مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: در صیانت از حقوق شهروندی، تعیین مدیریت واحد، ساختار مشخص و تدوین برنامه عملیاتی جامع و کاربردی ضروری است.
کد خبر: ۷۵۷۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵ 25 June 2019
لزوم تدوین برنامه عملیاتی جامع در صیانت از حقوق شهروندی

امیر بینایی صبح امروز در نشست معاون حقوقی رئیس‌جمهور با دستیاران و دبیران حقوق شهروندی استان‌ها اظهار کرد: در صیانت از حقوق شهروندی، تعیین مدیریت واحد، ساختار مشخص و تدوین برنامه عملیاتی جامع و کاربردی امری ضروری است.

وی با بیان اینکه رسیدگی به معیشت، امنیت، آموزش و رفع محرومیت اصول اولیه صیانت از حقوق شهروندی است، افزود: شناسایی کانون تضییع حقوق مردم به‌صورت قشری، منطقه‌ای و محله‌ای برنامه‌ریزی را تسهیل خواهد کرد.

دبیر حقوق شهروندی استان سمنان ادامه داد: یکی از موارد مهم در صیانت از حقوق مردم، پیشگیری از موازی‌کاری، هدفمندی هزینه‌کرد منابع دولت یا همان حفظ بیت‌المال و رصد و پایش به‌هنگام وضع اجتماعی است.

بینایی با تأکید بر اینکه مبانی حقوق شهروندی باید مبتنی بر سه محور اساسی باشد، اضافه کرد: محور نخست، حقوق مردم بر مردم با رویکرد اصلاح رفتارهای اجتماعی و ارتقای فرهنگ عمومی که یقیناً وجود 20 میلیون پرونده قضایی در کشور مؤید این مطلب است.

وی تأکید کرد: نیاز است آموزش و پرورش، آموزش عالی، حوزه‌های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، صداوسیما و نهادهای فرهنگی در خصوص اصلاح رفتارها ورود جدی‌تری پیدا کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان افزود: محور دوم، حقوق دولت بر مردم با رویکرد توانمندسازی تشکل مردم‌نهاد در حمایت و دفاع از اقدامات دولت و نظام است.

بینایی خاطرنشان کرد: محور سوم، حقوق مردم بر دولت با رویکرد اصلاح قوانین، فرآیندها، ساختار و تقویت هیأت‌های بازرسی حقوق شهروندی است که باید موردتوجه باشد.

انتهای پیام

برچسب ها: امیر بینایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار