کد خبر: ۷۴۷۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵ 22 May 2019

به روز رسانی بعدی ویندوز 10 به روز رسانی ماه مه سال 2019 است که نسخه 1903 است و در طول توسعه آن با نام 19H1 نامگذاری شده است. این ویژگی تم سبک، بهبود سرعت، و بسیاری از لهستانی است. هیچ ویژگی جدید دیوانه مانند My People یا Timeline وجود ندارد .

این مقاله شامل همه چیز جدیدی از Insider Preview build 18362.30 است که در تاریخ 4 آوریل 2019 عرضه شده است. مایکروسافت قبلا آن را به روز رسانی آوریل 2019 ویندوز 10 نامگذاری کرده اما به تعویق افتاده است. این به روز رسانی در حلقه "پیش نمایش آزمایشی" که قبل از انتشار پایدار بعدا در ماه مه انجام می شود، زمان را آزمایش می کند.

انتخاب برای به روز رسانی ویژگی در ویندوز بروز رسانی

مایکروسافت اعلام کرد تغییرات زیادی در به روز رسانی ویندوز 10 انجام خواهد شد. شما کنترل بیشتری روی نحوه نصب ویندوز 10 را دارید. یا نه.

به طور خاص، ویندوز 10 دیگر به طور خودکار به روز رسانی های بزرگ مانند به روز رسانی ماه مه 2019 واکتبر 2018 به روز رسانی هر شش ماه بدون اجازه شما خواهد شد. در حال حاضر، شما یک اعلان را مشاهده خواهید کرد و این انتخاب شما زمانی است که می خواهید بروز رسانی را نصب کنید.

نمی خواهید آپدیت را نصب کنید؟ خوبه. شما می توانید با استفاده از نسخه فعلی ویندوز 10 خود را تا زمانی که با به روز رسانی های امنیتی پشتیبانی می کنید، یعنی 18 ماه پس از انتشار. اما، هر 18 ماه یکبار مجبور خواهید شد به روز رسانی کنید تا رفع امنیت را ادامه دهید. این بسیار بهتر از یک بار در هر شش ماه است و به شما کنترل بیشتری می دهد.

در عوض، مایکروسافت هم اکنون به کاربران خانگی اجازه می دهد تا به روز رسانی ها را متوقف کنند - فقط به عنوان کاربران حرفه ای می توان تا حداکثر 35 روز. شما باید در دوره هفت روز مکث کنید، اما می توانید تا پنج بار مکث کنید. و پس از اینکه شما برای به روز رسانی در ویندوز بروز رسانی را بررسی کنید، ویندوز به طور خودکار آنها را نصب نخواهد کرد - شما می توانید انتخاب کنید که به روز رسانی را متوقف کنید، اگر دوست دارید.

 

ارتقاء سرعت 

یک حلزون روی یک CPU قرار دارد که نشان دهنده کاهش سرعت Spectre است

اخبار Spectre در سال 2018 صنعت را تکان داد. Spectre یک نقص طراحی در CPU ها است و اجازه می دهد تا برنامه ها از محدودیت های خود فرار کنند و فضاهای حافظه برنامه های دیگر را بخوانند. مایکروسافت ویندوز را برای کمک به متوقف کردن حملات Spectre تکه تکه کرد، اما پچ های آن باعثکاهش کارایی کامپیوتر شما در برخی از موارد شد، به خصوص در رایانه های شخصی از سال 2015 و قبل از آن، که ویژگی های CPU مورد نیاز برای سرعت بخشیدن به تعمیر را ندارد.

در حال حاضر، تغییر در به روز رسانی آوریل 2019 به نظر می رسد که عملا حذف مجازات عملکرد و سرعت کامپیوتر شما را بالا ببرد. به طور خاص، مایکروسافت امکان «repopoline» و «بهینه سازی واردات» را فراهم می کند. همه شما باید بدانید که کامپیوتر شما باید سریعتر شود و حتی لازم نیست که در مورد آن فکر کنید. اما در اینجا یک سند دقیق از مایکروسافت توضیح داده شده است که چگونه این بهینه سازی ها کار می کنند  اگر شما به جزئیات علاقه مند هستید.

7 گیگابایت ذخیره سازی کامپیوتر شما برای به روز رسانی ها رزرو می شود

تنظیمات نمایش ذخیره شده ذخیره شده

به روز رسانی ویندوز می تواند به درستی نصب شود اگر کامپیوتر شما فضای دیسک آزاد کافی ندارد. این می تواند مشکل در دستگاه های ارزان با تنها مقدار کمی از ذخیره سازی داخلی است.

مایکروسافت با برافروختن حدود 7 گیگابایت حافظه کامپیوتر خود و ساختن آن به " ذخیره سازی ذخیره شده"، این مشکل را حل می کند . این فضا برای به روز رسانی ویندوز استفاده می شود، اما برنامه ها همچنین می توانند فایل های موقت را در اینجا ذخیره کنند. هنگامی که ویندوز نیاز به فضا برای به روز رسانی، فایل های موقت را حذف می کند و به روز رسانی را انجام می دهد. بنابراین فضای به طور کامل هدر نمی رود، زیرا فایل هایی که به طور معمول بر روی کامپیوتر شما استفاده می شوند فقط در فضای ذخیره سازی ذخیره می شوند.

مقدار دقیق فضای استفاده شده بستگی به ویژگی های اختیاری و زبان هایی که نصب کرده اید، اما حدود 7 گیگابایت شروع می شود.

 

تم سبک دسکتاپ

تم جدید سبک ویندوز 10

ویندوز 10 اکنون دارای یک موضوع سبک براق جدید است . منوی Start، نوار وظیفه، اعلان ها، نوار کناری مرکز عملیات، گفتگوی چاپ و دیگر عناصر رابط اکنون می توانید به جای تاریکی روشن شود. آخرین به روز رسانی ویندوز 10 حتی دارای یک تصویر پس زمینه دسکتاپ جدید پیش فرض جدید است که با موضوع جدید مطابقت دارد.

از نظر فنی، ویندوز 10 اکنون دارای دو گزینه جداگانه است: حالت ویندوز و حالت برنامه. تم پیش فرض قدیمی، که نوارابزار تاریک (حالت تاریک ویندوز) را با برنامه های نور (حالت برنامه نور) ترکیب می کند، هنوز یک گزینه است. شما می توانید هر ترکیبی از دو تنظیم را انتخاب کنید.

آیکون فایل اکسپلورر به صورت رنگی روشن تر شده است و اکنون با موضوع نور جدید به نظر می رسد.

 

Windows Sandbox برای کاربران حرفه ای

Windows Sandbox

ویندوز 10 در حال حاضر ساخته شده در Windows Sandbox است. این همه چیز ما همیشه می خواستیم: یک محیط دسکتاپ یکپارچه، که در آن شما می توانید نرم افزار را در یک ظرف بدون تاثیر بر سیستم عامل میزبان خود اجرا کنید. هنگامی که Sandbox را بسته می کنید، تمام نرم افزار و فایل ها در Sandbox حذف می شوند. این مجازی سازی مبتنی بر سخت افزار است تا نرم افزار را به یک ظرف متصل کند، درست همانند Hyper-V مایکروسافت . سخت افزار موجود در ساندویچ - به عنوان مثال، GPU، شبکه، و یا پوشه های مشترک - و دیگر تنظیمات را می توان از طریق فایل های پیکربندی سفارشی .

Sandbox تنها در نسخه های حرفه ای، شرکت های سازمانی و آموزشی در ویندوز موجود است، به طوری که کاربران خانگی باید برای ارتقاء از صفحه اصلی به طرفدار برای نصب و استفاده از ماسهبازی استفاده کنند .

 

منوی شروع پیش فرض کمتر منقطع

طرح پیشنمایش پیش فرض جدید برای به روز رسانی در آوریل 2019

مایکروسافت منوی پیش فرض را پاک می کند . منوی شروع به طور پیش فرض در حال حاضر تنها یک ستون تک است و خیلی ساده تر است. بله، این کامل نیست، و هنوز دارای Candy Crush Saga می باشد - اما حداقل این بازی در پوشه "Play" دفن شده است.

شما این تغییرات را در رایانه موجود مشاهده نخواهید کرد. اما هنگامی که شما شروع به استفاده از یک رایانه جدید یا شروع به استفاده از یک حساب کاربری جدید در رایانه فعلی خود می کنید، منوی Start را پاک کنید.

 

اگر می خواهید یک منوی Start Cleaner داشته باشید، می توانید گروه های پیش فرض کاشی را نیز سریع تر بکشید. اکنون ویندوز به شما امکان می دهد گروه های کاشی را با کلیک راست بر روی آنها و انتخاب گزینه Unpin Group From Start را باز کنید. شما مجبور نیستید یکی دیگر از کاشی ها را حذف کنید.

 

ویندوز 10 به شما اجازه نصب برنامه های بیشتر را می دهد

منوی زمینه از یک کاشی برنامه در منوی شروع ویندوز 10

اگر میخواهید کاملترین برنامههای ساخته شده را حذف کنید ، اکنون میتوانید این کار را انجام دهید. ویندوز 10 همیشه به شما اجازه می دهد برخی از برنامه های ساخته شده مانند Solitaire، Office، و اسکایپ را حذف کنید، اما در حال حاضر نیز به شما اجازه می دهد برنامه های داخلی مانند 3D Viewer، Groove Music، Mail، Paint 3D و غیره را حذف کنید.

این به تمام برنامه ها گسترش نمی یابد. برای مثال، هنوز هیچ راهی برای حذف مرورگر Edge یا فروشگاه App وجود ندارد. اما شما می توانید اکثر برنامه ها را حذف کنید.

 

کورتانا و نوار جستجو جدا هستند

Cortana و نوار جستجو از نوار وظیفه جدا شده است

ویندوز 10 دارای یک نوار جستجو است که با Cortana ادغام شده است، اما آنها جدا هستند . در آوریل 2019 Update، نوار جستجو به عنوان یک جعبه جستجوی معمولی عمل می کند و یک آیکون Cortana جداگانه در نوار وظیفه ویندوز وجود دارد. شما می توانید جعبه جستجو را در نوار وظیفه خارج کنید و نماد Cortana را مخفی کنید یا جعبه جستجو را پنهان کنید و Cortana را ترک کنید. البته شما همچنین می توانید هر دو را پنهان کنید.

رابط کاربری جستجو یک طرح شروع جدید است و پس از کلیک روی آن گزینه هایی مانند "همه"، "برنامه ها"، "اسناد"، "ایمیل" و "وب" را در اختیار شما قرار می دهد. این متفاوت از نسخه های قبلی ویندوز 10 است که Cortana را هر وقت که روی جعبه کلیک کرد و منتظر تایپ جستجوی خود برای ارائه این گزینه ها بود انتظار داشت.

متاسفانه، نوار جستجوی استاندارد ویندوز هنوز نتایج جستجوی آنلاین را با Bing ادغام می کند، بنابراین فقط جستجوی کامپیوتر شما را انجام نمی دهد. گزینه های بیشتری نیز وجود دارد - شما حتی می توانید SafeSearch را برای نتایج در نوار جستجوی غیرفعال کنید، و به دلایلی ویندوز پیش نمایش محتوای بزرگسال را نشان می دهد.

اما این به یک راه جالب برای جلوگیری و کاهش ارتباط کورتانا اشاره می کند - اکنون می توانید نوار جستجو را در نوار وظیفه ترک کنید و نماد Cortana را غیر فعال کنید و Alexa را در جای خود قرار دهید.

 

منوی Start جستجو تمام فایل های کامپیوتر شما است

رابط کاربری جستجوی فایل جدید در ویندوز 10 1903

با این حال جعبه جستجو منو شروع بسیار مفید است. ویژگی جستجوی فایل در منوی Start اکنون می توانید فایل ها را در هر نقطه از رایانه خود با استفاده از شاخص جستجوی ویندوز جستجو کنید . در نسخه های قبلی ویندوز 10، فقط کتابخانه هایی مانند اسناد، دانلودها، موسیقی، تصاویر، و فیلم ها و دسکتاپ شما را جستجو کرد. جستجو با توجه به شاخص، همچنان سریع خواهد بود.

این یک راه حل ظریف است و بسیار حس می کند. Indexer جستجو در ویندوز برای مدت زمان طولانی بوده است و به دلایلی از ویندوز شروع به کار با ویندوز 10 نادیده گرفته شده است، اما مایکروسافت نهایت نور را می بیند. شما می توانید پیکربندی کنید که مکان ها در برنامه تنظیمات نمایه شده و جستجو می شوند.

برای فعال کردن این، به تنظیمات> جستجو> جستجو در ویندوز بروید و «پیشرفته (توصیه شده)» را انتخاب کنید تا indexer جستجو کل رایانه شما را انجام دهد. حالت نمایه سازی "کلاسیک" که فقط جستجوگر کتابخانه ها و دسکتاپ شما است، همچنان به عنوان یک گزینه در دسترس است. شما همچنین می توانید مکان های جستجو را سفارشی برای انتخاب پوشه های دقیق نشان داده شده توسط ویندوز.

این رابط کاربری در حال حاضر ویژگی های "برنامه های برتر" و همچنین فایل های اخیر شما را باز می کند. هنگامی که جعبه جستجو را باز میکنید، لیستی از «برنامههای برتر» را که شما از راست کلیک در بالای صفحه استفاده کرده اید را برای راه اندازی آسان مشاهده خواهید کرد.

 

ورود رمز ورود

تنظیمات PIN را بر روی صفحه نمایش خوش آمدید ویندوز انجام دهید
مایکروسافت

مایکروسافت "دنیای بدون کلمه عبور" را دنبال می کند. شما هم اکنون می توانید یک حساب مایکروسافت بدون رمز عبور آنلاین ایجاد کنید. این حساب به شماره تلفن شما مرتبط است، و هر زمان که بخواهید وارد سیستم شوید، مایکروسافت یک کد امنیتی را به شما نشان می دهد.

در آخرین نسخه ویندوز 10، شما هم اکنون می توانید با این حساب های بدون رمز ورود ویندوز 10 وارد شوید و یک پین یا دیگر ویژگی های ورود به سیستم ویندوز را برای امن کردن رایانه خود تنظیم کنید.حساب کاربری رمز عبوری را که شما تا به حال باید تایپ کنید ندارید.

البته این اجباری نیست. این فقط یک نوع حساب جدید و اختیاری است که شما لازم نیست آن را ایجاد کنید.

 

به روز رسانی آیکن سینی سیستم برای ویندوز 

نماد ویندوز آپدیت در ناحیه اطلاع رسانی

ویندوز به روز رسانی در حال حاضر یک اطلاع رسانی (سینی سیستم) برای به روز رسانی . شما می توانید به تنظیمات> به روز رسانی و امنیت> ویندوز به روز> گزینه های پیشرفته بروید و فعال کردن "نمایش اطلاع رسانی زمانی که کامپیوتر شما نیاز به راه اندازی مجدد برای به روز رسانی" گزینه آن را فعال کنید.

پس از انجام این کار، یک آیکون به روز رسانی ویندوز را با نقطه نارنجی در ناحیه اعلان وظیفه خود مشاهده خواهید کرد، هنگامی که شما نیاز به راه اندازی مجدد کامپیوتر خود را برای به روز رسانی. این یک روش عالی برای اخطار به یک بازنگری مجدد لازم از یک پیام تمام صفحه است مطمئنا همینطوره.

 

نرم افزار دسکتاپ در واقعیت مجازی

برنامه دسکتاپ در ویندوز واقعیت چندگانه در حال اجرا است
مایکروسافت

پلتفرم مایکروسافت Windows Mixed Reality یک محیط واقعیت مجازی برای هدستهای سری واقعیت را فراهم می کند. این قبلا به شما اجازه می دهد که برنامه های Universal Windows Platform (UWP) را از فروشگاه در محیط مجازی اجرا کنید. در حال حاضر، یک پیشرفت به این معنی است که شما می توانید هر برنامه کلاسیک دسک تاپ Windows را که همچنین به عنوان یک برنامه Win32 شناخته می شود راه اندازی کنید و از آن در هدست واقعیت مجازی استفاده کنید .

این امروز بسیار کاربردی نیست، اما هنگامی که هدست واقعیت مجازی فوق العاده با وضوح بالا می رسد، می تواند یک ویژگی عالی باشد.

 

یک برنامه نامگذاری به روز رسانی جدید 

کاپیتان امریکا بر روی یک پس زمینه دسک تاپ ویندوز 10 محافظت می کند
Vankherson / Shutterstock.com.

مایکروسافت تغییر نام ویندوز 10 را تغییر می دهد. به روز رسانی اکتبر 2018 ویندوز 10، در طی توسعه، Redstone 5 نامگذاری شد، و چهار نسخه قبلی نیز نسخه Redstone با اعداد مختلف منتشر شد. در حال حاضر، برای به دست آوردن همه چیز حتی ساده تر، به روز رسانی آوریل 2019 به نام 19H1، به عنوان آن را برای انتشار در نیمه اول سال 2019 برنامه ریزی شده بود.

این به نظر ساده است، مگر اینکه مایکروسافت در حال حاضر طرح نامگذاری جدید را رها کرده است و قصد دارد زمان نامگذاری نامگذاری را تغییر دهد. انتشارات بعد از 19H1 طبق گفته وانادیوم و Vibranium نامگذاری خواهند شد، همانطور که تیم ویندوز 10 در حال نامگذاری آن با تیم Azure است.

 

زوم (و بیشتر) در کنسول

تنظیمات ترمینال تجربی در PowerShell

کنسول ویندوز 10 در حال حاضر به شما اجازه می دهد تا بزرگنمایی و کوچکنمایی کنید . فقط کلید Ctrl را نگه دارید و با موس یا پد لمسی خود را پیمایش کنید. با استفاده از فونت Console به طور پیش فرض، متن در کنسول به زیبایی مقیاس می کند و به نظر نمی رسد pixelated، بدون توجه به چقدر شما را بزرگنمایی. نسبت ابعاد قاب همچنان یکسان است، بنابراین متن نخواهد بود به خطوط مختلف، سرریز.

همچنین برخی از ویژگی های جدید کنسول آزمایشی که می توانید تنظیم کنید وجود دارد. راست کلیک بر روی هر نوار کنسول پنجره عنوان، "خواص" را انتخاب کنید و بر روی تب "ترمینال" کلیک کنید تا آنها را پیدا کنید. برای مثال، شما می توانید رنگ و شکل مکان نما را وارد کنید.

 

عیب یابی خودکار بیشتر

گزینه های عیب یابی در تنظیمات

ویندوز تا به حال برای حل و فصل مشکلات، اما شما مجبور به دانستن نوع مشکلی که کامپیوتر شما داشتید، و سپس به حل مشکلی صحیح بروید. اکنون شما فقط می توانید به تنظیمات> به روز رسانی و امنیت> عیب یابی بروید. شما لیستی از رفع اشکالات توصیه شده را خواهید دید که ویندوز فکر می کند ممکن است مشکل شما را حل کند.

در حقیقت، ویندوز به طور خودکار در حال تلاش برای حل برخی از مشکلات در پس زمینه است. در اینجا چیزی است که مایکروسافت در مورد آن می گوید :

مایکروسافت به طور خودکار می تواند مشکلات خاصی را در دستگاه ویندوز خود حل کند تا بتوان آن را به طور هماهنگ اجرا کرد. به عنوان مثال، ما می توانیم به طور خودکار تنظیمات پیش فرض برای خدمات حیاتی را انجام دهیم، تنظیمات ویژگی را برای مطابقت با تنظیمات سخت افزاری خود انجام می دهیم یا سایر تغییرات خاصی را برای ویندوز ضروری می سازیم. عیب یابی بحرانی به طور خودکار اتفاق می افتد و نمی تواند خاموش شود.

ویندوز همچنین می تواند عیب یابی توصیه شده در پس زمینه را انجام دهد. برای کنترل اینکه این اتفاق می افتد، به تنظیمات> حریم خصوصی> تشخیص و بازخورد بروید. در زیر عیب یابی توصیه شده، قبل از رفع مشکلات، «قبل از اینکه مشکل حل شود، به من بگویید» یا «بدون نیاز به مسائل برای من حل کنید» را انتخاب کنید. به طور پیش فرض، ویندوز 10 برای خواندن تنظیم شده است.

اطلاعیه ها در برنامه های تمام صفحه پنهان شده است

Focus Assist notification در مرکز اقدامات

به روز رسانی بعدی ویندوز 10 همچنین می تواند اعلان ها را پنهان کند در حالی که شما تماشای فیلم ها و یا استفاده از هر برنامه دیگر روی صفحه نمایش به لطف بهبود در Focus Assist. Focus Assist می تواند در حالی که شما در حال پخش هر بازی تمام روی صفحه نمایش می کنید پنهان می شود، اما در حال حاضر می توانید هنگامی که از هر برنامه ای استفاده می کنید، چه در پخش ویدئو، صفحه نمایش تمام صفحه، و چه در مرورگر وب بعد از اینکه F11 را فشار دادید، می توانید کار کنید.

 

دسترسی آسان به فایلهای لینوکس

دسترسی به فایل های زیر سیستم لینوکس در فایل اکسپلورر در ویندوز
مایکروسافت

زیر سیستم ویندوز مایکروسافت برای لینوکس به نظر می رسد برخی تغییرات، اما یکی از هیجان انگیز ترین است توانایی دسترسی به فایل های لینوکس از داخل فایل اکسپلورر و یا هر برنامه دیگر. شما فقط می توانید "explorer.exe" را در پوسته Bash تایپ کنید و File Explorer با پوشه فعلی لینوکس باز شود.

بر خلاف روش های قدیمی دسترسی به فایل های لینوکس شما، این قابلیت دسترسی کامل به خواندن و نوشتن را بدون هیچ مشکلی دارد. فقط به آدرس زیر در Explorer بروید \\wsl$\\:. به عبارت دیگر، برای اوبونتو، سر به  \\wsl$\Ubuntu\.

 

پیشرفت دفترچه یادداشت، یک بار دیگر

Notepad ویژگی های جدید در 19H1 را نشان می دهد

بله، مایکروسافت هنوز هم در Notepad کار می کند حتی پس از تمام پیشرفت ها در به روز رسانی اکتبر 2018. اگر Notepad در هنگام بارگذاری مجدد سیستم برای به روز رسانی بسته شود، ویندوز دفترچه یادداشت را دوباره باز کرده و پس از راه اندازی مجدد، محتوای ذخیره نشده را بازیابی می کند .

مایکروسافت همچنین تغییرات را در نحوه کارکرد نوت پد انجام داده است. نوار وضعیت اکنون رمزگذاری سند باز را نمایش می دهد. دفترچه یادداشت اکنون می توانید فایل ها را در فرمت UTF-8 بدون علامت Order Byte ذخیره کنید، که در حال حاضر به طور پیش فرض است. این باعث می شود دفترچه یادداشت بیشتر با وب سازگار باشد، که در آن UTF-8 به طور پیش فرض است و همچنین با ASCII سنتی سازگار است.

در حالیکه فایل فعلی اصلاح شده و ذخیره نشده است، دفترچه یادداشت در حال حاوی ستاره ای در نوار عنوان است. برای مثال، اگر شما در حال کار بر روی یک فایل به نام Example.txt هستید و برخی از تغییرات را انجام دهید، نوار عنوان به * Example.txt می گوید تا زمانی که فایل را ذخیره کنید.

میانبرهای جدید نیز در دسترس هستند. Ctrl + Shift + N را فشار دهید تا Ctrl + Shift + S را برای باز کردن پنجره Save As یا Ctrl + W برای بستن پنجره Notepad فعلی بکشید. دفترچه یادداشت همچنین می توانید فایل های خود را با مسیری که بیش از 260 کاراکتر دارد ذخیره کنید اگر MAX_PATH بزرگتر  را در سیستم خود تنظیم کنید.

همچنین یک راهنما جدید> ارسال بازخورد گزینه ای وجود دارد که مرکز بازخورد را به رده دفترچه یادداشت باز می کند، بنابراین شما می توانید بازخورد را برای مایکروسافت ارائه دهید.

نمایش آبی مرگ برخی از بازی ها

صفحه نمایش سبز مرگ در ویندوز 10

این به روز رسانی حاوی یک تغییر است که بعضی از بازی ها را به  علت نرم افزار ضد تقلب خود باعث می شود که ویندوز با صفحه نمایش آبی مرگ (BSOD) سقوط کند. بیشتر، اما نه تمام بازی ها مسئله را ثابت کرده اند. این به عنوان « صفحه نمایش سبز مرگ » یا GSOD شناخته شده بود؛ چرا که این صفحه نمایش خطا سبز است و در آگهی های Insider از ویندوز 10 آبی نیست.

اگر یک بازی را اجرا کنید که هنوز در نسخه نهایی مشکل نداشته باشد، سیستم شما را با یک صفحه آبی روشن می کند. برنامه های anti-cheat احتمالا چیزهای وحشتناکی را به هسته ویندوز انجام دادند و این تغییر احتمالا ویندوز 10 را پایدارتر و امن تر می کند، اما شرم آور است که برخی از بازیگران به صفحه نمایش آبی از مرگ ختم خواهند شد.

ما امیدواریم که همه توسعه دهندگان نرم افزارهای ضد تقلب اقدامات خود را تمیز کنند و این مسئله را به سرعت حل کنند. از آنچه مایکروسافت گفته است، این موضوع نادر است.

 

ارتقاء و تغییرات بیشتر

برنامه تنظیمات ویندوز 10 نشانگر بنر جدید در بالای صفحه اصلی است

بنر شما در بالای صفحه "تنظیمات" برنامه تنظیمات با حساب کاربری مایکروسافت و به دلایلی پیوندی به وظایف رایج مانند تلفن، ویندوز به روز رسانی و پاداش های مایکروسافت خواهید دید .

شکلک جدید در به روز رسانی آوریل 2019

انتشار رسمی Emoji 12 در مارس 2019 در حال به روز رسانی است و مایکروسافت در حال آماده سازی جدید Emoji برای ویندوز 10 است. همانطور که همیشه می توانید ویندوز را فشار دهید. (دوره) برای باز کردن پنل emoji در هر نقطه از ویندوز 10. آنها نیز بر روی صفحه کلید لمسی موجود است.

Kaomoji در پنل Emoji در ویندوز 10

ویندوز 10 هم اکنون از kaomoji در انتخابگر ایمیل نیز پشتیبانی می کند. Kaomoji اصطلاح ژاپنی است که به "شخصیت های صورت" ترجمه می شود. به عنوان مثال، (╯ ° □ °) սություն ֆորում محبوب است.

و هنگامی که پانل Emoji را باز میکنید، اکنون میتوانید روی آن کلیک کنید یا لمس کنید و آن را بکشید تا آن را حرکت دهید.

نوار بازی جدید شامل ویجت اجتماعی Xbox

نوار بازی ویندوز 10 نیز قدرتمندتر شده است. این تبدیل از یک نوار به یک پوسته کامل کامل با ادغام Spotify، ویجت عملکرد با نمودار استفاده از سیستم، یک گالری ساخته شده برای تصاویر و فیلم ها، یک ویجت اجتماعی Xbox با لیست دوستان و چت صوتی و یک رابط کاربری قابل تنظیم است . وبلاگ مایکروسافت ایکس باکس اطلاعات زیادی در مورد آن دارد.

 

تنظیمات ذخیره سازی در ویندوز 10

صفحه تنظیمات ذخیره سازی کمی نیز دوباره طراحی شده است. برای دیدن نحوه استفاده از فضای خود به تنظیمات> سیستم> ذخیره سازی بروید. شما می توانید بر روی هر گروه کلیک کنید تا فعالیت هایی را پیدا کنید که به فضای آزاد کمک کنند.

گزینه های تاریخ و زمان در تنظیمات

صفحه تنظیمات> زمان و زبان> تاریخ و زمان یک دکمه "همگام سازی کنونی" برای بلافاصله همزمان سازی ساعت خود را با سرور زمان اینترنت به دست می آورد. همچنین نشان می دهد زمانی که زمان آخرین هماهنگ شده است و آدرس سرور فعلی زمان اینترنت سیستم شما. این به شما کمک می کند اگر زمان شما اشتباه است به دلایلی مانند، اگر ویندوز به درستی ساعت خود را برای DST تغییر نمی دهد .

پیکربندی IP دستی در تنظیمات ویندوز 10

برنامه تنظیمات هم اکنون می توانید تنظیمات پیشرفته IP را برای اتصالات اترنت پیکربندی کنید. به عنوان مثال، شما می توانید یک آدرس IP ثابت یا سرور DNS دلخواه خود را تنظیم کنید. پیش از این، با استفاده از کنترل پنل مورد نیاز بود. به تنظیمات> شبکه و اینترنت> اترنت بروید، روی نام اتصال اترنت خود کلیک کنید و برای یافتن این گزینه روی «ویرایش» در تنظیمات IP کلیک کنید.

گزینه های ساعت فعال در تنظیمات

از آپدیت سالگرد Windows Update تا به حال " Active Hours " داشته است. هنگام استفاده از رایانه خود می توانید به ویندوز بگویید که در طول این ساعت کامپیوتر شما به طور خودکار مجددا راه اندازی نخواهد شد.

در به روز رسانی آوریل 2019، شما می توانید تنظیمات جدید "فعال ساعت فعال برای این دستگاه بر اساس فعالیت" را فعال کنید و ویندوز به طور خودکار ساعت های فعال خود را تنظیم می کند، بنابراین شما مجبور نیستید در مورد آنها فکر کنید. این گزینه در تنظیمات> به روز رسانی و امنیت> Windows Update> Change Hours فعال است.

آیکون

در حال حاضر یک آیکون جدید در شکل جهان وجود دارد که وقتی کامپیوتر شما هیچ اتصال اینترنتی ندارد ظاهر می شود. این جایگزین آیکون های قبلی برای اترنت، Wi-Fi و اتصالات داده های تلفن همراه است.

آیکون میکروفون در بخش اطلاع رسانی ویندوز 10

ویندوز هم اکنون دارای آیکون وضعیت میکروفن است. این آیکون هنگامی که یک برنامه از میکروفون شما استفاده می کند در نوشتن شما ظاهر می شود. شما می توانید روی آن کلیک کنید تا ببینید کدام برنامه از میکروفن شما استفاده می کند. روی آن کلیک کنید تا صفحه تنظیمات> حریم خصوصی> میکروفون باز شود.

تاریخچه حفاظت در امنیت ویندوز

برنامه امنیتی ویندوز - ساخته شده در آنتی ویروس و نرم افزار امنیتی - در حال حاضر یک پنجره "حفاظت تاریخ" دوباره طراحی شده است. این اطلاعات بیشتر در مورد تهدیدات شناسایی شده و اقدامات موجود نشان می دهد. برای مثال، علاوه بر تهدیدات شناسایی شده توسط ضد ویروس مدافع ویندوز Defender نیز بلوک هایی را که توسط Access Controlled Folder Access ایجاد شده است، نشان می دهد .

حفاظت از تروجان در امنیت ویندوز

ویندوز امنیت نیز گزینه جدیدی برای حفاظت از تروجان دارد. وقتی فعال شد، این تنظیمات تنظیمات امنیتی مهمی را محافظت می کند. برای مثال، تغییرات را به بسیاری از گزینه های کنترل شده توسط برنامه امنیتی ویندوز محدود می کند مگر اینکه برنامه را باز کنید و تغییرات ایجاد کنید. این مانع از تغییر برنامه ها در پس زمینه می شود. برای فعال کردن این تنظیم، به Windows Security> Virus & Protection Protection> تنظیمات محافظت از ویروس و تهدید بروید.

منوی تنظیمات پیش فرض تنظیم در Task Manager ویندوز 10

شما می توانید زبانه پیش فرض در Task Manager را تنظیم کنید. این برگه هر بار که شما مدیریت Task را راه اندازی می کنید باز می شود. برای انجام این کار، از گزینه> تنظیم پیش فرض Tab در مدیر وظیفه استفاده کنید.

مدیر وظیفه نشان ستون آگاهی DPI

مدیر Task اکنون آگاهی از DPI بالا در فرایندهای سیستم شما را نشان می دهد، بنابراین می توانید اطلاعات بیشتری را درباره برنامه هایی که با صفحه نمایش های DPI بالا کار می کنند مشاهده کنید . برای پیدا کردن این گزینه، مدیر Task Manager را باز کنید، روی تب جزئیات کلیک کنید، با کلیک بر روی سرصفحه در بالای لیست، روی «انتخاب ستونها»، «آگاهی DPI» را در لیست چک کنید و روی «تأیید» کلیک کنید.

مایکروسافت نیز به طور پیش فرض گزینه "Fix Scaling for Apps" را فعال می کند. این کمک می کند تا برنامه های تاریک را در صفحه نمایش های DPI بالا ثابت کند. این به روز رسانی در آوریل 2018 به ویندوز 10 اضافه شد ، اما مایکروسافت به طور پیش فرض آن را غیرفعال کرده است.

صفحه نمایش خوش آمدید ویندوز 10 با پس زمینه اکریلیک

در حال حاضر صفحه نمایش ورود به سیستم یک پس زمینه "اکریلیک" برای ترکیب با سیستم جدید طراحی مایکروسافت دارد. پیش از این، آن را بیشتر از یک تاری دید بود - این یک اثر بصری متفاوت است.

مایکروسافت در حال صحبت کردن با طراحی Fluent است که سایه ها را به منوی زمینه های Microsoft Edge و سایر قسمت های سیستم عامل اضافه می کند.

گزینه های قدرت در منوی شروع

طراحی منو نیز کمی تغییر کرده است. این طرح های "Fluent Design" بیشتر در منو ها لمس و آیکون ها است. برای مثال، گزینه های خواب، تعطیل، و راه اندازی مجدد در منو اکنون دارای نمادهای هستند.

صفحه گزینه های ورود به سیستم در تنظیمات

گزینه های ویندوز سلام در تنظیمات> حساب ها> گزینه های ورود به سیستم دوباره طراحی شده است. همه گزینه های ورود به سیستم در حال حاضر در یک لیست واحد قرار دارد و هر گزینه دارای توضیحات زیر است.

شما همچنین می توانید ویندوز سلام را برای کار با یک کلید امنیتی فیزیکی (مانند YubiKey) به طور مستقیم از برنامه تنظیمات.

کشویی روشنایی در مرکز فعالیت ویندوز 10
مایکروسافت

کاشی روشنایی تحت اقدامات سریع در مرکز اقدام در حال حاضر یک نوار لغزنده است، که باعث می شود تا سرعت روشنایی صفحه نمایش خود را به سرعت تغییر دهید. حالا شما می توانید با کلیک راست بر روی یک کاشی اقدام سریع و "ویرایش عملیات سریع" را انتخاب کنید به سرعت ویرایش کاشی های خود را از سمت نوار بدون باز کردن برنامه تنظیمات، بیش از حد.

صفحه نماد جدید در صفحه کلید لمسی ویندوز 10

صفحه کلید لمسی در حال حاضر به شما امکان می دهد علامت های بیشتری را وارد کنید. برای پیدا کردن آنها، برای دیدن نمادها و اعداد، دکمه قدیمی و "123" را فشار دهید و سپس دکمه "Ω" جدید را فشار دهید نمادهای اضافی را ببینید. این نمادها هم در مجموعه امیو نیز یکپارچه شده اند.

صفحه کلید لمسی نشانگر اهداف لمس سازگاری است

همان صفحه کلید لمسی در حال حاضر به شما کمک می کند تا با دقت تنظیم با اهداف اطراف هر کلید، دقیق تر تایپ کنید. بنابراین، اگر شما با ضربه زدن کمی به سمت چپ یا راست، اغلب حرف زده اید، آن را یاد خواهید گرفت. این اتفاق غیرممکن است، تحت هود.

صفحه تنظیمات نشانگر و اشارهگر ویندوز 10

اکنون ویندوز اجازه می دهد تا یک رنگ و اندازه مکان نما را انتخاب کنید. شما می توانید مکان نما را بزرگتر کنید و رنگ آن را تغییر دهید و آن را آسان تر ببینید. برای دیدن گزینه های موجود، به تنظیمات> سهولت دسترسی> مکان نما و اشاره گر بروید.

Windows 10 Setup Dialog با دکمه های حذف، پیوندهایی به مقالات خطا
ویندوز وینایزر داخلی

پیام های خطای نصب و ارتقا ویندوز 10 در نهایت مفید خواهد بود ، به ویژه پیام های خطای خطا مثل "چیزی اتفاق افتاده" و "برای اطلاعات بیشتر به KB0000000" ارائه می شود. اگر برنامه ها یا تنظیمات در سیستم شما باعث مشکلات ، پیام های خطای توصیفی را با اقدامات پیشنهادی خواهید دید.

تغییرات حتی بیشتر!

همیشه این تغییرات در این ویندوز 10 ایجاد می شود. حتی این یک لیست کامل نیست! اما در اینجا چند مورد دیگر وجود دارد:

  • صفحه نمایش آینه برای گوشی های آندروید : ویژگی آینه سازی مایکروسافت وعده داده شده در اکتبر 2018 در حال حاضر راه خود را به برنامه تلفن شما. شما به صورت بی سیم می توانید صفحه نمایش گوشی اندرویدی خود را به رایانه خود بازگردانید و آن را بر روی دسکتاپ خود مشاهده کنید، متاسفم، هیچ آیفون به علت محدودیت های اپل. این در حال حاضر  نیاز به یک مدل خاص از گوشی Galaxy سامسونگ و یک «ویندوز 10 با یک رادیو بلوتوثی که از نقش محیطی کم انرژی برخوردار است»، یعنی بیشتر مردم هنوز نمیتوانند از آن استفاده کنند.
  • به روز رسانی برنامه : برنامه های مختلف گنجانده شده با ویندوز به روز شده است، به طور معمول.به عنوان مثال، Snip & Sketch برنامه دارای گزینه های بیشتری برای کار با تصاویر عکس است، از جمله توانایی اضافه کردن مرز به آنها و چاپ آنها. اکنون می توانید عکس های تاخیری را روی یک تایمر و تصاویری از پنجره های فردی نیز مشاهده کنید. یادداشت های مهم Sticky 3.0 در دسترس است، و در نهایت یادداشت های شما را بین رایانه ها همگام سازی می کند . برنامه ایمیل و تقویم اکنون دارای یک دکمه ناوبری برای باز کردن Microsoft To-Do است. برنامه دفتر طراحی شده است که بر اساس تجربه Office.com جدید است. این به شما کمک می کند که برنامه های Office را بر روی رایانه خود راه اندازی کنید، مواردی را که نصب نشده اند نصب کنید و اسناد اخیر Office را پیدا کنید.
  • Cortana + مایکروسافت برای انجام : Cortana در حال حاضر یادآوری و وظایف خود را به لیست در Microsoft To-Do اضافه می کند. بنابراین، هنگامی که به Cortana میگویید که شیر را به لیست مواد غذایی خود اضافه کنید، شیر را در لیست "Grocery" در برنامه Microsoft To-Do مشاهده خواهید کرد.
  • روشنایی منایش پایدار : روشنایی صفحه نمایش شما هنگامی که آن را به یک شارژر وصل می کنید، به طور خودکار تغییر نمی کند. پیش از این، شما ممکن است روشنایی صفحه نمایش خود را کاهش داده، و هنگامی که شما آن را وصل کنید، ممکن است روشن تر شود. اکنون، آن را به طور خودکار روشنایی مورد نظر خود را به یاد داشته باشید - حتی زمانی که آن را وصل کنید.
  • دانلود پوشه مرتب سازی : پوشه بارگذاری ویندوز 10 توسط به طور پیش فرض "جدیدترین" طبقه بندی می شود ، که پوشه های اخیرا بارگیری شده شما را در بالا مرتب می کند . این همیشه یک گزینه است، اما پیش فرض آن نیست. اگر یک روش مرتب سازی پیش فرض را انتخاب کرده اید، تنظیمات موجود تغییر نخواهد کرد.
  • هشدار پاک کردن دیسک : ابزار پاک کردن دیسک هشدار را هنگامی که بر روی گزینه "Downloads" کلیک می کنید، هشدار می دهد که این پوشه شخصی شما است و تمام فایل های داخل آن حذف خواهند شد.
  • Windows Update Reboots : ویندوز به روز رسانی می تواند بر روی کامپیوتر شما بلافاصله پس از نصب به روز رسانی به جای انتظار برای زمان مناسب تر راه اندازی مجدد . این گزینه اختیاری است که می توانید آن را فعال کنید اگر دوست دارید، و ویندوز به طور پیش فرض دقیق تر خواهد بود.
  • منوی قابلیت اطمینان Start: منوی Start قابل اعتمادتر است. Start قبلا بخشی از فرایند ShellExperienceHost.exe بود، اما اکنون فرایند خود را دارد: StartMenuExperienceHost.exe. اگر یک مشکل با فرآیند اصلی ShellExperienceHost.exe رخ دهد، منوی Start هنوز باید پاسخگو باشد. این امر باعث می شود که مایکروسافت مشکلات اشکال زدایی منوی Start را نیز آسان تر کند.
  • پشتیبانی از بومی RAW : مایکروسافت پشتیبانی بومی برای فرمت تصویر RAW را که اغلب از عکاسان حرفه ای به ویندوز 10 استفاده می کند، اضافه می کند. فروشگاه مایکروسافت را باز کنید و بسته ی Raw Image Extension را برای استفاده از آن نصب کنید. این کار ریز عکس ها، پیش نمایش ها و فراداده های فایل های RAW را در File Explorer فعال می کند. شما همچنین می توانید تصاویر RAW را در برنامه هایی مانند Photos پس از نصب بسته مشاهده کنید.
  • مدیریت فونت در تنظیمات : مدیریت فونت بهبود یافته است. اکنون می توانید فایل های فونت را به صفحه تنظیمات> فونت ها بکشید و رها کنید تا آنها را نصب کنید. شما می توانید بر روی یک فونت در این صفحه کلیک کنید تا چهره های فونت و جزئیات آن را ببینید یا فونت را از اینجا حذف کنید. (این فونت را برای یک کاربر نصب می کند. برای نصب آن در سراسر سیستم، با کلیک راست بر روی یک فایل فونت به طور معمول و انتخاب "نصب برای همه کاربران.")
  • تاریخچه کلیپ بورد : طراح تاریخچه کلیپ بورد اضافه شده در اکتبر سال 2018 به روز رسانی دارای طراحی جدید و جمع و جور است. برای باز کردن آن ویندوز + V را فشار دهید.
  • رفع پین ساده : هنگامی که با پین وارد سیستم ویندوز 10 شوید، می توانید روی پیوند «من را فراموش کرده ام» کلیک کرده و یک رابط جدید و ساده برای بازنشانی پین خود را از صفحه خوش آمد گویی ببینید.
  • رنگ ها در لیست پرش نوار Task Bar : در صورتی که به ویندوز اجازه دهید رنگ زاویه رنگ خود را در نوار وظیفه از تنظیمات> شخصی سازی> رنگ ها نشان دهد، لیست های پرش که پس از کلیک راست روی یک نماد در نوار وظیفه شما ظاهر می شود نیز با رنگ انتخابی شما .
  • پوشه ها در فرایند خود : گزینه "راه اندازی پنجره پوشه در یک فرایند جداگانه" در File Explorer در حال حاضر به نظر می رسد به طور پیش فرض فعال شده است . این گزینه برای مدتی حضور داشت اما به طور پیش فرض غیر فعال بود. در حال حاضر، حتی اگر پوشه متوقف شود، ویندوز مجبور نیست که نوار ابزار، دسک تاپ، منوی شروع و هر پوشه دیگری را که باز کرده اید مجددا راه اندازی کنید، فقط باید این پنجره پوشه را دوباره راه اندازی کنید. این احتمالا از کمی حافظه اضافی استفاده می کند، اما باعث می شود که رایانه رومیزی قابل اعتماد تر باشد.
  • زیرسیستم ویندوز برای لینوکس : زیرسیستم ویندوز برای ابزار خط فرمان لینوکس wsl اکنون گزینه های جدیدی از جمله گزینه ها --importو --exportگزینه ها برای وارد کردن و صادر کردن توزیع های لینوکس با استفاده از فایل های آرشیو tar را دارد . مایکروسافت همچنین چیزهایی را به هم متصل می کند - این wslفرمان اکنون شامل گزینه های   wslconfigفرمان است و مایکروسافت قصد دارد تنها wslبا دستورات خط فرمان در آینده به روز رسانی   شود.
  • نام فایل ها از نقطه شروع : ویندوز اکسپلورر اکنون نام فایل های شروع را با نقطه ها پشتیبانی می کند. پیش از این به روز رسانی، فایل اکسپلورر این را دشوار می کند: شما نمیتوانید یک نام فایل ایجاد کنید، .htaccessاما میتوانید یک نام .htaccess. با یک دوره در انتهای ایجاد کنید. با این حال، شما می توانید .htaccessفایل را از یک سیستم لینوکس کپی کنید و از آن به طور معمول استفاده کنید.با استفاده از این نسخه جدید ویندوز، می توانید یک فایل .htaccess یا نام دیگری را با یک دوره به طور عادی شروع کنید.
  • FLS افزایش حافظه محدود : مایکروسافت  مطرح  FLS (فیبر ذخیره سازی محلی) حد حافظه تخصیص ویندوز 10 است. این مخصوصا برای نوازندگان مفید است که قادر خواهند بود بارهای افزونه های منحصر به فرد خود را به DAW ها (ایستگاه های کاری صوتی دیجیتال) بارگذاری کنند. این همچنین به هر برنامه دیگری که می خواهد بارها صدها یا هزاران فایل DLL منحصر بفرد را پشتیبانی کند.
  • پیشرفت های گفتاری : گفتاری دارای ویژگی " خوانده شده توسط حکم " است که شما می توانید دستورالعمل های فعلی، بعدی و قبلی را بخوانید. روایتگر همچنین با گوگل کروم هم کار می کند، که منطقی است، چرا که Microsoft Edge یک روز بر اساس Chromium، نرم افزار منبع باز است که پایه ای برای Google Chrome را تشکیل می دهد. در حالیکه شما شروع به تایپ کردن میکنید، راوی هم اکنون حتی به شما هشدار میدهد که کلید Caps Lock نیز روشن است. همچنین دارای رابط کاربری جدید "Narrator Home" است که هر زمان که راوی را روشن می کنید ظاهر می شود.
  • تنظیم مجدد این PC Redesign : رابط " Reset This PC " که کامپیوتر شما را به حالت اولیه بازنشانی می کند کمی تغییر یافته است و اکنون نیاز به کلیک کمتری دارد.
  • تنظیمات خودآموز طراحی مجدد : تنظیمات ویندوز داخلی در تنظیمات> به روز رسانی و امنیت> برنامه داخلی خود ویندوز نیز ساده و ساده شده است، اما همه گزینه های مشابه هنوز وجود دارد.
  • صدا در ناحیه اعلان همچنان باقی میماند : در ساختار قبلی خودی از 19H1، مایکروسافت با ساخت سینی سیستم آیکون صدا، صفحه صدا را در برنامه تنظیمات باز کرد. این تغییر بازگشته است و گزینه ای در منوی زمینه آیکون جلوه، پنجره پنجره مخلوط کنونی دسک تاپ را باز می کند.
  • افراد من : مایکروسافت ممکن است  برخی از ویژگی های ویندوز 10 "My People" را از بین ببرد اما این به طور رسمی تایید نشده است. هنوز هم در ساخت نهایی وجود دارد، اما ممکن است تبر را با انتشار بعدی به دست بیاوریم.
  • Xbox One Games در ویندوز 10 [Experimental] : مایکروسافت یک تست را با  State of Decay اجرا کرد ، آن را برای خودشان ارائه می کند تا برای مدت محدودی رایگان بازی کنند. به نظر می رسد که این بازی از سرورهای مایکروسافت Xbox به عنوان یک فایل X.VC دانلود شده است، بنابراین ممکن است مایکروسافت با اجازه دادن به بازی های Xbox One در ویندوز 10 کار کند. در مورد آینده به این موضوع نگاه کنید.

سایر ویژگی های جدید شامل پشتیبانی از زبان های دیگر در سراسر سیستم عامل می باشد. به عنوان مثال، اطلاعات تایپ SwiftKey اکنون از زبان هایی مانند زبان انگلیسی (کانادا)، فرانسه (کانادا)، پرتغالی (پرتغال) و اسپانیایی (ایالات متحده) پشتیبانی می کند. اگر شما در ویتنامی نوشتید، صفحه کلید لمسی در حال حاضر از صفحه کلید های مبتنی بر ویتنام تلکس و کلید شماره (VNI) پشتیبانی می کند. ویندوز هم اکنون دارای یک فونت Ebrima است که از اسناد ADLaM و صفحات وب استفاده می کند که زبان مردم فولهانی است که عمدتا در غرب آفریقا زندگی می کنند. صفحه کلید لمسی در حال حاضر پشتیبانی از زبان ADLaM و همچنین زبان عجیب و غریب توسط Osage Nation اوکلاهما را پشتیبانی می کند.

حذف شده: تاریخ های دوستانه

فایل اکسپلورر گزینه

تا ماه مه 1، توسعه دهندگان ویندوز 10 نسخه 1903 نمایش داده شده "تاریخ دوستانه" در فایل اکسپلورر.بنابراین، به جای تاریخهایی مانند «2012/01/23»، تاریخهایی مانند «دیروز»، «سه شنبه»، «11 ژانویه» و «16 فوریه 2016» را ببینید.

اینها به طور پیش فرض فعال شدند. شما می توانید آنها را با راست کلیک کردن بالای ستون ها در پنجره اکسپلورر فایل غیر فعال کنید و با لغو «استفاده از تاریخ های دوستانه» را غیر فعال کنید. مایکروسافت این ویژگی را کاملا حذف کرد. ممکن است در یک آپدیت جدید ویندوز 10 بازگردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار