رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان سمنان از ارجاع 650 پرونده نیروهای مسلح سمنان طی 10 ماه امسال به دادسرا خبر داد و گفت: با پرونده‌ای تحت عنوان اختلاس و خودزنی مواجه نبودیم.
کد خبر: ۷۵۶۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶ 22 June 2019
ارجاع 650 پرونده نیروهای مسلح سمنان به دادسرا/ اختلاس و خودزنی نداشتیم

به گزارش خبرگزاری فارس، رحیم یونسی‌زرینی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ساختمان بسیج علمی و پژوهشی استان سمنان برگزار شد، با اشاره به فلسفه وجودی سازمان قضایی نیروهای مسلح، از این نهاد به‌عنوان نهادی وابسته به قوه قضاییه و مأمور رسیدگی به جرائم نیروهای مسلح یادکرد.

وی با اشاره عملکرد سازمان قضایی نیروهای مسلح استان سمنان در ارائه کارنامه درخشان در رسیدگی به پرونده‌ها و پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح اظهار داشت: از دستاوردهای مهم این سازمان، کاهش جمعیت کیفری زندانیان بوده و طی این سال‌ها بخش عمده‌ای از جرائم کاهش یافته است.

یونسی‌زرینی آموزش نیروهای مسلح، کاهش جمعیت کیفری زندانیان و کاهش جرائم در حوزه سربازان وظیفه را از نقاط قوت سازمان قضایی نیروهای مسلح برشمرد.

وی با اشاره به تصویب قوانینی از سوی سازمان قضایی طی 40 سال گذشته اظهار کرد: امروز جرائم خشن چون شلاق در قانون مجازات جرائم مسلح وجود ندارد و این امر در راستای رعایت حقوق بشر و تکریم انسان‌هاست.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان سمنان با اشاره به اینکه این سازمان در حوزه قانون‌گذاری و آموزش نقش موفقی ایفا کرده، افزود: فعالیت این سازمان در پیشگیری از وقوع جرم و جذب نیروی انسانی قابل قبول بوده است.

یونسی‌زرینی با بیان اینکه امروز در سازمان قضایی امور با برنامه‌ریزی مدون و با تدبیر پیش می‌رود، افزود: یکی از اقدامات سازمان قضایی، کاهش جمعیت کیفری زندانیان بوده و سازمان قضایی نیروهای مسلح در این امر پیش‌رو بوده است.

وی با اشاره به میزان ورودی پرونده‌های نیروهای مسلح طی 10 ماه گذشته به دادسرا گفت: امسال 650 پرونده در این حوزه وارد دادسرا شد که بخشی از این پرونده‌ها مربوط به فرار از خدمات و بخشی مرتبط با ضرب و جرح بوده و با پرونده‌ای تحت عنوان اختلاس و خودزنی مواجه نبوده‌ایم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان سمنان به مساوی بودن آمار ورودی پرونده‌ها در سمنان نسبت به سال گذشته اشاره و تصریح کرد: اگر آمار استان سمنان با آمار استانی مشابه خود قیاس شود، آمار ورودی سمنان 10 تا 15 درصد نسبت به سایر استان‌ها کمتر است.

وی ادامه داد:‌ در استان سمنان به لحاظ وجود فرهنگ غنی و اسلامی در حوزه نیروهای مسلح با کاهش 25 درصدی جرائم و ورودی پرونده‌ها مواجه هستیم.

یونسی‌زرینی خاطرنشان کرد: در بخش ضرب و جرح کاملاً با کاهش جرم همراه بوده‌ایم و این امر به لحاظ وجود فرهنگی انقلابی و قانونمداری در مردم سمنان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار