نمازجمعه خوی؛
امام جمعه خوی گفت : پرداخت مالیات کمک به رفاه و امنیت جامعه است .
کد خبر: ۷۵۹۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶ 05 July 2019

به گزارش خبرنگارتابناک آذربایجان غربی از خوی حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری امروز در آیین نماز جمعه خوی با یادآوری جایگاه کشاورز از دیدگاه اسلام اظهار کرد: امام صادق(ع) می‌فرماید کشاورزان گنج‌های مردم هستند بذر پاکیزه‌ای را می‌کارند که خداوند آن را بر می‌آورد و کشاورزان در روز قیامت از همه مردم بهتر هستند و قرب منزلت دارند و مبارک خوانده می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به دیدگاه روایات در مورد قلم بیان کرد: در روایـات متعـدد ارزش و نـقش اسـاسی قـلم مـورد توجه رسول خدا(ص) و اهل‌بیت(س) او قرار گرفته است رسول خدا(ص) فرمود قلم نعمتی است بزرگ از سوی کردگار و اگر قلم نبود سیاست و دیانتی استوار نمی‌شد.

امام جمعه خوی در ادامه نیز با اشاره به اینکه پرداخت مالیات سبب کمک به رفاه و امنیت جامعه می‌شود تصریح کرد: امیرمؤمنان(ع) فرمود بهترین مال آن است که با آن، حقوق خدا و مردم پرداخت شده باشد.

وی گفت: در عصر حاضر تمامی مسوولیت اداره کشور بر عهده نظام جمهوری اسلامی از کوچکترین مسئله فردی و اجتماعی گرفته تا بزرگترین آنها است که به صورت مستمر و روزمره به سر و سامان دادن آنها می‌ پردازد مانند بهداشت و درمان، امنیت شهرها و جاده‌ها، پاسداری از جان و ناموس مردم، مقابله با متجاوزین و مزاحمین مردم و نیز آموزش و پرورش، بنابراین ایجاب می‌کـند کـه مالیات در بخش‌های مختلف وضع شود.

شکوری در ادامه با اشاره به 18 تیر سالروز کشف کودتای آمریکایی نقاب در سال 59 اظهار کرد: کودتای نقاب نمونه‌ای است از ده‌ها توطئه آمریکا علیه ایران بوده و آمریکا در طول 40 سال پس از پیروزی انقلاب از هیچ کوشش و تلاشی علیه نظام کوتاهی نکرده است.

وی در ادامه نیز با اشاره به روز شهرداری و دهیاری بیان کر: باید در روستاها اشتغال جوانان و فقرزدایی، جلوگیری از مهاجرت با برنامه‌ریزی، اجرای طرح هادی، حل مشکلات خانواده‌های بی‌سرپرست و بی‌بضاعت، تـوجه جدی به وضـع بـهداشت و درمـان برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام در اولویت باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار