ائمه جمعه در خطبه ها چه گفتند؟
در خطبه ای این هفته ضمن بیان برخی موضوعات داخلی و محلی خطبا تبیین شرایط سیاسی حاکم بر منطقه و واکنش ایران به تهدیدات ترامپ همچنین اشاره ای هم به خباثت برخی کشورهای عربی شده است.
کد خبر: ۷۴۸۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸ 25 May 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آنچه که در ادامه آورده شده است ، گزیرده خطبه های نماز جمعه که روز گذشته مصادف با 3 خرداد توسط ائمه جمعه ایراد شده است. در خطبه ای این هفته ضمن بیان برخی موضوعات داخلی و محلی خطبا تبیین شرایط سیاسی حاکم بر منطقه و واکنش ایران به تهدیدات ترامپ همچنین اشاره ای هم به خباثت برخی کشورهای عربی شده است.
نماینده مجلسی که باید 2 اسفند به آن رای داد
صلواتی به سالروز افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی و روز قانون اشاره و یادآور شد: به این مجلس در حوزه های مختلف نمی توان نمره درخشانی به عملکرد آن داد و مجلس می توانست بهتر عمل کند و همچنین می توانست نقش مهمی در رابطه با فساد داشته باشد؛ نمایندگان نتوانستند این نهاد مهم حیاتی را در جایگاه اصلی خود یعنی راس امور بشناسند و انتظار در جنگ اقتصادی این است که مجلس با تصویب قوانین بازدارنده مانع افزایش قیمت های افسار گسیخته باشد.
امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه مجلس باید خودش شفاف باشد و شفاف عمل کند تاکید کرد: مردم استان ما در این امتحان پیش رو به کسانی راهی دهند و زمینه را برای کسانی فراهم کنند که ملاک و معیارهای همچون حزب الهی، انقلابی و دارای روحیه بسیجی و جهاد و دارای تخصص و تعهد باشد و اگر بر اساس این معیارها رای دادیم آن وقت نماینده به وظیفه نظارت و قانون گذاری عمل می کند.
وی ادامه داد: نماینده ای که به دنبال منافع خود و اربابان سیاسی باشد و به دنبال احیای تفکر لیبرال باشد و از درد رنج مردم خبر نداشته باشد رای دادن به چنین فردی ظلم به خود و دیگران است و عدم رعایت حق الناس است.
امام جمعه قلعه رئیسی به دلایل ضعف مجلس فعلی اشاره و عنوان کرد: بده بستان های سیاسی و حزبی، حواشی بعضی نمایندگان، نوع رابطه نمایندگان و دولت که نمایندگان برای عمل به وعده های خود در حوزه انتخابیه نیاز به بودجه و همراهی مدیران اجرائی کشور دارند.
نتیجه تصویری برای امام جمعه کبگیان
امضای جان کری و ساده لوحان!
امام جمعه کبگیان با اشاره به صحبتهای ترامپ درباره تروریست خواندن ملت ایران گفت : امروز ترامپ به جائی رسیده که از سر ناچاری هر از گاهی یک چیزی می گوید و بعلت نداشتن شعور تاریخی گویا نمداند در طول 50 سال گذشته در جنگهای متعدد چه خفت هایی کشیده اند و بهتر از مردم ما و منطقه می داند که هم خود تروریست است و هم تروریست پرورند.
علی وحدانی فر با اشاره به صحبت های جان کری مبنی برکنار گذاشتن سلاحهای موشکی ایران بعد از برجام خطاب به ساده لوحان غربگرا هم گفت : کسانیکه امضای جان کری را سند اجرائی برجام می دانستند خوب به حرفهایش گوش کنند و الان هم بهانه را بر محدودیت اختیارات اجرائی می دانند ، بدانند اگر اختیاراتتان محدود بود دلیلی برکاندیدا شدنتان وجود نداشت و جناب رئیس جمهور محترم ، شما که چهارسال دولت در اختیارتان بود اگر سلب اختیاری داشتید چرا کاندیدا شدید؟
تصویر مرتبط
وقتی مسائل شرعی در مراکز درمانی رعایت نمی شود
وی خطاب به مسئوولان دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت کهگیلویه و چاروسا نسبت به وضعیت درمانگاه قلعه رئیسی جواب گوی مشکلات مردم نیستند تاکید کرد: ضمن اینکه از دکترهایی که از نقاط مختلف کشور به این منطقه می آیند تشکر می کنم و بعضا برخوردهایی هم با آنها می شود که امیدواریم با اخلال گران برخورد شود اما مراجعات مردم به دفتر امام جمعه از درمانگاه زیاد است و این مشکلات را با مسوولان مربوطه در میان گذاشتم برطرف نشدند مجبورم از اینجا مطرح کنم و همان طور که خود اطلاع دارید مرکز درمان قلعه رئیسی در سراسر بخش خدمات رسانی می کند.
صلواتی تبیین کرد: با وجود اینکه از سراسر منطقه به شهر می آیند اما امکانات آن جواب گو نیست و پرستار به اندازه کافی ندارد و همچنین آمپول بانوان را آقایان تزریق و برعکس آن هم می شود که این خلاف شرع است و آیا خود شما به عنوان یک مسئوول حاضرید  دختر جوان خود را یک جوان مجرد آمپول بزند.
خطیب جمعه قلعه رئیسی ادامه داد: از دیگر مشکلات مرکز درمانی قلعه رئیسی بسیاری از بیماران مناطق مختلف و روستاهای اطراف به مرکز مراجعه می کنند اما آنها را ویزیت نمی کنند و دکتر می گوید اجازه ندارم و همچنین مردم مجبور هستند بیش از 70کیلومتر را طی کنند برای یک امر کوچک به شهرستان مراجعه کنند که عامل اصلی آن نبود امکانات است و این منطقه با این همه حجم مراجعات نیازمند یک بیمارستان است که امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی به این مساله توجه و درد آلام مردم را درمان کند.
 
 
نمایندگان معامله گر
وی در همین رابطه با اشاره به ضعف های مجلسیان در عدم ایفای درست نقش خود افزود: بده بستان های سیاسی باعث می شود که تیغ نظارت مجلسیان کم شود تا نتوانند حرف دل مردم را بزنند ؛ نمایندگان مجلس در جهت تامین منافع حوزه‌های انتخابیه خود با دولت همراهی می کنند و به جای استضیاح برخی وزرا به خاطر قول‌های خودشان  و تحقق وعده‌های انتخاباتی نظارت کافی را بر روی دولتمردان انجام نمی‌دهند.
وی گفت: مجلسی که مصوبات استعماری همچون برجام و FATF را تصویب می‌کنند در طراز انقلاب اسلامی نیست، مجلسی در طراز انقلاب اسلامی است که هر جایی تخلفی را دید از برخورد نترسد و حرف مردم را بزنند و پای عهد و قسمی که خوردند بایستند تا مجلس مان در راس همه امور قرار بگیرد.
 
تفسیر سخن رهبری در خصوص خودکار بودن دانشجویان
خطیب جمعه گچساران گفت: رهبری بیان داشتند «آن چیزی که ما از شما دانشجویان کشور انتظار داریم این است که خودجوش و خودکار باشید.
وی در توضیح این مطلب، گفت: در آن زمان (طاغوت) گاها اعلامیه ای از سوی امام می آمد و خونی در رگ های ما جاری می شد که در آن زمان کتک کاری، زندان و گرسنگی و موانع پولی بود لیکن خودجوش به وظایف خود عمل می کردیم و امروز نسل جوان به وظایف خود به صورت خودجوش عمل کنند.
حجازی با اشاره به اینکه جوانانی در این شهرستان هستند که منتظر برای رفتن به سوریه هستند و این جوانان بیان می کنند که ما عاشق شهادت هستیم، ابراز داشت: تا این لحظه ممانعت به وجود آمده، چرا که این نسل باید پخته تر به میدان بروند .
امام جمعه گچساران اذعان کرد: آقایان حواسشان جمع باشد، چرا که حکومت، حکومت جمهوری اسلامی مبتنی بر فقاهت، شرح اسلام و مکتب تشیع است و حلال و حرام آن حساب و کتاب دارد .
نتیجه تصویری برای امام جمعه یاسوج
شهری که در آن بی حجابی بیداد می کند
امام جمعه شهر یاسوج گفت: روزه خواری در ملاء عام، وگسترش بدحجابی از مصادیق منکرات درجامعه است و باید با عاملان برخورد شود.
امام جمعه یاسوج در آیین عبادی سیاسی خطبه های امروز این شهر گفت:متاسفانه در شهر شیعه‌نشین گزارش‌هایی مبنی بر روزه خواری و رواج بدحجابی شنیده می شود که باید مسئولان زیربط با رعایت اصول امر به معروف و نهی از منکر با عاملان برخورد کنند.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به رواج بدحجابی در شهر یاسوج افزود: در شهر ما بدحجابی بیداد می‌کند مردم به فکر باشید که این آتش دامن همه را می‌گیرد.
هشدار امام جمعه گچساران به فرماندار و مسؤولان/کاری نکنیدجوانان خودشان ورود کنند
 
فرمانداری که هشدار جدی گرفت
حجت الاسلام سید امین الله حجازی با اشاره سخنان مقام معظم رهبری گفت : رهبری بیان داشتند آن چیزی که ما از شما دانشجویان انتظار داریم این است که خودجوش و باشید در آن زمان گاها اعلامیه‌ای از سوی امام می‌آمد و خونی در رگهای ما جاری می‌شد که در آن زمان کتک کاری، زندان و گرسنگی و موانع پولی بود لیکن خودجوش به وظایف خود عمل می کردیم و امروز نسل جوان به وظایف خود به صورت خودجوش عمل کنند.
امام جمعه گچساران تصریح کرد: برادران دستگاه قضایی، نظامی،انتظامی، سپاه پاسداران و سربازان مخلص و بی ادعای امام زمان (عج) به گونه ای عمل نمایند که جوانان وارد میدان عمل نشوند چرا که در آن صورت ممکن است ناامنی به وجود بیاید.
حجازی ادامه داد: جوانانی هستند در این شهرستان که منتظر مهیاسازی برای رفتن به سوریه هستند و این جوانان بیان می‌کنند که ما عاشق شهادت هستیم در این شهر از این گونه جوانان بسیار است.
وی گفت: در برخی موارد این جوانان خواستار ورود خود به مسائل مربوط به شهرستان شدند که این حقیر از حضور آنها ممانعت به عمل آوردم و سعی کردم با تماس با مسوولان مرتبط موضوع را مطرح نمایم.
حجازی تاکید کرد: تا به امروز سعی کردم با تماس های محرمانه با مسوولان جلوی حضور و ورود این جوانان را بگیرم اما از این پس هشدار می دهیم در صورتی که مسوولان اقدامی نکنند این جوانان به فرموده رهبری به صورت خودجوش  عمل می کنند.
وی افزود:  تا این لحظه ممانعت به وجود آمده چرا که این نسل بایستی پخته تر به میدان بروند.
امام جمعه گچساران عنوان کرد: آقایان حواسشان جمع باشد چرا که حکومت، حکومت جمهوری اسلامی مبتنی بر فقاهت و شرح اسلام و مکتب تشیع است و حلال و حرام آن حساب و کتاب دارد.
حجازی ادامه داد:  از این به بعد وضع تغییر خواهد کرد مسوولان  تلاش کنند و اجازه دهند شهر آرام باشد اجازه دهند مردم با آرامش زندگی کنند زیرا اگر دوباره مسائل گذشته پیش آید این بحث‌ها پیش خواهد آمد و آن موقع ممکن است اسباب زحمت برای دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی به وجود  آید.
 این خطیب جمعه گچساران اظهار کرد:  فرماندار شهرستان به عنوان رئیس شورای تامین خواهشا در نامه‌های خود دقت داشته باشند و در مدیریت خود نسبت به مسوولان توجه داشته باشند و رسما بدانند که حکومت، حکومت جمهوری اسلامی است.
امام جمعه گچساران با بیان اینکه بنابراین تلاش کنیم و به وظایف خود عمل کنیم، گفت: ممکن است آن موقع موضوعی پیش بیاید چرا که نسل جوان از کسی اجازه نمی‌خواهد و خود وارد میدان عمل خواهند شد و آن موقع بحث‌هایی به وجود خواهد آمد که آن هم طبق دستور رهبری است.
 حجازی با اشاره به فرمایشات امام باقر( ع) اذعان کرد:  امام باقر فرموده‌اند، اگر کسی توفیق پیدا کند و لیله القدر را درک کند این انسان خدا به آن توجه می‌کند و گناهان گذشته‌اش بخشیده خواهد شد.
امام جمعه گچساران ابراز کرد: رهبری فرموده است، شما در ماه‌ها رمضان مهمان خداوند هستید و  این راه‌هایی که به دنیا  و به شهوات باز است این مسیرها را سد کنید تا مهیا بشوید برای لیله القدر.
حجازی با اشاره به جمعه آخر ماه رمضان خاطرنشان کرد: آخرین روز جمعه رمضان روز قدس است که می‌طلبد از هم اکنون مسوولان و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همه ادارات، نهادها و نسل جوان و متدین همه و همه  زمینه شرکت در این روز را مهیا کنیم.
نتیجه تصویری برای حجت الاسلام افروغی امام جمعه بهمئی
آیا اصلاح طلبان شهید نداده اند؟ اصولگرایی تکفیر دیگران نیست
حجت الاسلام افروغی تصریح کرد:در نهج البلاغه و کلام پیامبر اکرم(ص)بر لزوم اتحاد مسلمانان و ایجاد امت اسلامی تاکید شده است.
وی با تأسی از آیات قرآن کریم به اهمیت وحدت در جامعه اسلامی پرداخت.
خطیب جمعه بهمئی با بیان اینکه تنازع و تفرقه عزت را از بین می برد، افزود:سستی و ترس در جامعه ناشی از نبود اتحاد است ؛اگر جامعه و امت متحد داشته باشیم ،استکبار جهانی توان مقابله با مسلمانان را نخواهد داشت.
حجت الاسلام افروغی در ادامه با تبیین اصولگرایی و اصلاح طلبی،گفت: خواهشا از این دو اصلاح مقدس که ائمه استفاده می کردند،استفاده نکنید و در فضای مجازی به جان هم نیفتید.
وی خطاب به همه جناح های سیاسی، افزود:آیا در دو طیف سیاسی موجود در کشور شهید نداریم؟اگر به اصول اصلاح طلبی و اصولگرایی پایبند نباشید،دروغگو هستید.
حجت الاسلام افروغی با تاکید بر لزوم تقویت خود باوری در جامعه، تصریح کرد:اگر کسی از هر جناح سیاسی حل مشکلات را در دست کدخدا ببیند و ترس را بر جامعه حاکم کند،بویی از اصلاح طلبی و اصولگرایی نبرده است.
وی افزود:اگر تکفیر دیگر مسلمانان را از علائم اصولگرایی بدانیم،قطعا اصولگرای واقعی نیستیم.
اشکال مشترک هر دو جناح اصلاح طلبان و اصولگرایان این است که شخص پرست شدند،خدا شاهد است در فضای مجازی اشکالی به پیامبر وارد شد صدایی بالا نیامد اما کوچکترین حمله به لیدر جریان های سیاسی هزاران جنجال را در جامعه ایجاد می کند.
وی گفت:دست بردارید از پرستش افراد؛رهبری به عنوان ابر استراتژیست، خطوط را تعیین کرد.
روزه‌خواری علنی عبور از خط قرمز الهی است/مردم و مسؤولان با منکرات مبارزه کنند
روزه خواری عبور از خط قرمز الهی
امام جمعه موقت دهدشت با بیان اینکه روزه‌خواری در ملاعام عبور از خط قرمز الهی است گفت: همه مردم و مسؤولان باید خود را در مبارزه با منکرات مسؤول بدانند.
حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت با اشاره به فضایل ماه رمضان اظهار داشت: کسانی از خط قرمز الهی گذشتند و روزه‌خواری کردند همه ما وظیفه داریم آن‌ها را نهی کنیم.
امام جمعه موقت دهدشت با بیان اینکه امیرالمومنین(ع) با منکرات مبارزه می‌کرد، افزود: ما در مقابل روزه‌خواران حد الهی را اجرا نکردیم.
تقوی تصریح کرد: همه ما در برابر روزه‌خواری در ملا عام مسؤول هستیم اینها از خط قرمز اسلام گذشتند امیرالمومنین(ع) شلاق می‌زد ما باید حداقل مجازات مالی می‌کردیم.
در منطقه چه می گذرد؟
حجت الاسلام قاسم افشاردر خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام ضمن توصیه به رعای تقوای الهی، گفت: کشورهاى مرتجع عرب در روزهاى گذشته تلاش کردند با فضاسازى رسانه اى، یک جو ضد ایرانى در منطقه ایجاد کنند.  
امام جمعه شهر چرام اظهار داشت: بررسى برخى از اقدامات کشورهاى عربى نشان دهنده این است که این کشورها به‏ دنبال حاکم کردن فضاى رعب در منطقه هستند.
وی ادامه داد: روزنامه الشرق الاوسط به نقل از منابع مطلع در کشورهاى عرب حوزه خلیج فارس اخیرا اعلام کرد، عربستان و تعدادى از کشورهاى شوراى همکارى خلیج فارس با درخواست آمریکا براى استقرار مجدد نیروهاى نظامیانش در آب‏ هاى خلیج فارس و خاک این کشورها موافقت کرده ‏اند.
افشار اضافه کرد: وزارت خارجه عربستان نیز روز یکشنبه (۲۹ اردیبهشت) اعلام کرد، شاه این کشور از سران دولت ‏هاى عربى و کشورهاى شوراى همکارى خلیج فارس خواسته، روز ۳۰ مى (۹ خرداد) با هدف بررسى مسأله عملیات علیه تاسیسات نفتى این کشور و حادثه بندر «فجیره» امارات عربى متحده، در شهر مکه مکرمه گرد هم آیند که هدف اصلى این، نشست ایران است.
خطیب جمعه چرام عنوان کرد: هر چند رئیس جمهور آمریکا گفته ما به دنبال جنگ نظامی علیه ایران نیستیم، اما بعضی از چهره های جنگ طلب آمریکا مثل بولتون و پمپئو ایران را تهدید به جنگ کردند تا دل ملت را خالی کنند .
وی یادآور شد: همه بدانید آمریکا برای جنگ به مهره ‌های منطقه ‌ای خود نیاز دارد، اما غافل از اینکه مهره ‌های او در منطقه مثل سعودی هنوز نتوانسته ‌اند از پس نیروهای جهادی مقاومت بر بیاییند.
افشار ادامه داد: همه جهان مشاهده کردند که نیروهای مقاومت انصارالله مجهز به پهباد و هواپیمای بدون سرنشین شدند و عمق استراتژیک و مواضع دشمن را هدف قرار می دهند.
امام جمعه چرام اذعان کرد: در غزه نیروهای مقاومت حدود 600 موشک در ماه گذشته به سمت رژیم اشغالگر قدس شلیک کردند که بسیاری از این موشک ها از سامانه گنبد آهنین عبور و موجی از اضطراب در سرزمین های اشغالی به وجود آورد.
وی با اشاره به اینکه نیروهای مقاومت حماس به موشک هایی مجهز شده اند که خواب را از چشمان کابینه نتانیاهو پرانده، اضافه کرد: ناوهای آمریکا در منطقه نیز تحت کنترل کامل ارتش و سپاه بوده و همه بدانند، تنگه هرمز و خلیج فارس تحت کنترل نیروهای اسلام است.
افشار ابراز داشت: چند سال پیش به فکر نیروهای نظامی ما رسید که همه ناوهای بیگانه ای که در خلیج فارس هستند باید فارسی صحبت کنند؛ بنابراین اکنون در همه این ناوها مترجم زبان فارسی وجود دارد و این معنای قدرت جبهه اسلام است .
خطیب جمعه چرام در ادامه، گفت: دشمنان بدانند دنبال جنگ نیستیم، ولی اگر جنگی تحمیل شود، قاطعانه دفاع می ‌کنیم و درسی مثل شکست جنگ احزاب به دشمنان خواهیم داد.
وی اذعان داشت: در واقع این اقدامات آمریکا و کشورهاى عربى را تنها می توان یک بلوف رسانه‏ اى دانست که هدف از آن، تنها ایجاد رعب و وحشت در منطقه است.
افشار تلاش ‏هاى این کشورها براى ایجاد جنگ علیه ایران را همانند آب در هاون کوبیدن دانست و خاطرنشان کرد: این کشورها حتى توان غلبه بر یک گروه محلى مانند انصارالله را ندارند و طبیعى است که در برابر کشور قدرتمندى مانند ایران حتى نمی توانند تصور درگیرى را داشته باشند.
امام جمعه چرام با اشاره به اینکه اکنون آرایش جنگى دشمن در سه ضلعى اقتصاد، فضاى مجازى و اطلاعاتى و سیاسى است، اضافه کرد: این بدان معناست که دشمنان انقلاب اسلامى می خواهند ملت مسلمان ایران را به ‏خاطر اعتقاد و مقاومت، چنان تحت فشار اقتصادى و معیشتى قرار دهند که دست از حمایت نظام و انقلاب شان بردارند.
آزاد سازی خرمشهر ماتمی جانکاه برای دشمن
درسی که جوانان باید از پدرشان بیاموزند
امام جمعه سی سخت در خطبه های نماز امروز این شهر با گرامیداشت سوم خرداد گفت: فتح خرمشهر نشان داد که ایران می‌تواند در مقابل تمام ابرقدرت‌ها بایستد و سرافراز به راه خود ادامه دهد. حجت الاسلام مصباح نژاد با بیان اینکه آزاد سازی خرمشهر سر لوحه عملیاتهای دوران دفاع مقدس است افزود:جوانان و نوجوانان باید بدانند که پدرانشان و رزمندگان با کمترین امکانات پیروزمندانه در مقابل کفر جهانی ایستادند.
وی آزاد سازی خرمشهر را ماتمی جانکاه برای کشور های جنایتکار و حامیان رژیم بعثی دانست و ادامه داد: این عملیات ظفرمندانه به جز با یاری خدا و توکل بر ولایت فقیه امکان پذیر نبود.
مسئولین لنده به مردم پاسخ دهند
امام جمعه لنده از تعطیلی طرح های عمرانی این شهرستان انتقاد کرد.
محمودی اصل در ادامه، ضمن تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان بحث رفع مشکلات معیشتی مردم را یکی از مهم ترین وظایف آنها دانست، تصریح کرد: چرا برنامه مدونی از سوی مسئولان طرح نمی شود و چرا دلیل این ناتوانی ها را بیان نمی کنند؟ پاسخگو نبودن برخی مسئولان در برخورد با گران فروشان و عدم برآورد مطالبات مردم، نگرانی ها را بیشتر می کند.
خطیب جمعه لنده با اشاره به اینکه در زمینه پروژه های نیمه کاره شهرستان کاری انجام نگرفته، ابراز داشت: برخی از آنها همچنان راکد هستند که مسئولان باید پاسخگو بوده و به مردم توضیح دهند.
وی ضمن تاکید بر اینکه خوی اشرافی گری در بین مسئولان باعث شده که مقام معظم رهبری نیز به همه مسئولان تذکرات بسیاری داده اند، تاکید کرد: برای آینده کشور باید زمینه را جهت روی کارآمدن دولتی جوان و کارآمد فراهم کرد که این مطالبه باید از سوی مردم با بصیریت صورت پذیرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار