و همین امر سبب می شود مردم به نمایندگان روی بیاورند. خوب نیست همه کارها به نمایندگان ارجاع داده شود. این در حالی است که وظیفه نمایندگان بحث های  نظارتی و تدوین قانون است. دولت باید مدیران جهادی و با انگیزه را بعنوان وزرا و مدیران خود انتخاب کند که موثر باشند.

در دوره ریاست خود در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تحقیقی را به کمیته 3 نفره ای درباره مدرک دکترای یکی از شخصیت های عالی رتبه کشور از دانشگاه شهید بهشتی داده بودید که آیا به نتیجه رسیدید؟

این سه نفر 2 گزارش مختلف را از این کمیته دادند. که در برخی جاها در تضاد یکدیگر بودند. جمع بندی در آن زمان صورت نگرفت و بنده اصرا کردم که این دو گروه به توافق برسند که تا پایان ریاست بنده در سال دوم کمیسیون آموزش و تحقیات مجلس به توافق نرسیدند تا اینکه در زمان ریاست دکتر عارف در کمیسیون به هر دلیلی این موضوع پیگیری نشد اما اخیرا این دو گروه گفتند در حال رسیدن به تفاهم هستند و این پرونده را دوباره به جریان خواهیم انداخت.
یکی از اختلافات این بود که در یکی از گزارشات مستنداتی بود که نشان می داد پذیرش ایشان در مقطع دکترای فشار از بالا بوده اما گزارش دیگر چنین فشاری را نشان نمی داد که اگر این عزیزان گزارش واحدی را دهند حتما اعلام خواهیم کرد.

در چه سالی آقای دکتر زاهدی ازدواج کردید و نحوه آشنایی با همسرتان چگونه بود؟ 

بنده در سال 1360 ازدواج کردم. بچه های انقلاب کرمان در آن زمان جلسات تفسیر قرآن، عقیدتی و فلسفه برگزار می کردند که ما هم در این جلسات شرکت و آشناییمان از آنجا بود که نتیجه آن نیز 2 فرزند پسر و یک دختر است که فرزند بزرگ بنده دارای دکترای سیستم های هوشمند، پسر دیگر بنده لیسانس برق و هم اکنون مشغول در حوزه کسب و کار و دخترم نیز دانشجوی دکترای رشته مخابرات در دانشگاه تهران است.

غرابت سیاسی هم با فرزندان خود دارید؟

 از لحاظ دید سیاسی نزدیک به یکدیگر هستیم ولی 2 با هم نیستیم. همواره بنده نظام ولایی و انقلابی را ملاک کار خود قرار داده تا اصلاح طلبی و اصول گرایی را!!

از سطح زندگی و وضعیت کرمانی ها به عنوان نماینده مردم این دیار راضی هستید؟

در ابتدا به صورت کلی این پرسش را دارم که آیا اصلا وضع مردم کشورمان آن طوری که انتظار داشتیم هست؟ در برش شهرستانی و استانی نیز واقعا وضع خوبی نداریم. استان کرمان بزرگترین معادن سنگ آهن و مس کشور را دارد و حتی استان کرمان در یک زمان واحد به طور مثال در تابستان هم زمان می توان در 4 منطقه این استان 4 نوع آب و هوای متنوع را ببینید اما از این ظرفیتها به خوبی استفاده نشده است البته نباید از این موضوع نیز بگذریم که از دولت نهم به بعد برنامه ریزی های خوبی در سطح استان کرمان شد و حتی در دولت دهم سنگ بناهای خوبی در این استان گذاشته شد که امروز در حال چیدن میوه آنها هستیم و تا 2 سال آینده وضعیت بهتری را با افتتاح این پروژه ها شاهد خواهیم بود.

قبل از انقلاب فعالیت انقلابی داشتید؟

بنده جزء بچه مذهبی ها و انقلابی های دانشگاه اصفهان در زمان لیسانس بودم و در آن زمان کارهایی انجام می دادیم. به عنوان زندانی دستگیر نشدم اما نوازشی از سوی ساواکی ها می شدیم.(با خنده)

در زمان انتخاب شما به عنوان وزیر علوم بحث نابغه بودن شما مطرح شد. این موضوع صحت دارد؟

نابغه ریاضی قرن؟ من چنین چیزی را نگفتم و چنین چیزی به هیچ عنوان صحت ندارد. بنده نابغه نیستم و چنین ادعایی را هیچ وقت نکردم. این سوال را از کسانی بپرسید که چنین ادعایی کردند.

درباره نحوه وزیر شدن خود بگویید. چطور با احمدی نژاد آشنا شدید و آیا کسی شما را به ایشان معرفی کرد؟

بنده با آقای احمدی نژاد قبل از اینکه ایشان رییس جمهور شوند ارتباط داشتم. هیچ کس در انتخاب بنده به عنوان وزیر کاری نکرد. در آن زمان از اقای باهنر انتظار داشتیم اما ایشان هیچ کاری نکردند. جلسات مستمری در زمان قبل و حین انتخابات با آقای احمدی نژاد داشتیم حتی ایشان را به عنوان شهردار تهران چندین بار در زمان ریاست بنده در شورای شهر کرمان به شورا  دعوت کردیم.
روزی در فرودگاه کرمان که عازم تهران جهت حضور در یک کنفرانس علمی در چین بودم آقای جهرمی با بنده تماس گرفتن و خواستند که جلسه ای با ایشان داشته باشم که پس از سفر این جلسه برگزار و در آنجا بحث وزارت مطرح شد.

دوران وزارت علوم شما دوران خوبی بود؟

فکر می کنم براساس آمار، بالاترین نرخ رشد علمی کشور از زمان وزارت بنده آغاز شد. به طوری که در سال 2007 میلادی نرخ رشد علمی جمهوری اسلامی ایران 11 برابر متوسط جهانی شد و آرامش خوبی را از لحاظ تحرکات سیاسی به دانشگاه ها دادیم و همواره سعی می کردیم با دانشگاهیان در ارتباط باشیم و حرفهای آنها را بشنویم. در تمامی سفرهای استانی نیز با تمامی طیف ها در دانشگاه جلسه می گذاشتیم و حتی قرص خواب بنده در آن زمان این بود که قبل از خواب خبرهای تمامی دانشگاه های کشور را بخوانم.

سال 84 فکر می کردید آقای احمدی نژاد رای بیاورد؟

دفعه اول فکر نمی کردم ایشان رای بیاورد اما در دور دوم یقین پیدا کردم. خودمم نیز در سال 84 به اقای احمدی نژاد رای دادم.

سال 88 چرا به عنوان گزینه وزارت معرفی نشدید و سفیر ایران در مالزی شدید؟

فکر می کنم این عدم معرفی شدن برای وزارت به دو دلیل بود. یک دلیل برخی اختلافات بود. اما عمده دلیل دیگر به خاطر شرایط آن موقع کشور بود که با تحریم های شدیدی از سوی آمریکایی ها و شورای امنیت سازمان ملل مواجه شده بودیم که بنده با ماموریت خاصی به مالزی رفتم و به عنوان سفیر معرفی شدم.

درباره مدیریت دانشگاه ها در فتنه 88 صحبت کنیم و چطور توانستید این کار را انجام دهید؟

در سال 88 و پس از انتخابات تنش ها در درون دانشگاه یک بحث و در خارج آن بحث دیگری بود. در آن زمان تنها یک حادثه در کوی دانشگاه تهران رخ داد و ما حادثه دیگری در زمان وزارت بنده نداشتیم. ما به بچه های دانشگاهی توجه ویژه ای داشتیم و رویکرد ما بر این بود که به همه در چارچوب قانون اختیار دهیم. به همه تشکل ها در چارچوب قانون میدان می دادیم و به جرات می توان گفت که مانند پدر و فرزند حرفهای هم را گوش می دادیم.

با آقای احمدی نژاد هنوز در ارتباط هستید؟

کم توفیق هستیم. آخرین بار ایشان را در کرمان در مجلس مرحوم پدر مهندس ثمره هاشمی دیدم.

در انتخابات سال 96 با ایشان ارتباطی نداشتید و درباره شرکت در انتخابات با هم صحبتی نکردید؟

ارتباطی اصلا با ایشان نداشتم که بخواهم به ایشان بگویم که شرکت کنند یا خیر. هرچند که بنده تصور نمی کردم پس از صحبت های مقام معظم رهبری دیگر ایشان در انتخابات شرکت کنند.

در انتخابات سال 92 به چه کسی رای دادید؟

فکر می کنید به چه کسی رای دادم؟ به خود آقای روحانی هم بنده گفتم که نه در سال 92 و نه در سال 96 به ایشان رای ندادم اما به صراحت به ایشان گفتم به هیچ عنوان ما نمی خواهیم شما زمین بخورید و کمک و یاری دهنده شما طبق چارچوب و قوانین هستیم.

فکر می کنید در انتخابات مجلس آینده چه طیفی حداکثر صندلی ها را به خود اختصاص دهد؟

با واژه اصول گرایی خیلی موافق نیستم. بهتر است بگوییم جریان ولایی و دلسوز مردم و شاید در این طیف اصلاح طلبان هم حضور داشته باشند. و معتقدم در این انتخابات این جریان ولایی پیروز میدان خواهد بود. اما در مجموع دعا می کنم مجلس آینده قوی تر از سایر مجلس های قبلی باشد.

شما در کرمان دارای موسسه غیرانتفاعی غیردولتی هستید؟

من هیچ موسسه غیرانتفاعی ندارم اما همسرم در یکی از این موسسات به عنوان عضو هیات موسس است. در کرمان در سال 81 اولین موسسه غیرانتفاعی غیردولتی را راه اندازی کردیم. اما به محض اینکه وزیر شدم اسم خودم را رسما از این غیرانتفاعی در کرمان حذف کردم. همسر بنده نیز بنا به ماموریتی که به بنده داده شد تا برای اینکه دختران کشورمان آواره شهرهای دیگر برای ادامه تحصیل نشوند؛ چند غیرانتفاعی دخترانه در سطح کشور ایجاد کنیم و در همین راستا همسر بنده عضو هیات موسس یکی از این مراکز بوده که در این موسسه نیز نه تنها هیچ یک از اعضای هیات موسس ریالی حق برداشت ندارند و صورت حساب های آن نیز موجود است،  کمک شخصی هم به این موسسه داشته ایم. 

به عنوان سوال پایانی آیا از عملکرد دانشگاه ازاد راضی هستید؟

امیدوارم این دانشگاه بهتر عمل کند. معتقدم می شد از این بهتر عمل کنند اما هنوز به نقطه مطلوبی که در زدهن ما هست، نرسیده اند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار