معاون دفتر ترویج سازمان جنگلها:
کد خبر: ۷۴۲۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۱ 08 May 2019
به گزارش تابناک سمنان ،عزت الله حسینی روز شنبه در کارگاه آموزشی و توجیهی آئین نامه اجرایی ماده 29 احکام دائمی برنامه های توسعه در سالن اجتماعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: بر اساس این آیین نامه و تاکید سازمان جنگل ها و مراتع کشور طرح های مربوط به مرتعداری و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی به جوامع محلی در قالب تعاونی های منابع طبیعی و آبخیزداری واگذار می شود.
حسینی ادامه داد: آموزش اصول صحیح حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع‌طبیعی و آشنایی تعاونی‌ها به روش‌های جلوگیری از تخریب عرصه‌های منابع طبیعی از اولویت های دفتر ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها و مراتع کشور است.
به گفته وی، دفتر ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها و مراتع کشور با اجرای روش های نوین آموزش و ترویج مانند ایجاد جامعه محلی همفکر در روستاها، برگزاری گردهمایی و برگزاری نشست های آموزشی و توجیهی با بهره برداران و اعضای تعاونی های منابع طبیعی و آبخیزداری به دنبال توان افزایی بهره برداران عرصه های منابع طبیعی و اجرای آیین نامه است.
معاون دفتر ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها و مراتع کشور خاطرنشان کرد: توسعه و ترویج فرهنگ بهره برداری صحیح، علمی و معقول از عرصه‌های منابع‌ طبیعی تجدیدشونده در بین اعضای تعاونی‌ها، ایجاد زمینه‌های مناسب برای جلب مشارکت‌های مردمی و هدایت تعاونی‌ها به منظور توسعه و احیاء منابع‌طبیعی از رویکردهای این دفتر در زمینه تعاونی‌های منابع طبیعی و آبخیزداری است.
معاون دفتر ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها و مراتع کشور تصریح کرد: توان افزایی تعاونی ها برای داشتن مدیریت انسانی و مالی مناسب و مدیریت اجرای طرح ها، لازمه و پیش نیاز اجرای بند(ب) ماده 29 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار