آیت الله شعبانی با بیان اینکه دشمن نسبت به قدرت کشور ترس دارد، تصریح کرد: ایران نه عراق، نه افغانستان وحتی عربستان نیست و کوچکترین جنگ در منطقه اقتصاد منطقه را به هم می‌ریزد.
کد خبر: ۷۴۵۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۵ 17 May 2019
امام جمعه همدان گفت: امنیت کشور نباید فدای سیاست بازی برخی سیاستمداران شود.

به گزارش ایسنا، آیت الله شعبانی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته همدان، اظهار داست: قران کسانی را که در تمام ساعات زندگی همواره به یاد پروردگار هستند و در کوچه و بازار و در برخورد با نامحرم به یاد خدا هستند را یاد کرده است. وی افزود: یکی از نشانه‌های انسان عاقل این است که ان‌ها اهل تفکر و اندیشه هستند.

امام جمعه همدان عنوان کرد: صاحبان عقل می‌دانند که عالم عبث و بیهوده نبوده و هدفدار است و برنامه‌های منظمی را خدا تنظیم کرده است. 

وی ادامه داذ: گاهی از مواقع، انسان‌ها به بازیگرانی تبدیل می‌شوند که تمام عمر خود را صرف بازی کرده اند. امام جمعه همدان تاکید کرد: اینکه چندروزی در این دنیا باید زندگی کنیم توسط خداوند نوشته شده و حتی پیامبر اکرم نیز از زمان مرگ خود بی اطلاع بودند.

وی ادامه داد: خداوند در ابتدای خلقت تضمین کرده رزق و روزی شما را در دنیا بدهد، ولی اخرت خود را بسازید، ولی به فرموده امام علی (ع) این تقسیم کار در دنیا برعکس شده است.

شعبانی ادامه داد: پروردگار از انسان‌ها در این دنیا تقوا خواسته است و یک ماه رمضان حجت خداوند برای کسب تقوای الهی است.

امام جمعه همدان در خطبه دوم نیز گفت: دعوت به تقوا در نهج البلاغه چندین بار ذکر و بیان شده که کوله بار را می‌توان با تقوا پر کرد.

وی با بیان اینکه گاهی باید تقوای سیاسی را به مردم و بیشتر مسئولان دعوت کرد، تاکید کرد: متاسفانه برخی از افراد در اخلاقیات و فرعیات تقوا دارند، ولی تقوای ان‌ها در حوزه سیاسی کم می‌شود.

آیت الله شعبانی درباره اتفاقات روز گفت: گزینه قطعی ما مقاومت است و مردم مطمئن باشند که هرگز جنگ نمی‌شود و انچه در شیطنت‌های رسانه‌ای مبنی بر وقوع جنگ در کشور می‌شنوید بخاطر ذر کشور امنیت ما به خطر بیافتد.

وی افزود: ما اهل جنگ نیستیم و هیچگاه اهل تعدی نبوه ایم بلکه فقط اهل دفاع هستیم و هشت سال دفاع مقدس این مسئله را ثابت کرده است.

نماینده، ولی فقیه در استان ادامه داد: دشمن نیز به خوبی می‌داند که جنگ به ضرر وی خواهد بود، زیرا شرایط امریکا اقتضای جنگ را ندارد و اکنون در افغانستان و عراق گیر کرده و شرایط جنگ را ندارد، ولی برخی از احزاب سیاسی دوست دارند مردم را بترسانند.

وی عنوان کرد: دشمن از قدرت منطقه‌ای و موشکی ما اطلاع دارد و پایگاه‌های ما را در لبنان و انصارالله یمن را دیده است.

وی با بیان اینکه دشمن نسبت به قدرت کشور ترس دارد، تصریح کرد: ایران نه عراق، نه افغانستان وحتی عربستان نیست و کوچکترین جنگ در منطقه اقتصاد منطقه را به هم می‌ریزد.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان در پاسخ به این سوال که چرا برخی ترس از وقوع جنگ را در دل مردم می‌اندازند، بیان کرد: باوجود مشکلات اقتصادی مردم و گاهی گرانی‌های مربوط به اقلام ضروری در کشور، برخی فضایی در رسانه‌ها ایجاد می‌کنند تا حواس مردم پرت شود و مسبب مشکلات دیده نشود.

وی ادامه داد: برخی از افراد برای فرافکنی وجلوگیری از پاسخگویی به مردم، پیشنهاد ترغیب به مذاکره را می‌دهند و این در حالیست که امام راحل در بخشی از سخنرانی‌های خود فرموده اند؛ از شر پهلوی راحت شدیم، ولی از تربیت شدگان لیبرالی غرب و دستنشاندگان آن‌ها راحت نشده ایم و متاسفانه برخی سرباز غرب هستند.

شعبانی افزود: گزینه ما مقاومت است و طرف مقابل نیز قصد جنگ ندارد. وی گریزی به موضوع مذاکره زد و تاکید کرد: دشمن می‌خواهد ما در یکی از موارد: هسته ای، موشکی، حقوق بشر و یا نفوذ منطقه‌ای مذاکره کنیم.

این مقام مسئول درباره مسائل هسته‌ای کشور گفت: موضوع هسته‌ای ما بخاطر برجام معلق شده واین در حالیست که عربستان و پاکستان انرژی هسته‌ای دارند پس مذاکره در این موضوع معنی ندارد.

وی ادامه داد: تا دشمن خیالش از تعلیق مسائل هسته‌ای ما راحت شدو فهمید از این حوزه در امان است، از برجام خارج شد و تقابل برد، برد ما به نفع دشمن برد، باخت شد که متاسفانه بعضی‌ها در این باره کوتاهی کردند.

شعبانی با بیان اینکه دو عامل مانع جنگ است، تاکید کرد: دشمن به دو دلیل قدرت موشکی و نفوذ منطقه‌ای ایران، جرات حمله به کشور را ندارد. 

وی اظهار داشت: دشمن از ما می‌خواهد قدرت موشکی خود را نادیده بگیریم و در واقع برد موشکی ما به پایگاه‌های اسراییل نرسد که با گرفتن قدرت موشکی ما یکی از موانع جنگ کنار می‌رود.

شعبانی عنوان کرد: اگر مذاکره کنیم فردا با کوچکترین مسئله به کشور حمله می‌شود و کدام انسان عاقلی نقاط قوت خود را به دشمن می‌دهد. 

وی اظهار داشت: مشکل امریکا با ما نه موشکی و نه هسته‌ای است بلکه آن‌ها قصد گرفتن استقلال و عزت ما را دارند.

امام جمعه همدان عنوان کرد: نمیدانیم به برخی از مسئولین ما چه شده که حرف قران را نمی‌پذیرند، زیرا در قران بیان شده که یهود و نصارا از شما راضی نمی‌شوند مگر انکه مثل ان‌ها شویم.

وی افزود: مشکل امریکا با ما در رسیدن به حاکمیت نیست حتی حقوق بشر هم نیست بلکه سر خدا است و اگر ما بخواهیم به توافق برسیم باید خدا را کنار بگذاریم.

وی درباره حواشی ایجاد شده درباره مراسمی در دانشگاه بوعلی تاکید کرد: مسئولین دانشگاه مدیریت مناسبی داشته باشند، زیرا این مجموعه فضای نخبگانی استان است و اکثریت دانشجویان خوب هستند و نگذارید برخی اتفاقات باعث خدشه دار شدن عظمت دانشگاه شود.

نماینده، ولی فقیه در استان عنوان کرد: در فضای رسانه‌ای استان بر وجود مدیران بومی اشاره شده که انتظار داریم مسئولان کارامد و بومی انتخاب شوند.

وی درباره مشکلات تولیدی‌ها است نیز گفت: تگر قرار است در استان اشتغال ایجاد کنیم باید توجه بیشتری به تولیدی‌ها شود از این رو موانع تولیدی را برطرف کنید و به رونق تولید کمک کنید و سنگ جلوی پای تولیدی‌ها نیندازند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار