عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران گفت: جمع صنعتگران می‌توانند این قول را به مسئولان کشور بدهند که پس از پایان تحریم‌ها، اقتصاد کشور به اندازه قوه نظامی کشور در جهان قدرتمند خواهد بود.
کد خبر: ۷۵۹۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸ 03 July 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک ،کیوان کاشفی در گردهمایی بزرگ تولیدکنندگان حوزه صنعت به مناسبت روز ملی صنعت و معدن که با حضور عبدالرضا مصری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر صمت و استاندار کرمانشاه برگزار شد ضمن تبریک روز صنعت، گفت: امیدوارم از این مسیر سختی که در کشور پیش رو داریم بگذریم و به روزهای پرفروغ دست پیدا کنیم.

وی افزود: جمع صنعتگران می‌توانند این قول را به مسئولان کشور بدهند که پس از پایان تحریم‌ها، اقتصاد کشور به اندازه قوه نظامی کشور در جهان قدرتمند خواهد بود و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

کاشفی با بیان اینکه ما باید واقعیت‌های موجود را نیز لحاظ کنیم، ادامه داد: وضعیت استان رو به جلو است، اما همه واحدهای صنعتی همین واحدهای بزرگ نیستند، ما واحدهای کوچکتری هم داریم که آسیب‌پذیرتر هستند و لازم است به آنها توجه بیشتری شود.

وی افزود: تمام کارشناسان اقتصادی کشور اذعان دارند که حداقل در تاریخ معاصر یعنی در 100 سال گذشته ما هیچ برهه‌ای از زمان را به سختی امروز در حوزه اقتصاد نداشته‌ایم، هیچ‌گاه در زمان ملی شدن صنعت نفت نیز اقتصاد تا به اندازه زیر فشار نبوده است که آمارها گواهی بر این مسئله است.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه در حال حاضر رشد اقتصادی کشور منفی 4.9 درصد است، خاطرنشان کرد: این یک زنگ خطر است که باید مراقب باشیم.

کاشفی ادامه داد: میانگین رشد سرمایه‌‌گذاری در ۶ سال گذشته منفی 3.8 دهم درصد بوده است و رشد مصرف نیز بجز ۹ فصل، در سایر فصول منفی بوده است که این رقم منفی 2.2 درصد گزارش شده است.

وی افزود: شاخص مدیران خرید یا همان آمار شامخ در فروردین ماه سال‌جاری ۳۶ درصد بوده است که این آمار درصورتی که ۵۰ به بالا باشد به معنای توسعه است و در غیر این صورت وضعیت نگران کننده است.

کاشفی خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ نرخ تورم در حوزه صنعت تا پایان سال ۷۰ درصد بوده است که این بدین معنا است که ما سه برابر نیاز به نقدینگی داریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه امروز واژه مساعدت در این حوزه جواب نمی‌دهد، تاکید کرد: حکم و اجبار است که باید در این جنگ پیروز شویم.

این مسئول تنها راه حل موجود را تسهیل‌گری بیان کرد و ادامه داد: فشارهای خارجی را می‌توان با تسهیل‌گری در داخل کشور خنثی کرد.

کاشفی گفت: پیش‌بینی وضعیت اقتصادی کشور از سه حالت خارج نخواهد بود، یا وضعیت بهتر خواهد شد، یا همین وضعیت ادامه پیدا خواهد کرد که به نظر می‌رسد حداقل تا سه سال آینده وضعیت به همین صورت خواهد بود و یا وضعیت اقتصادی وخیم‌تر خواهد شد، اما در هر کدام از این سه حالت تسهیل‌گری می‌تواند گره گشای مشکلات باشد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به تعیین شعار سال توسط مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید، گفت: در همین راستا برای داخل استان تدابیری اندیشیده‌ایم و یک سند یک ساله برای رونق تولید استان فراهم و تدوین کردیم که پس از تصویب به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: در صورتی که این سند به خوبی اجرا شود می‌تواند منجر به رونق تولید در استان شود و نه تنها در سال پیش رو که در سال‌های آینده نیز می‌تواند کار و رونق تولید موثر باشد.

کاشفی با بیان اینکه برای هر کدام از واحدهای صنعتی برنامه جداگانه‌ای در نظر گرفته می‌شود، گفت: ما به دنبال تهیه یک پلت فرم هستیم که محتوایی را به ما بدهد و ما یک استراتژی را بر آن اساس در نظر بگیریم که براساس آن برنامه‌ریزی جداگانه و خاصی را برای هر واحد تولیدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مرکز رتبه‌بندی در سال‌جاری در اتاق بازرگانی افتتاح خواهد شد، عنوان کرد: در این مرکز واحدهای تولیدی استان رتبه‌بندی خواهند شد و حتما با دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله بانک‌ها، سازمان مالیاتی و... هماهنگ می‌کنیم که واحدهایی که رتبه خوبی را کسب کنند، از امتیازاتی برخورار شوند.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه، واحدهای تولیدی که رتبه بهتری کسب کنند می‌توانند هم برای دریافت تسهیلات و هم مسائل مالیاتی امتیازات ویژه‌ای دریافت کنند که بتوانند مسیر خود را با سرعت بیشتری ببرند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار