رحمانی وزیر صمت تخصص و تجربه وزارتی ندارد بنابراین کار برای ایشان بسیار سخت است. رهبر انقلاب در یکی از جلسات انتقاد کرد که بار چند وزارتخانه را بر دوش آقای نعمت زاده (وزیر صمت سابق) گذاشته اید.
کد خبر: ۷۴۷۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰ 23 May 2019

تابناک فارس به نقل از اعتدال:محمدجواد جمالی نماینده فسا و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث های مطروحه در مجلس پیرامون تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت گفت: بنده موافق تفکیک وزارتخانه صمت در شرایط فعلی هستم. در حال حاضر یک نفر نمی تواند بازرگانی داخلی، بازرگانی خارجی، صنایع، معادن و صنایع سنگین را مدیریت کند. علاوه بر این وزیر صمت هم تخصص کافی در این زمینه را ندارد.

او ادامه داد: آقای رحمانی وزیر صمت تخصص و تجربه وزارتی ندارد بنابراین کار برای ایشان بسیار سخت است. به یاد می آورم رهبر انقلاب در یکی از جلسات انتقاد کرد که بار چند وزارتخانه را بر دوش آقای نعمت زاده (وزیر صمت سابق) گذاشته اید.

به گفته این نماینده مجلس وزارت مسکن و شهرسازی هم باید از هم تفکیک شوند اما تفکیک وزارتخانه صمت در اولویت است.

جمالی با اشاره به ادغام وزارتخانه ها در دوره ریاست جمهوری دهم، گفت: آقای احمدی نژاد می خواست کارهایی انجام دهد اما کاملا شتابزده و عجولانه یکسری اقدام کرد و عملکردش غیر کارشناسی بود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در خصوص علت تغییر نظر نمایندگان برای تفکیک وزارتخانه صمت،‌ گفت: نمایندگان شرایط را می بینند اکثر نمایندگان با تفکیک وزارتخانه مخالف بودند چون عنوان می کردند که تشکیل وزارتخانه های جدید هزینه ساز است. برخی از نمایندگان هم می گفتند که تفکیک وزارتخانه ها خلاف برنامه است.

این نماینده مجلس ادامه داد: اما با وجود این انتقادات، ارزش تفکیک وزارتخانه ها بسیار زیاد است و ارزش دارد که این ریسک را انجام دهیم و با توجه به شرایط کشور بهتر است که تفکیک وزارتخانه ها هرچه سریعتر عملیاتی شود.

جمالی در پاسخ به این پرسش که آیا تفکیک وزارتخانه صمت در مجلس رای می آورد؟ تاکیدکرد: تفکیک وزارتخانه صمت دوبار در مجلس مطرح شد اما اینبار تلاشمان را خواهیم کرد که این طرح در مجلس رای بیاورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار