معاون اشتغال کمیته امداد سمنان با اشاره به انجام ۳۴۹ طرح اشتغال‌زایی در مناطق محروم استان گفت: تعهد اشتغال این نهاد در سال جاری ۸۰۰ نفر است.
کد خبر: ۷۴۸۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰ 25 May 2019

علیرضا خدابنده  ضمن بیان اینکه تعهد اشتغال کمیته امداد استان سمنان در سال جاری ۸۰۰ نفر است، ابراز داشت: بر این اساس آموزش مهارت شغلی برای دو هزار و ۲۵۴ نفر از مددجویان کمیته امداد در نظر گرفته‌شده است که این رقم سال گذشته ۷۰۰ تعهد شغلی و انجام سه هزار و ۵۰۰ مشاوره شغلی را شامل می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه ۳۰ درصد اعتبارات برای طرح‌های اجراشده سنوات قبل باهدف تثبیت و رونق تولید در نظر گرفته‌شده است، افزود: اعتبارات پیش‌بینی‌شده اشتغال امسال ۱۰۳ میلیارد تومان است که مبلغ ۵۷۱ هزار و ۴۸۰ میلیون ریال از محل منابع اعتباری بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه و ۴۰۳ هزار و ۶۴۶ میلیون ریال از محل منابع اشتغال روستایی و عشایری و بقیه هم از منابع صندوق امداد ولایت تأمین می‌شود.

انجام ۳۴۹ طرح اشتغال‌زایی در مناطق محروم استان سمنان

معاون اشتغال کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه سال گذشته به تعداد یک هزار و ۳۶۵ طرح اشتغال‌زایی به مبلغ ۳۲۰ هزار و ۹۶۸ میلیون ریال پرداخت‌شده است، ابراز داشت: بابت تثبیت اشتغال ۱۵۲ نفر نیز به مبلغ ۳۱ هزار و ۴۶۶ میلیون ریال پرداخت‌شده است.

خدابنده بابیان اینکه طرح‌های اجراشده تحت نظارت کارشناسان فنی اشتغال چهار هزار و ۴۲۷ طرح است، ابراز داشت: از مجموع این طرح‌ها ۴۰ درصد در بخش کشاورزی و دام‌پروری، ۴۷ درصد در بخش خدمات، شش درصد در بخش صنایع‌دستی، هفت درصد در سایر بخش‌ها بوده است.

وی بابیان اینکه تعداد ۳۴۹ طرح اشتغال‌زایی نیز در مناطق محروم استان سمنان انجام شد، افزود :۴۲۱ نفر از افرادی که طرح اشتغال انجام دادند دارای مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر بوده‌اند که شش هزار و ۹۵۴ بازدید قبل از اجرا، حین اجرا و بعد از اجرا از این طرح‌ها صورت گرفته است.

آموزش رکن اصلی اشتغال در کمیته امداد

معاون اشتغال کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه طی سال گذشته تعداد ۵۸ نفر از مددجویان از طریق اشتغال در بنگاه‌های اقتصادی مشغول بکار شدند، ابراز داشت: با توجه به اینکه در طول برنامه پنج‌ساله توسعه برای ۵۰ درصد زنان سرپرست خانوار واجد شرایط مستعد اشتغال تا سن ۴۵ سال شغل مناسب می‌بایست ایجاد شود از سال ۹۲ تاکنون دو هزار و ۳۱۶ طرح اشتغال‌زایی برای زنان سرپرست خانوار و دختران آنان ایجادشده است.

خدابنده بابیان اینکه ۴۰ درصد فعالیت اشتغال صرفاً برای بانوان هزینه شده است، تصریح کرد: در فرصت ۱۲ ماهه سال گذشته ۵۱ درصد نفر ساعت استفاده بانوان به فعالیت آموزش مهارتی اختصاص داده‌شده است و بر این اساس ۶۶ هزار و ۲۵۵ نفر ساعت آموزش مهارت شغلی را فراگرفتند.

وی بابیان اینکه تعهد آموزش کمیته امداد استان سمنان سال گذشته یک هزار و ۳۵۰ نفر بوده است، افزود: دو هزار و ۴۷۶ نفر با ۱۳۰ هزار نفر ساعت آموزش‌های لازم را فراگرفتند که یک هزار و ۲۱۸ نفر معادل ۵۱ درصد در مناطق روستایی و یک هزار ۲۵۸ نفر در مناطق شهری معادل ۴۹ درصد را شامل می‌شود.

معاون اشتغال کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه در سال جاری برای ۴۲۹ نفر از زنان سرپرست خانوار طرح اشتغال ایجادشده است، اضافه کرد: سال گذشته بیش از ۱۰۰ بازارچه محلی، استانی و کشوری برای فروش تولیدات طرح‌های اشتغال فراهم و ۱۲ هزار و ۸۱۱ تخته از انواع دست‌بافت اعم از فرش، تابلو فرش، گلیم، جاجیم، نمد و پارچه‌های دست‌بافت تولیدشده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار