در تعطیلات خرداد ماه ؛
به گزارش تابناک سمنان ، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت: بیش از 50 هزار گردشگر در تعطیلات خردادماه سالجاری از جاذبه های تاریخی و طبیعی شهرستان شاهرود بازدید کردند.
کد خبر: ۷۵۳۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹ 12 June 2019
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، «حمیدرضا حسنی» امروز و در گفت و گویی افزود: در تعطیلات عید سعید فطر گردشگران از جنگل ابر و قطری ، مجموعه تاریخی – فرهنگی بسطام، مجموعه تاریخی – فرهنگی شیخ ابوالحسن خرقانی، آبشار تنگه داستان مجن و جنگل اولنگ استقبال گسترده کردند.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت: در این ایام بیش از 500 نفر نیز از موزه های شاهرود بازدید کردند.
شهرستان شاهرود به عنوان یکی از بزرگترین شهرستان های کشور واقع در استان سمنان با اقلیم های متفاوت جغرافیایی، بزرگترین پناهگاه های حیات وحش و مناطق حفاظت شده را در خود جای داده و با احتساب مناطق شکار ممنوع موجود به قارّۀ کوچک و سرزمین پنج اقلیم مشهور است.
این تنوع اقلیمی به قدری آشکار است که کوتاه ترین فاصله کویر تا جنگل در این شهرستان قراردارد، به طوري كه با طیّ مسافت کوتاهی در حدود 45 كيلومتر از شاهرود به سمت شمال به جنگل های هیرکانی ابر با زیباترین چشم انداز ها (کهن ترین جنگل جهان) می رسیم و با طيّ همين مسافت به سمت جنوب به کویر و زیبایی های منطقه چاه جام و در نهایت به طرود و نخلستان های آن می رسیم که مردم آن منطقه به شتر داری اشتغال دارند. این گوناگوني اقلیم درکنار تنوع اقوام و گروه­های مختلف قومی و زبانی، ویژگی و قابلیت توسعه گردشگری را در این شهرستان رقم زده است. این شهرستان در جهات مختلف گردشگری از جمله گردشگری عرفانی و طبیعی از قابلیت های منحصر به فردی برخورداراست.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار