متاسفانه سالهاست در اوج غفلت مسئولان اجرایی استان ایلام ،چشمه خوش دهلران ودیگر شرکت های نفتی که در دوسال اخیر فعالیت خود را شروع کرده اند به حیاط خلوت نمایندگان  استان خوزستان وکرمانشاه تبدیل شده است.
کد خبر: ۷۴۴۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۳ 15 May 2019

تابناک ایلام مجتبی کاور ::امروزه اشتغال به یکی از مهمترین دغدغه های جامعه وخانواده ها تبدیل شده است، به طوری که روز به روز مشکلات اشتغال وافزایش جمعیت جوان در کشور ما در حال تکثیر است. موضوعی که اگر مسئولان برای آن چاره اندیشی نکنند قطعا به یک معضل غیر قابل کنترل تبدیل خواهد شد .

وضعیت امروز جامعه ما در حوزه های مختلف  ، اجتماعی و فرهنگی  بسیار نگران کننده است چرا که افزایش روزافزون خودکشی ، دگر کشی ،اعتیاد وطلاق وپایین آمدن آستانه تحمل اجتماعی سبب شده در گوشه وکنار هر استان خبرهای دردناکی منتشر شود واین امر نشان دهنده یک بحران اجتماعی فراگیر در جامعه است و مسئولین اجرایی در کشور باید در مقابل این مشکلات چاره اندیشی کنند .

آنچه که بعد ازشرایط نامناسب  اقتصادی وبیکاری در کشور ما باعث رنجش ونگرانی مردم جامعه شده است اختلاس های یکی پس از دیگری است که در سطح کشور اتفاقمی افتد واز همه دردناک تر اینکه راه اختلاس گران به کانادا همچون یک مسیر هموار است .

هرچند تلاش نیروهای امنیتی وانتظامی واز همه مهمتر برخورد قاطع دستگاه قضا با اختلاس گران و مفسدین اقتصادی قابل قبول وتقدیر است ولی گویا قصه پر غصه مسیر هموار اختلاس در کشور ما همچنان باز است چرا که اگر شرایط و نظارت دقیق بر نهاد های  دولتی و وابسته به آنها در قالب شرکت ها ... وجودداشته باشد یک پیمانکار خرد ومجموعه یک شرکت که می خواهد برای کشور علاوه بر اشتغال ،زمینه تولید ثروت را مهیا کند به نام کارگران بی نوا و مرز داران بدون مزد حساب های دوم برای پولشویی در خارج از استان  به نام آنها باز نمی کرد.  هرچند این متخلفین در چنگال قانون گرفتار شدند،اما به راستی آینده این کارگران  در این شرایط سخت اقتصادی واجتماعی را چه کسانی باید پاسخ بدهند ؟

آنچه که این روزها و در این شرایط سخت در محافل رسمی و غیر رسمی نقل می شود بیکاری بیش از 160نفر در ان جی ال وپتروشیمی دهلران (شرکت ایکو ) است. شرکتی که کارگران  وفرزندان بومی منطقه باید بهای تخلف آن را بپردازند. حال اگر مجموعه این شرکت تخلف  مالی و .... دارد چرا باید نیروهای شاغل در این شرکت ها که تنها سهم شهرستان دهلران وجوانان از دریای بیکران ثروث  آن کارگری در آفتاب سوزان این شهر است تاوان آن رابدهند؟آیا این اقدام فقر وبیکاری در اوج ثروت نیست !

 شهرستان دهلران به عنوان یک شهرستان استراتژیک در حوزه نفت وگاز توانسته بیش از 90در صد نفت و گاز غرب کشور را تولید کند ولی فقر ،بیکاری وعدم توسعه یافتگی سهم مردمان این دیار مرزی از ذخایر خدادادی است .

ماههاست که زمزمه استقرار یک شرکت خارجی در چشمه خوش دهلران مطرح بود وبسیاری بر این باور بودند با استقرار این شرکت بخش عظیمی از نیروهای بومی بیکار منطقه جذب کار در آن  شوند. ولی گویا جذب وبکارگیری نیروی بومی در این شرکت رویایی بیش نبود، چرا که شرکت ایران افق به نمایندگی از این شرکت در چشمه خوش دهلران مستقر شده وطبق معمول تاکنون تعداد زیادی از نیرومی های غیر بومی با لابی نمایندگان خوزستان جذب کرده است که این اقدام با  ماده ۴۷ برنامه ششم توسعه در بحث استفاده از نیروی بوی مغایرت دارد .

متاسفانه سالهاست در اوج غفلت مسئولان اجرایی استان ایلام ،چشمه خوش دهلران ودیگر شرکت های نفتی که در دوسال اخیر فعالیت خود را شروع کرده اند به حیاط خلوت نمایندگان  استان خوزستان وکرمانشاه تبدیل شده است .این درحالی است که علاوه بر نیروی تحصیل کرده فراوان در حوزه های مختلف ، بیکاری در استان ایلام بیداد می کند و در واقع لابی نمایندگان استان های همجوار وسکوت مسئولان استان ایلام ظلم آشکار بر علیه جوانان جویای  کار در استان ایلام بخصوص شهرستان دهلران است .

میطلبد که مسئولان اجرایی استان ونمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی موضوع را به صورت جدی پیگیری نمایند تا حقوق جوانان بیکار منطقه تضعیف نشود  .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
باسلام.80 درصد ادارات اندیمشک در پست های رده بالا عزیزان دهلرانی و دزفولی هستن.قابل توجه شمااااااا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
افغانی ها باید از ایران اخراج شوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار