کد خبر: ۷۴۸۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸ 26 May 2019

با رای نمایندگان اعضای هیات رئیسه مجلس برای اجلاسیه چهارم مجلس دهم شورای اسلامی انتخاب شدند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از بویرنیوز نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 5 خردادماه) برگزاری انتخابات هیات رئیسه مجلس را در دستور کار قرار دادند که در نتیجه آن اعضای هیات رئیسه مجلس برای اجلاسیه چهارم دور دهم انتخاب شدند.
بر اساس این گزارش نمایندگان با 155 رای از 274 رای ماخوذه دکتر علی لاریجانی را به عنوان رئیس مجلس در چهارمین سال دوره دهم مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.

در میان اصلاح طلبان حاضر در انتخابات هیئت رئیسه نیز دکتر محمد علی وکیلی با 153 رای بیشترین رای را کسب و بعنوان دبیر سال پایانی هیئت رئیسه مجلس انتخاب شد.

همچنین در ادامه برگزاری انتخابات هیات رئیسه مجلس، مسعود پزشکیان، با کسب 148 رأی موافق و عبدالرضا مصری  با کسب 143 رأی موافق از مجموع 280 رای ماخوذه به عنوان نواب اول و دوم هیات رئیسه مجلس در چهارمین  سال مجلس دهم انتخاب شدند.

گفتنی است نمایندگان مردم در خانه‌ملت در ادامه برای انتخاب دبیران هیات رئیسه دائم نهاد قانونگذاری در سال چهارم دهمین دوره مجلس رأی گیری کردند که سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی با 160 رای، محمدعلی وکیلی با 153 رای، علی اصغر یوسف نژاد با 151 رای، اکبر رنجبرزاده با 138 رای، احمد امیرآبادی فراهانی با 132 رای، علیرضا رحیمی با 126 رای از مجموع 277 رای ماخوذه توانستند اکثریت آرا را به دست آورند.


همچنین نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 5 خرداد) مجلس شورای اسلامی و در جریان برگزاری انتخابات هیات رئیسه مجلس  بهروز نعمتی با 165 رای، محمد آشوری تازیانی با 144 رای و اسدالله عباسی با 134 رای از مجموع 279 رای ماخوذه را به عنوان ناظران هیات رئیسه مجلس برای اجلاسیه چهارم مجلس دهم انتخاب کردند.

 

در این دوره از انتخابات هیئت رئیسه چهره شاخصی همچون علی مطهری از کسب رای و حضور در هیئت رئیسه باز ماند.

به گزارش بویرنیوز، وکیلی متولد شهر یاسوج استان کهگیلویه و بویراحمد است که در اولین حضور در مجلس توانست در ترکیب هیأت رییسه قرار بگیرد.

و اما ترکیب هیئت رئیسه مجلس در سال پایانی دوره دهم:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار