مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان وبلوچستان
در پی حمله یک قلاده پلنگ در شهریورماه سال گذشته به نوجوان ایرانشهری و جان باختن وی، در کمتر از مدت 10 ماه از زمان حادثه، مدیران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایرانشهر ضمن حضور در منزل کودک متوفی و دلجویی و ابراز همدردی با خانواده آن مرحوم، دیه کامل یک مرد در ماه حرام را به پدر و مادرش پرداخت کردند.
کد خبر: ۷۵۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۰ 11 June 2019

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان وحید پورمردان مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان وبلوچستان گفت: پیرو حمله یک قلاده پلنگ در شهویورماه 97 به نوجوان ایرانشهری و متاسفانه جان باختن وی، از همان روز نخست بررسی‌ها و آسیب‌شناسی دلایل حمله پلنگ در دستور کار اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار گرفت و کلیه اقدامات لازم جهت احقاق حق و حقوق قانونی خانواده متوفی پیگیری شد.

وحید پورمردان افزود: با توجه به پیگیری های انجام شده توسط اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان طی چند روز اخیر و در کمتر از مدت 10 ماه از زمان حادثه، مسئول حقوقی اداره کل و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایرانشهر ضمن حضور در منزل کودک متوفی و دلجویی و ابراز همدردی با خانواده آن مرحوم، دیه کامل یک مرد در ماه حرام را به پدر و مادرش پرداخت کردند.

وی عنوان داشت که متاسفانه این روز ها در سراسر کشور شاهد افزایش تعارضات انسان و حیات وحش به دلیل تخریب زیستگاه، ورود انسان ها به زیستگاههای حیات وحش، خشکسالی و کمبود منابع غذایی هستیم و گاهاً شاهد اینچنین اتفاقات دردناک در سطح استان هستیم. این حادثه در زیستگاه پلنگ و در فصل جفت گیری آن رخ داده و پلنگ، طبق غریزه خود برای دفاع از قلمرو و یا تامین طعمه اقدام به حمله کرده است لازم بذکر است که حیات وحش برای حفظ قلمرو خود در فصل جفت گیری بسیار حساس و تهاجمی هستند.

پورمردان در پایان از مردم شریف استان بویژه عشایر و جوامع محلی که در نزدیکی زیستگاههای طبیعی گونه های نادر و حمایت شده استان نظیر تمساح، خرس سیاه، پلنگ و.... زندگی می کنند در خواست نمود تا از تردد و رفت و آمد غیر ضروری در زیستگاههای حیات وحش خودداری نمایند.

پرداخت دیه نوجوان کشته شده در حمله پلنگ توسط سازمان حفاظت محیط زیست/ در زیستگاه‌های حیات وحش تردد غیر ضروری نکنیدپرداخت دیه نوجوان کشته شده در حمله پلنگ توسط سازمان حفاظت محیط زیست/ در زیستگاه‌های حیات وحش تردد غیر ضروری نکنید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار