کد خبر: ۷۴۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳ 29 May 2019
به گزارش تابناک سمنان ، دادستان عمومی و انقلاب دامغان گفت: ۴۳ هکتار از اراضی ملی این شهرستان در راستای حفاظت از انفال و سرمایه‌های ملی، در سال ۹۷ از تصرف غیر قانونی خارج شد.
محمدتقی گلی  افزود: تعداد ۲۱ فقره پرونده شامل ۴۳ هکتار و ۳۰ متر مربع اراضی ملی با کاربری مرتع در سال گذشته رفع تخلف و از تصرف غیر قانونی خارج شد. دادستان عمومی و انقلاب دامغان اضافه کرد: تعداد ۲۱ نفر در سال گذشته در این زمینه به مراجع قضایی معرفی شدند که مجازات متخلفان رفع تصرف و جریمه نقدی است.
گلی تصریح کرد: این اراضی پس از اجرای مراحل قانونی، رفع تصرف و انجام عملیات احیایی، با کاربری مرتع به مجموعه اراضی ملی دامغان اضافه می شوند. 
وی افزود: در مواردی که امکان تبدیل این اراضی به مرتع وجود نداشته باشد، با نظر امور اراضی جهاد کشاورزی به شخص دیگری واگذار می شود.
گلی اضافه کرد: در سال گذشته ۱۳ فقره رفع تصرف در این شهرستان از محل اجرای تبصره یک ماده ۵۵ قانون اساسی صورت گرفت که در این راستا ۵۱ هزار و ۹۹۴ مترمربع از اراضی رفع تصرف شد.
وی خاطر نشان کرد: در سال جاری نیز تاکنون ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی رفع تصرف شده است.
شهرستان دامغان دارای یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۶۹۲ هکتار اراضی ملی است که تاکنون برای ۹۸ درصد از آن سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار