رییس اداره منابع و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر :
به گزارش تابناک سمنان ، رییس اداره منابع و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر اظهار داشت : این پروانه های روز پرواز آفت گیاهان و درختان زراعی ، باغی ،مرتعی و جنگلی به هیچ عنوان نبوده واز بی خطر بودن برای محصولات کشاورزی و سلامتی افراد خبر داد .
کد خبر: ۷۴۸۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵ 26 May 2019
به گزارش تابناک سمنان ، رییس اداره منابع و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر اظهار داشت :  این پروانه های روز پرواز آفت گیاهان و درختان زراعی ، باغی ،مرتعی و جنگلی به هیچ عنوان نبوده واز بی خطر بودن برای محصولات کشاورزی و سلامتی افراد خبر داد .
مشاهده تعداد زیاد پروانه های زیبا و رنگارنگ را به خاطر بارندگی های اخیر و مساعد شدن شرایط مناسب برای تفریخ تخم ها و وجود رطوبت بالا در زمان خارج شدن لارو (کرم) از تخم بسیار مهم بوده و در واقع اکثر لاروها از تخم خارج شده و شروع به تغذیه از گیاهان کم اهمیت نموده و تبدیل به پروانه می گردند. ضمن اینکه پروانه ها به هیچ عنوان از قسمت سبز گیاه تغذیه نمی کنند فقط از شهد درختان و گیاهان تغذیه می نمایند.
 عبدوس تأکید کرد: کشاورزان عزیز اصلا نگران جمعیت بالای این پروانه‌های روز پرواز و رنگین نباشند و دلیل حضور آن‌ها در اطراف مزارع وجود منابع غنی شهد برای پروانه‌های بالغ و گیاه میزبان برای تخم‌گذاری است که در اطراف مزارع به‌صورت خودرو رشد می‌کنند. این پروانه ها در سالهای گذشته وجود داشته اند ولی سال جاری به دلیل شرایط اقلیمی جمعیت شان بیشتر شده است .
حمیدرضا عبدوس گفت : نام انگلیسی این پروانه (Painted lady) بانوی رنگ‌آمیزی شده نام دارد و نام علمی آن Vanessa cardui از گروه پروانه های روز پرواز می باشد.
   
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار