روزنامه روسی ایزوستیا مدعی شد که عربستان سعودی با صدور روادید برای ساکنان منطقه کریمه از طریق مسکو به منظور انجام مناسک حج، عملا ساکنان این منطقه را بخشی از روسیه خوانده است.
کد خبر: ۷۴۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶ 18 May 2019
به گزارش ایرنا، در روزنامه ایزوستیا به نقل از مقام‌های اداره مسلمانان منطقه کریمه آمده است: عربستان سعودی موافقت کرده است که روادید برای سفر حج را در سفارت خود در مسکو و نه در کییف پایتخت اوکراین صادر کند.

گفته شده دفتر مطبوعاتی سفارت عربستان سعودی در مسکو نیز این خبر را تایید کرده است.

معاون شورای مفتیان روسیه نیز به ایزوستیا گفت: این اقدام بلافاصله پس از پیوستن کریمه به روسیه آغاز شد، اما از طرف روسی خواستند که موضوع زیارت مذهبی را سیاسی نکنند.

روشن عباس اف گفت: تاکنون هیچ مساله‌ای از سوی عربستان سعودی بخاطر موقعیت حقوقی منطقه کریمه ایجاد نشده و ایرادی گرفته نشده است.

یک مقام اداره مسلمانان منطقه کریمه و سواستوپل اداره‌ای که مسئول سازماندهی حج در این منطقه است، به روزنامه ایزوستیا گفت: امسال مسلمانان مدارک لازم از جمله روادید برای سفر به عربستان سعودی را دریافت کردند.

روزنامه روسی نوشت: مسلمانان کریمه بخاطر تحریم‌های غربی مجبورند که بجای فرودگاه سیمفروپل در کریمه از فرودگاه‌های منطقه راستف نادانو و کراسنادار به عربستان سعودی سفر کنند.

در سال ۲۰۱۴ و پس از وقوع تغییرات در اوکراین که کی یف از آن به عنوان «انقلاب» و روس‌ها «کودتا» یاد می‌کنند، اختلافات دو طرف بر سر کریمه بالا گرفت.

با توجه به حضور نظامی روسیه در کریمه، روسیه امنیت برگزاری همه پرسی در شبه جزیره کریمه را فراهم کرد و مردم این منطقه که ۹۰ درصد آنان را روس تبار‌ها تشکیل می‌دادند رای به استقلال از اوکراین و سپس درخواست پیوستن به روسیه دادند که با موافقت پوتین جنبه اجرایی پیدا کرد.

از آن تاریخ به این طرف، آمریکا و غرب انواع تحریم‌های اقتصادی را علیه روسیه و شخصیت‌ها و شرکت‌هایی که در کریمه فعالیت می‌کنند وضع کردند تا شاید روسیه از کریمه پا عقب بگذارد.

اوکراین هم از جامعه جهانی خواسته است ضمن نپذیرفتن کریمه به عنوان جزئی از خاک روسیه، این کشور را اشغالگر بخواند و به روسیه برای بازپس دادن این منطقه به اوکراین فشار بیاورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار