رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود:
به گزارش تابناک سمنان ،رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود از اجرای طرح بیولوژیک در حوزه آبخیز ابر و سورخان این شهرستان خبر داد و گفت: این اقدامات ساده و کم‌هزینه نقش مهمی در کنترل سیلاب منطقه دارد.
کد خبر: ۷۴۰۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰ 04 May 2019
به گزارش تابناک سمنان ،محمدرضا کشاورزیان ضمن بیان اینکه طرح بیولوژیک در حوزه آبخیز ابر و سورخان شاهرود اجرا شد، ابراز داشت: اجرای طرح بیولوژیک در این دو محدوده از محل صندوق توسعه ملی و عملیات کپه کاری با حضور مرتع‌داران بومی و علوفه‌کاری با مشارکت بهره‌بردار و مرتع‌داران پایان یافت.
وی ضمن بیان اینکه اجرای طرح‌های بیولوژیک آبخیزداری نقش مهمی در کنترل سیلاب دارد، اضافه کرد: وسعت اجرای این طرح‌ها ۶۰۰ هکتار کپه کاری و ۲۵ هکتار علوفه کاری با کاشت بذر گونه‌های بومی است.
رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود از رسوب و فرسایش خاک به عنوان تهدید جدی برای سدها نام برد و ابراز داشت: در این راستا با اجرای طرح بیولوژیک آبخیزداری و با کاشت بذر گونه‌های بومی مانند باریجه و آنغوزه و غیره می‌توان گام مهمی در جلوگیری از فرسایش خاک برداشت.
کشاورزیان در ادامه تصریح کرد: عملیات بیولوژیکی روشی علمی ساده و کم‌هزینه است که عشایر و روستاییان برای افزایش درآمد، ایمنی و مقابله با آثار نامطلوب سیل و فرسایش می‌توانند در اجرا و توسعه آن مشارکت کنند.
وی اضافه کرد: بخش زیادی از اجرای طرح بیولوژیک با همکاری مردم و بهره‌برداران انجام می‌شود، به گونه‌ای که با قرق مناطق، موفقیت بیشتری کسب خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار