فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان :
به گزارش تابناک سمنان ،فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: وقوع حریق درعرصه های منابع طبیعی استان در سال گذشته با 19 فقره در 28هکتار رسیده که علی رغم تعدد حریق و حضور به موقع نیروها با کاهش حجم آتش سوزی در سال گذشته مواجه بودیم .
کد خبر: ۷۴۰۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ 04 May 2019

به گزارش تابناک سمنان ،سرهنگ علیرضا ابوطالبی اظهار داشت: حفاظت از منابع طبیعی به عنوان یک وظیفه و رسالت ملی است که همه باید در آن مشارکت کنند تا ثروت‌های خدادادی تخریب نشود و از بین نرود و آیندگان نیز از آن برخوردار شوند.
وی اضافه کرد: یکی از عوامل تخریب منابع طبیعی وقوع حریق بر اثر بی احتیاطی بهره برداران و گاهی افراد متخلف است که خسارات جبران ناپذیری به حیات گیاهی، جانوری و طبیعی منطقه وارد می‌کند لذا در این راستا با تأمین امکانات لازم و آموزش‌های تخصصی تلاش کرده‌ایم این حوادث به حداقل برسد.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در نشست فرمانده های یگان حفاظت شهرستانهای تابعه استان از منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه ملی نام برد و گفت: گشودن در برای رفع مشکلات منابع طبیعی هر کشور منوط به ارزش گذاری بر منابع طبیعی آن است.
وی ادامه داد: مدیریت و حفاظت از سرمایه‌های کشور که همان آب، خاک و پوشش گیاهی است، افتخاریست که نصیب ما در مجموعه منابع طبیعی شده و با حداکثر توان در حفظ آن خواهیم کوشید.
سرهنگ علیرضا ابوطالبی یگان حفاظت منابع طبیعی استان سمنان را مجموعه‌ای با تعداد نیروی کم، اعتبارات اندک اما مسئولیت زیاد دانست و افزود: یگان حفاظت با وجود همه این محدودیت‌ها توانسته است مسائل مرتبط با بحث حفاظت را بخوبی مدیریت کند، به گونه‌ای که در سال ۹۷ قریب 117 هکتار رفع تصرف با 59فقره درمراتع استان ، 14 هکتار اعمال تبصره یک ماده ۵۵با 28فقره پرونده و 101 هکتار اجرای احکام و خلع ید با 26فقره مرتع صورت گرفته است.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در پایان گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان در این راستا آماده است گزارشات تخریب و تصرف ، قطع درختان خود رو و جنگلی و آتش سوزی‌های احتمالی را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۰۴ دریافت و رسیدگی کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار