کد خبر: ۷۴۳۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸ 11 May 2019
به گزارش مسئول مرتع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان طرح پایش در مراتع شهرستان سمنان از سال 94 در 2 فصل تابستان و زمستان به ترتیب در مراتع ییلاقی وقشلاقی با حضور اکیپی متشکل از کارشناسان مرتع و حفاظت، بررسی و کنترل میگردد . در واقع این طرح با هدف کنترل استمرار دامداری بهره برداران در مراتع، رعایت ظرفیت چرایی و رعایت فصل چرا انجام میگیرد و طی این سالها نتایج در خور توجهی کسب شده است .
در پایان رحیمی خاطر نشان کرد: پایش مراتع زمستانی با پیمایش عرصه به عرصه ، طی 2 بار بازدید از هر مرتع در فصل زمستان 97 با موفقیت اجرا و به پایان رسید.
در ادامه پرویز باصری کارشناس حفاظت و از اعضای اکیپ پایش مراتع شهرستان سمنان افزود: از مزایای اجرای این طرح در مراتع شهرستان سامان یافتن وضعیت بهره برداران ، تعیین تکلیف مرتعداران مرحوم و تعیین نماینده وراث ( اجرای بند 48 ) و ترغیب مرتعداران جهت واریز به موقع عوارض پروانه چرا ( تبصره 28 ) میباشد.
 همچنین مجید رجبی کارشناس حفاظت و از اعضای اکیپ پایش مراتع شهرستان سمنان عنوان نمود: یکی دیگر از مزایای این طرح ساماندهی مرتع شترداران بود که سطح وسیعی از دو شهرستان سمنان و سرخه را شامل میشود و با اجرای پایش طی 2 سال متوالی و در هر دو فصل تابستان و زمستان نظم قابل توجهی در شرایط مرتع و مرتعداران حاصل شد.
با توجه به نقش و اهمیت مراتع در حفظ خاک ، آب و پوشش گیاهی و جلوگیری از وقوع سیلاب در مراتع و کاهش آسیب به مراتع ، مزارع و اراضی پایین دست ، لزوم مراقبت و کنترل عرصه ها بیشتر از پیش نیاز است . در همین راستا منظمی با ذکر شماره تلفن رایگان 1504 اشاره کرد در صورت مشاهده تخلف در عرصه های منابع طبیعی , هر یک از افراد میتوانند همیار طبیعت و منابع طبیعی باشند و همکاران این مجموعه را در اجرای مفاد قانون یاری نمایند.
   
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار