۱۴ زمین لرزه ۲.۵ تا ۴.۷ ریشتری در مدت چهار ساعت، روز پنجشنبه شهر دامغان در استان سمنان را لرزاند.
کد خبر: ۷۵۹۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶ 04 July 2019

 

گزارش های امروز پنجشنبه مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران حاکیست تعداد ۱۴ زمین لرزه از ساعت ۷ و ۳۹ الی ۱۱ و ۴۱ دقیقه در شهرستان دامغان رخ داده است که بزرگترین آن ۴.۷ ریشتر قدرت داشت.
بزرگترین زلزله در این منطقه مربوط به ساعت ۱۰ و ۵۷ دقیقه و ۳۲ ثانیه بود که در عمق ۱۲ کیلومتری زمین رخ داد و کانون این زلزله در موقعیت ۳۶.۱۳۵ عرض شمالی و ۵۳.۹۸۵ طول شرقی ثبت شده است.

کمترین زلزله ثبت شده در این منطقه مربوط به نخستین زلزله این منطقه و به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین است که در ساعت ۷ و ۳۹ دقیقه ثبت شده است.

علاوه بر این شهرستان دامغان از صبح امروز، به ترتیب زمین زلزله‌هایی به بزرگی ۲.۵، ۲.۷ ،۳.۸، ۳.۹، ۲.۹، ۲.۶ و ۴.۱ را به خود دیده است.

کانون و موقعیت جغرافیایی زلزله های ثبت شده مربوط به مناطق شمالی این شهرستان است که تعدادی از آنها در شهرهای کیاسر مازندران، دیباج، کلاته، شاهرود و سمنان نیز احساس شده است.

تمامی ۱۴ زلزله ثبت شده در شهرستان دامغان در عمق هشت، ۱۰ و ۱۲ کیلومتری زمین متغیر بوده است.

از ساعت ۱۱ و ۴۱ دقیقه صبح امروز تا کنون هیچ زلزله دیگری در منطقه دامغان ثبت نشده است.

علی اصغر مجد، فرماندار دامغان نیز روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر خسارت های مالی و جانی ناشی از وقوع زلزله در شهرستان دامغان، گزارش نشده و کلیه نیروهای ستاد مدیریت بحران و عوامل امداد و نجات و مسئولان منطقه در حالت آماده باش کامل هستند.

شهرستان دامغان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان بیش از ۹۴ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ايرنا
برچسب ها: زلزله دامغان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار