مدیرکل امور مالیاتی اصفهان گفت: با اجرایی شدن طرح جامع مالیاتی در این استان، شناسایی افراد متخلف راحت تر انجام و حلقه فرار مالیاتی تنگ تر خواهد شد.
کد خبر: ۷۴۸۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱ 26 May 2019

به گزارش تابناک، بهروز مهدلوبا بیان اینکه در حال حاضر توانسته ایم ۵۰ تا ۷۰ درصد زیرساخت ها برای اجرایی شدن طرح جامع مالیاتی را فراهم کنیم و در این خصوص بانک های اطلاعاتی در حال تکمیل است گفت: در حال حاضر در مرحله ای قرار داریم که می توانیم مودیان مالیاتی را شناسایی و افراد متخلف را به راحتی مورد پیگرد قرار دهیم و چنانچه چند بانک اطلاعاتی دیگر در اختیار ما قرار گیرد می توانیم بطور چشمگیری از فرار مالیاتی جلوگیری کنیم.

او در ادامه با تاکید به اینکه چنانچه طرح جامع مالیاتی بطور کامل اجرایی شود اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان تنها بر پنج درصد پرونده های مالیاتی که خاص هستند متمرکز خواهد شد و امور مالیاتی این استان با سهولت بیشتری انجام خواهد شد ادامه داد: این اداره کل طی ۹ ماه گذشته برای شناسایی و وصول فرارهای مالیاتی بسیار خوب عمل کرده است و دراین خصوص یکی از استان های پیشرو کشور هستیم.

وی اضافه کرد: سازمان مالیاتی بدنبال کسب رضایت مردم و فعالان اقتصادی است و بگونه ای عمل کند تا بتواند در زمینه رونق تولید کمک کند بنابراین انتظاردارد مودیان مالیاتی با این سازمان همکاری کنند.

مهدلو تصریح کرد: سال های گذشته بانک های اطلاعاتی در اختیار دستگاه مالیاتی کشور نبود اما اکنون با تهیه این بانک های اطلاعاتی براحتی می توانیم به اطلاعات مربوط به فعالیت های اقتصادی دست یابیم و فعالان اقتصادی و مودیان مالیاتی بهتر است این اطلاعات را بطور شفاف در اختیار ادارات امور مالیاتی قرار دهند.

وی ادامه داد: برای از بین بردن فرار مالیاتی در کشور و رسیدن به عدالت مالیاتی به هم افزایی و همکاری همه دستگاهها، مردم و فعالان اقتصادی نیاز داریم و انتظار است که رسانه ها نیز در این راستا فرهنگ سازی کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در ادامه به شرایط سخت اقتصادی کشور که واحدهای تولیدی نیز متاثر از این شرایط هستند اشاره کرد و گفت: اداره امور مالیاتی استان اصفهان در این شرایط سخت اقتصادی با تهیه بسته حمایتی به یاری واحدهای تولیدی آمده و اقدام هایی را برای حمایت از واحدهای تولیدی انجام داده است.

وی افزود: این بسته حمایتی در ۱۳ بند تهیه و در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان به تصویب رسیده است که براساس آن بدهی های مالیاتی عملکرد و ارزش افزوده و معوقات بلند مدت و پلکانی واحدهای تولیدی استان با رعایت ماده ۱۶۷ قانون مالیات های مستقیم بصورت تقسیط پرداخت خواهد شد.

مهدلو مهلت استفاده از این بسته حمایتی را تا پایان دی سال جاری اعلام کرد.

وی تشکیل اداره امور مالیاتی جدید در معاونت هیات های حل اختلاف مالیاتی استان را از جمله اقدام ها برای اجرای عدالت مالیاتی بیان کرد و افزود: سال گذشته ۸۰ درصد پرونده های مالیاتی مورد اختلاف در این اداره حل و فصل شد.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان استرداد اضافه پرداخت مالیات عملکرد و عوارض در کمترین زمان ممکن (حداکثر ظرف مدت یک ماه) به مودیان مالیاتی را از دیگر اقدام های این اداره کل برای حمایت از واحدهای تولیدی اعلام کرد و گفت: سال گذشته ۲۶۰ میلیارد تومان پول اضافه توسط اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان به مودیان ذیربط بازگردانده شد.

وی همچنین ارسال پاسخ استعلام بانک ها ظرف مدت کمتر از پنج روز برای دریافت تسهیلات را از دیگر اقدام ها برای حمایت از واحدهای تولیدی عنوان کرد و اظهارداشت: پیش از این، پاسخ استعلام ها ۲۰ روز طول می کشید.

مهدلو با اشاره به اینکه خرداد زمان ارائه اظهارنامه های اشخاص حقیقی است، گفت: استان اصفهان سال گذشته در این بخش ۵۵ درصد رشد داشت و امسال قصد داریم این میزان را ۱۰ درصد افزایش دهیم و انتظار داریم کسبه اظهارنامه های مالیاتی خود را بموقع تحویل دهند تا معافیت های مالیاتی آنها از بین نرود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار