رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان :
به گزارش تابناک سمنان ، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: ۹ هزار و ۳۲۵کیلوگرم چوب و زغال تاغ سال گذشته در این شهرستان از ۱۲ خودرو کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۷۵۳۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱ 12 June 2019
به گزارش تابناک سمنان ، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: ۹ هزار و ۳۲۵کیلوگرم چوب و زغال تاغ سال گذشته در این شهرستان از ۱۲ خودرو کشف و ضبط شد.
علی اکبر عباسی راد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: یک هزار و ۴۶۰ کیلوگرم زغال تاغ و ۸۰۰ اصله چوب به وزن هفت هزار و ۸۰۰ کیلوگرم از متخلفان در سال گذشته کشف شد.
وی اضافه کرد: در این راستا، سال گذشته ۱۲ فقره کشف از ۱۲ دستگاه خودرو به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کشف و در این راستا تعداد ۱۵ نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.
عباسی راد ادامه داد: در سال ۹۸ تاکنون یک خودرو وانت با ۷۰۰ کیلوگرم چوب تاغ به ارزش ۸۴ میلیون ریال روز دوم خردادماه در منطقه سبحان از توابع بخش امیرآباد دامغان کشف شد.
وی خاطر نشان کرد: چوب تاغ به علت مقاومت بالا به کم آبی و شرایط سخت محیطی ارزش فراوانی در تثبیت خاک، جلوگیری از فرسایش بادی و ایجاد گردو غبار دارد و در تولید علوفه و نفوذ آب به اعماق زمین نیز تأثیر فراوانی دارد.
عباسی راد تصریح کرد: استقرار گیاه تاغ در مناطق بیابانی با مشکلات فراوان و صرف هزینه‌های بالا امکان پذیر است و حفظ و نگهداری از این نعمت الهی وظیفه همگانی بوده و مشارکت آحاد مردم موجب ممانعت از دستبرد متجاوزان و فرصت طلبان به این سرمایه ملی می‌شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: در سال ۹۸ یک مورد تصرف غیرقانونی به مساحت سه هکتار در شهرستان داشتیم که رفع تصرف شده است.
شهروندان می‌توانند هر گونه برداشت غیرمجاز از سطح عرصه‌های منابع طبیعی را با شماره تلفن امداد جنگل و مراتع ۱۵۰۴ و یا ۳۵۲۴۲۲۴۰ گزارش نمایند.
در حال حاضر یک هزار و ۱۴۵ بهره بردار با ظرفیت ۱۴۴ هزار و ۲۵۶ واحد دامی از مراتع شهرستان دامغان بهره برداری می‌کنند.
در سرشماری سال ۹۵ مشخص شد شهرستان دامغان ۹۴ هزار و ۱۹۰ نفر در ۳۰ هزار و ۲۹۶ خانوار جمعیت دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار