فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ده باند سرقت و زورگیری و دستگیری ۴۶ نفر در این راستا خبر داد.
کد خبر: ۷۵۷۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳ 27 June 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، سردار علی اکبر جاویدان صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: اموال مسروقه شامل تعدادی وسایل نقلیه و وسایل ارتکاب جرمِ سرقت که در راستای وقوع دیگر جرائم از آن‌ها استفاده شده ، توسط همکاران پلیس آگاهی استان با انجام فعالیت‌های فنی و تخصصی در طول ده روز گذشته کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان اذعان کرد: سارقین در قالب ده باند شامل ۴ باند سرقت اماکن و منازل، ۲ باند کیف قاپی و زورگیری، ۲ باند سرقت سیم برق و یک باند نیز با استفاده از خودرو‌های خارجی در محدوده استان کرمانشاه و استان‌های هم جوار فعالیت میکردند.

جاویدان با بیان این نکته که ارزش این اموال ۵۲ میلیارد ریال است افزود: در همین رابطه ۴۶ نفر دستگیر شده اند که ۳۸ نفر سارق و ۸ نفر مال خر‌هایی که به خرید اموال مسروقه علم و آگاهی داشته اند و نقششان کمتر از سارقین نیست و پرونده آن‌ها در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفته است.

وی با اشاره به کشف و ضبط ۶ دستگاه خودرو، تعدادی پلاک واقعی و غیر واقعی کشویی که دو دستگاه آن سرقتی و ۴ دستگاه متعلق به خود سارقین بوده و به منظور سرقت از آن استفاده میکردند اظهار داشت: سارقین بر اساس قانون ضامن به جبران خسارت اموال مال باخته‌ها هستند.

ایشان با بیان این مطلب که سلاح‌های مکشوفه متعلق به مال باخته‌ها بوده، عنوان کرد: مردم باید آگاهی لازم را پیدا کنند که با اقدامات خود ارتکاب جرم توسط مجرمین را تسهیل نکنند، متاسفانه در بسیاری از سرقت‌ها مال باخته‌ها به سارقین کمک می کنند ، لذا مردم باید نسبت به ایمنی منازل خود اقدام کنند، وجوه نقد و ارز بیش از مقدار نیاز و متعارف را در منزل نگهداری نکنند، اگر سلاحی دارند به جای امنی منتقل و رها نکنند ، طلا و وسایل قیمتی خود را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارند و در صورت مشاهده فعالیت‌ها و تردد‌های مشکوک یا پلاک‌های مخدوش حتما به ماموران پلیس اطلاع دهند.

 

جاویدان در پایان با اشاره به اشراف اطلاعاتی نیرو‌های انتظامی تصریح کرد: فلسفه کار ما به عنوان پلیس، در بخش‌های مختلف خادمیت مردم و حفظ امنیت آنهاست ، با تلاش و اهتمام همکاران و تشدید اقدامات لازم در برخورد با اخلالگران امنیت، اجازه نمی دهیم حریم خصوصی و اموال مردم مورد تعرض قرار گرفته و شهر جولانگاه افراد مغرض ، قانون شکنان و متعرضان به جان ، مال و نامرس مردم باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار