کد خبر: ۷۴۰۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳ 01 May 2019
آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه داد مردم از گرانی و تورم بلند است، گفت: رئیس قوه قضاییه باید آستین بالا زده و با دو مسئله برخورد کند؛ مسئله اول قاچاق و مسئله دوم سوء استفاده‌های کلان است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد با تبریک فرارسیدن روز معلم و گرامیداشت یاد و نام آیت الله مطهری اظهار کرد: مدتی در زندان ۱۵ خرداد با شهید مطهری همراه بودیم.

وی گفت: ایشان مردی شجاع، عالمی فرزانه و دلسوزی برای اسلامی بود و صفات برجسته‌ای داشت و امیدوارم که راه ایشان پررهرو باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به برگزاری یک مسابقه فقهی گفت: ۱۵ مسئله اول کتاب اجاره مورد این مسابقه است و باید در این خصوص بحث صورت گیرد و سعی کنید که فقط به نقل بسنده نکرده و به استدلالات و نوآوری‌ها اهتمام داشته باشید.

وی تاکید کرد: در این سیر می‌خواهیم که عده‌ای مراحل اجتهاد را طی کنند و این سیزدهمین سالی است که چنین مسابقه‌ای برگزار می‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه صفات اخلاقی در عبادات اثر می‌گذارد، افزود: ممکن است صفات اخلاقی موجب بالارفتن ارزش عبادات یا کاهش آن شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه داد مردم از گرانی و تورم بلند است، خاطرنشان کرد: دولت از یک سو و ملت از سوی دیگر در گرانی نقش دارند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: در تهران تعدادی از مراکز و رستوران‌ها تعطیل شده است چراکه غذا گران شده و مشتری‌ها خرید نمی‌کنند و این مسئله وحشتناک است.

وی یادآور شد: کالا‌ها که انبار نمی‌شود بلکه به خارج قاچاق شده و دست‌های مافیایی وحشتناکی برای قاچاق است.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: رئیس قوه قضاییه باید آستین بالا زده و با دو مسئله برخورد کند؛ مسئله اول قاچاق و مسئله دوم سوء استفاده‌های کلان است.

وی ادامه داد: در اخبار آمده بود که یک نفر ۵۰۰ میلیون ارز گرفته برای واردات، ولی همه آن را در بازار فروخته است؛ چه کسی است که جرات می‌کند که چنین کاری کند؟

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: اگر با این دو گروه مبارزه کرده و دولت دست از گرانی‌ها بردارد مسئله خیلی فرق می‌کند؛ باید به جای مبارزه با معلول با علت مبارزه کرد.

وی تاکید کرد: کسی که ۵۰۰ میلیون ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌گیرد و همه اش را در بازار می‌فروشد تنها نیست. عده‌ای همدست دارد که امیدواریم با شجاعتی که در آقای رئیسی سراغ داریم امیدواریم که این دو موضوع را به شدت و البته با سرعت انجام شده و نتیجه آن را مردم ببینند و جلوی این قاچاق‌ها و سوء استفاده‌ها گرفته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار