صحراییان عنوان کرد: با اجرای طرح کاداستر، جلو زمین‌خواری‌ها، خاکبرداری‌های غیرمجار و تخریب جنگل‌ها گرفته خواهد شد و تا حدود زیادی تعرضات به اراضی ملی کاسته می شود و در نهایت حجم دعاوی و پرونده‌های قضایی نیز کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۷۴۰۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱ 01 May 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:علیرضا صحراییان چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع طبیعی که با حضور دادستان و تنی چند از معاونان و مدیران کل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و استان برگزار شد، افزود: بهترین روش برای تعیین تکلیف اراضی و تفکیک مستثنیات از اراضی ملی، اجرای طرح کاداستر در سطح شهرستان است.
وی ادامه داد: همچنین حل و فصل موضوع در کارگروه رفع تداخلات اراضی ملی و مستثنیات و در صورت حل نشدن آن، در نهایت طرح موضوع در محاکم قضایی است.
فرماندار ویژه شهرستان جهرم بیان کرد: نتیجه این طرح شناسایی دقیق اراضی شهرستان به تفکیک ملی و مستثنیات است که با تعیین حد و مرز آن‌ها، جلو هرگونه سوءاستفاده متصرفان گرفته خواهد شد و حقوق ذیحقان، مشخص می‌شود.
صحراییان عنوان کرد: با اجرای طرح کاداستر، جلو زمین‌خواری‌ها، خاکبرداری‌های غیرمجار و تخریب جنگل‌ها گرفته خواهد شد و تا حدود زیادی تعرضات به اراضی ملی کاسته می شود و در نهایت حجم دعاوی و پرونده‌های قضایی نیز کاهش می‌یابد.
کاداستر یا حدنگار به تهیه نقشه و مرزبندی زمین ها با استفاده از تصاویر هوایی گفته می شود.
وی درباره‌ برخورد قاطع و قانونی با متجاوزان به منابع طبیعی بیان کرد: هرگونه اقدام خلاف قانون که موجب تخریب و تصرف اراضی ملی شود، جرم محسوب می شود و مأموران موظفند بر هرگونه تخریب اراضی، قطع اشجار، حفر چاه غیر مجاز، ساخت و ساز بدون اخذ مجوز، تغییر کاربری اراضی جنگلی و یا هرگونه اقدام خلاف قانون دیگر، برخورد قاطع و بدون مسامحه کنند.
به گفته وی برحسب قانون، هرگونه تعلل مأمورین در این موارد تخلف محسوب می‌شود و قابل پیگیری قضایی است.
صحراییان بیان کرد: عرصه و اعیان جنگ‌ ها و مراتع متعلق به دولت است و همه مردم باید از آن نفع ببرند.
وی اظهار کرد: حفظ و حراست از منابع ملی، امری واجب و قانونی است و هرگونه سهل‌انگاری در تخریب و تصرف آن، حرام شرعی است.
در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد مبلغ 36 میلیارد ریال هزینه اجرای طرح کاداستر در شهرستان جهرم را سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور پرداخت کند.
همچنین اجرای این طرح از مرداد 98 با همکاری اداره ثبت اسناد آغاز و تاپایان سال نتیجه این طرح توسط اداره منابع طبیعی، اعلام شود.
شهرستان جهرم در 193 کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار